Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turun asuinalueet

Vierailija
29.08.2021 |

Olen muuttamassa Turkuun. Suositelkaapa asuinalueita. Ajattelin ostaa kerrostaloasunnon ja toivoisin että arvo vähintäänkin säilyisi, mieluummin nousisi. Lapsia ei ole, joten sitä puolta ei tarvi miettiä. Autoa en halua, joten julkinen liikenne ja palvelut pitäisi toimia. Ulkoilumahdollisuudet ovat minulle tärkeät; olisi kiva jos voisi käydä kävelyllä ja pyörälenkeillä muutenkin kuin liikenteen keskellä. Kuntosalikin pitäisi löytyä lähistöltä. Mitä kaupunginosia kannattaisi harkita?

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luolavuori.

Vierailija
2/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tässä lista mitä ei kannata: Halinen, Perno, Pansio, Varissuo, Lauste, Runosmäki

Noilla kriteereillä miettisin Nummea, Marttia, Kupittaata, Portsaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on ollut aiemmin jo pidempi ketju. Kokeile haun kautta ja katsele sieltä.

Vierailija
4/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uittamo, Ispoinen, Luolavuori, Peltola. Rauhallisia mukavia alueita, koulut, palvelut ja luonto lähellä. Parasta Turkua mielestäni.

Vierailija
5/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varissuo on paremman väen asuinalue. Siellä asuu niin rikasta väkeä että kovin monen niistä ei tarvitse töitäkään tehdä.

Vierailija
6/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjola (logomo)

Vierailija
7/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu varmaan siitä missä päin työpaikkasi/opiskelupaikkasi on. Turussa bussiliikenne kulkee keskustan läpi, ja poikittaislinjat ovat käytännössä olemattomia. Näin ollen bussin vaihtaminen ei yleensä ole kovin kätevää, eli on syytä päästä yhdellä bussilla perille asti.

Itse asun Luolavuoressa (Petreliuksessa) ja iso metsä lenkkupolkuineen alkaa käytännössä kotiovelta. Olen myös sienestänyt ja marjastanut siellä, jos sellainen kiinnostaa. Naapurit on mummoja ja lapsiperheitä, uimahalli ja lähikauppa löytyy 200m päässä. On arvostettu alue ja iso osa 70-luvun taloista alkaa olla jo rempattu.

Vasaramäki tässä vieressä on myös hyvin viihtyisä, ei juuri luontoa mutta lähinnä omakotitaloja = rauhallista. Erinomaiset bussiyhteydet on kummallakin alueella ja myös isot marketit sekä Skanssin kauppakeskus alle 2km päässä.

Ilpoinen myös aika hyvä ja edellisiä halvempi. Ma m u perheitä ja vuokra-asuntoja jonkin verran, mutta on silti tosi rauhallista. Erinomaiset lenkkipolut ja metsät ympäröivät aluetta.

Koivula, Uittamo, Katariina hyviä ja lähellä merenrantaa.

Vierailija
8/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on ollut aiemmin jo pidempi ketju. Kokeile haun kautta ja katsele sieltä.

Ai Turun asuinalueista yleisemmin vai vastaavilla spekseillä?

Vierailija
9/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luolavuori.

Ja sen vieressä Petrelius ja Vasaramäki. Petrelius on pieni kerrostaloalue, mutta siellä on uimahalli ja sen yhteydessä kuntosali! Vieressä Ruusupuisto ja jopa pitkospuut.

Meren rannalle vajaa 4 km, eli uimaan pääsee (vaikka talvella) hyvälle rannalle, jossa kaikki fasiliteetit sauna mukaanlukien.

Lähellä on iso Kupittaan CM.

Kupittaa olisi myös hyvä vaihtoehto Urheilutalon takia, mutta siellä hinnat ovat kiivenneet korkealle uudennrakennuskannan myötä. Kupittaan Hippoksentiellä on vanhoja kerrostaloja, joiden nykytilaa en tunne. Alueella on tuettua asumista, ja jotkin talot ovat rauhattomia.

Vierailija
10/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu varmaan siitä missä päin työpaikkasi/opiskelupaikkasi on. Turussa bussiliikenne kulkee keskustan läpi, ja poikittaislinjat ovat käytännössä olemattomia. Näin ollen bussin vaihtaminen ei yleensä ole kovin kätevää, eli on syytä päästä yhdellä bussilla perille asti.

Itse asun Luolavuoressa (Petreliuksessa) ja iso metsä lenkkupolkuineen alkaa käytännössä kotiovelta. Olen myös sienestänyt ja marjastanut siellä, jos sellainen kiinnostaa. Naapurit on mummoja ja lapsiperheitä, uimahalli ja lähikauppa löytyy 200m päässä. On arvostettu alue ja iso osa 70-luvun taloista alkaa olla jo rempattu.

Vasaramäki tässä vieressä on myös hyvin viihtyisä, ei juuri luontoa mutta lähinnä omakotitaloja = rauhallista. Erinomaiset bussiyhteydet on kummallakin alueella ja myös isot marketit sekä Skanssin kauppakeskus alle 2km päässä.

Ilpoinen myös aika hyvä ja edellisiä halvempi. Ma m u perheitä ja vuokra-asuntoja jonkin verran, mutta on silti tosi rauhallista. Erinomaiset lenkkipolut ja metsät ympäröivät aluetta.

Koivula ei ole kovin hyvää aluetta

Vierailija
11/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koivula ei ole kovin hyvää aluetta

Koivulassa on pääosin rivitaloja. Kaupan puoleinen Koivula (Murkionkatu ym) toki vähän ankeampaa ja sinnehän aletaan nyt rakentaakin.

Vierailija
12/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavia nämä Turun aluerepostelut. Kaikkialla ihan ok turvallista. Ei ole mikään Chicago tai Lontoo, eikä edes Helsinki.

Vierailija
13/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavia nämä Turun aluerepostelut. Kaikkialla ihan ok turvallista. Ei ole mikään Chicago tai Lontoo, eikä edes Helsinki.

Puhutaan sitten, kun olet itse asunut noilla surkeilla alueilla.

Vierailija
14/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaus asuu Varissuolla.

Vierailija
15/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena kommentoin. Olen asunut Varissuolla ja Helsingin Itäkeskuksessa. Ei ongelmaa. Olen kantasuomalainen 27v nainen.

Vierailija
16/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastu on hyvä, luonnnonläheinen ja rauhallinen ja kuntosali löytyy vajaan kilsan päästä Impivaaran uimahallista

Vierailija
17/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustasta etelään olevat kaupunginosat näyttää kyllä tosi vihreiltä kartalla. Onkohan niitä Luolavuoren metsiä jne tarkoitus kaavoittaa vai jättää puistoalueiksi?

Vierailija
18/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohiksena kommentoin. Olen asunut Varissuolla ja Helsingin Itäkeskuksessa. Ei ongelmaa. Olen kantasuomalainen 27v nainen.

Mä olen asunut kans vakkella ja halisissa. Ei ikinä enää. Ovat täysin maineensa veroisia

Vierailija
19/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, asun 200m päästä sinusta! :D

Petrelius on kyllä hyvää aluetta. Erittäin rauhallinen, omat naapurit hiljaisia lapsiperheitä, suurin osa kerrostalosta lapsiperheitä ja senioreita, hyvät bussiyhteydet jotka hyvin harvoin ovat täynnä. Metsiä ja yksi mukava puistokin löytyy lähistöltä. Vaikka vuokra maksaa aika paljon, maksan ihan mielelläni näin ihanasta asuinalueesta. 

Palveluita ei tietenkään ole kuin lähistön päiväkoti ja pieni Sale (uimahallissa en ole käynyt), mutta keskusta lähellä ja Skanssi sekä K-Citymarket sitäkin lähempänä.

Vierailija
20/67 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue uudelleen aloitus, ja tule vasta sitten pätemään tiedoillasi.

Kaikki tietävät, että asunnon sijainti on sen tärkein ominaisuus, mitä tulee arvoon ja arvonnousuun. Toiset alueet ovat ns. hyviä, toiset huonoja. Tämä on fakta.

Lisäksi ap:lla oli muitakin kriteerejä hankinnalleen.

Näihin sopivia alueita olen/olemme tuoneet esiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme