Naurattaa nää viherpiipertäjät.
Lapsen edessä ei muka saisi tappaa kettua tai mitään muutakaan eläintä. Ja jos tapat eläimen, niin olet raakalainen ja sinun pitäisi saada sama kohtalo kuin tappamasi eläimen.
Herätkää nyt perkele.
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:08"]Opetelkaa edes uusia vastaväitteitä esittämään kuin samoja iänikuisia joita vatvotaan pönttösukupolvesta toiseen. Tuollaista aloittajan roskaa jaksa kukaan järkevä ihminen lukea sillä argumentaatiotaso muistuttaa ali-ihmistä. Teillä eläintenvastaisilla vaahtoajilla on matka kanootissa keskeytynyt aikoja sitten. Ei eletä 1800-luvulla enää. Sopusointu ja suvaitsevaisuus sijaa antaa, asennevammaiset voisi alkaa opetella käytöstapoja.
[/quote]
Metsästävät ihmiset ovat eläinvastaisia? Sori nut se on totuus että eläimet ovat ihmiselle työvälineitä, ruokaa ja vaatteita.
AP paljastui pervoksi nuivertajapersuksi.
En ole lukenut kuin otsikon koko jutusta, mutta ekana tulee mieleen että ketulla on sairaus kun tulee ihmisten lähelle. Jos se olisi siirretty jonnekin metsään kuolemaan niin olisi levittänyt esim. kapia toisiin eläimiin ja hyvässälykyssä koiriin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:01"]Lapsi ei välttämättä olisi seonnut kuolleesta ketusta mutta aseesta ehkä olisi voinut. Niistä tulee oikeasti aika kova ääni. [/quote] Ja äänenvaimentajan kanssa hirvikiväärikin kuulostaa korkeintaan siltä, että löisi nahkarukkaset yhteen. Ja tässä on luultavasti ollut hieman pienempi kaliiperi kyseessä. [/quote] Minä en silti halua aseita lapseni lähelle. Ohis.
[/quote]
Minä taas olen yhdessä ampunut lapseni kanssa pistoolilla ja revolverilla. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:53"]Miksi ihmiset ovat niin paljon arvokkaampia? [/quote] Jos ois mahdollisuus pelastaa joko sinun henkesi vai kyykäärmeen henki niin kumman valitset. Molemmat loukkaantuneita mut silti pelastettavissa ja aikaa ja mahdollisuus vain toisen pelastamiseen niin kumpi pelastetaan? Saisit itse tehdä päätöksen. [/quote] En ole tuo keltä kysyit, mutta: minä varmaan pelastaisin oman henkeni myös silloin, jos valittavana olisi oma henki tai jonkun toisen, jos se toinen ei olisi minun läheinen tai joku lapsi. Ja toisaalta, jos valittavina olisi vaikka lemmikkini (kissa ja koira), niin ehdottomasti valitsisin sen hengen ennemmin kuin jonkun tuntemattoman tai vaikkapa todella ilkeän tai pahan ihmisen hengen. Mutta tuo kysymys on aika huobo muutenkin, kun kaikissa tilanteissa on muuttujia. Jos saisit valita kumpi pitää henkensä, sokean lapsen opaskoira vai tuomittu pedofiili/lapsenmurhaaja, kumman valitsisit? Tai sinun lastasi hyväksikäyttänyt vai mummolle tärkeä siili, jota se ruokkii ja joka tuo iloa? Kaikki on suhteellista ja on epärealistista kysyä että valitsisitko oman hengen vai kyykäärmeen hengen. [/quote] No pakkoko sitä on alkaa miettimään noin. Eiköhän lähes jokainen valitse oman hengen pelastettavaksi eli asettaa itsensä eläimen yläpuolelle.
[/quote]
Sinun piti varmaan kirjoittaa "Eiköhän jokainen valitse oman hengen pelastettavaksi eli asettaa itsensä melkeinpä kenen tahansa yläpuolelle". Ei tuo kysymys todista mitään eläinten ja ihmisten arvottamisesta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 21:01"]Lapsi ei välttämättä olisi seonnut kuolleesta ketusta mutta aseesta ehkä olisi voinut. Niistä tulee oikeasti aika kova ääni. [/quote] Ja äänenvaimentajan kanssa hirvikiväärikin kuulostaa korkeintaan siltä, että löisi nahkarukkaset yhteen. Ja tässä on luultavasti ollut hieman pienempi kaliiperi kyseessä. [/quote] Minä en silti halua aseita lapseni lähelle. Ohis.
[/quote]
Minä taas olen yhdessä ampunut lapseni kanssa pistoolilla ja revolverilla. Ohis.
[/quote]
Sitten onkin ratkiriemukasta, jos lapsesi päättää kouluampujaksi ja hän on oppinut huippusnaippaajaksi vanhempiensa opetuksella. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:28"]
[/quote]
[/quote]
Sitten onkin ratkiriemukasta, jos lapsesi päättää kouluampujaksi ja hän on oppinut huippusnaippaajaksi vanhempiensa opetuksella. Ohis.
[/quote]
Ja sinun lapsi voi puukottaa kaverinsa ryyppyillan päätteeksi. Ihan ilman vanhemman oppia. Ohis.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On todella joo. Siitähän kouluampumiset tosiaan johtuvat kun vanhemmat harrastavat yhdessä lastensa kanssa. Ohis.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:51"]
Ei oikeat "viherpiipertäjät" tuon ketun tappamista vastusta. Tarkoitan sellaisia, jotka ymmärtävät villieläinten normaalin käyttäytymisen päälle, tai mitä kapin kaltainen sairaus tekee eläimelle. Ja todelliset luontoihmiset haluavat opettaa myös lapsilleen, millainen on luonnon kiertokulku. Mutta turha varmaan edes kirjoittaa tätä, kun ei kukaan luonnosta vieraantunut mamma kykene pointtiani näkemään.
[/quote]
Aivan. Ja kommetoija kolmosen esittämiin hirvi- ja jänis"ongelmakin" ratkeaisi ihan omalla painollaan, ilman ihmisen sörkkimistä ja petoeläinkannan rajoittamistoimia.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tällainen ajattelu on todella putkinäköistä. Meidän paikkakunnalla on harrastettu kautta-aikain metsästystä jo nuoresta pitäen. Ja yllättäen ne rattijuopot ja henkirikoksen tekijät löytyy niistä jotka ei ole metsästystä tai ammuntaa harrastaneet ollenkaan. Ja kuinka monta kouluammuntaa Suomessa ylipäänsä on tapahtunut. Määrä on kuitenkin ihan mitatön muihin rikoksiin verrattuna. Kuitenkaan väheksymättä ollenkaan nuitakaan ammuskeluja. Enemmänkin katsoisin rikosten suhteen ihan kokonaisvaltaiseen hyvinvointiin ja kasvatukseen.
Roskaväki ei laillisiin aseisiin pääse käsiksi.
Mistään et löydä niin lainkuuliaista porukkaa kuin ampumaseurasta.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:08"]
Opetelkaa edes uusia vastaväitteitä esittämään kuin samoja iänikuisia joita vatvotaan pönttösukupolvesta toiseen. Tuollaista aloittajan roskaa jaksa kukaan järkevä ihminen lukea sillä argumentaatiotaso muistuttaa ali-ihmistä. Teillä eläintenvastaisilla vaahtoajilla on matka kanootissa keskeytynyt aikoja sitten. Ei eletä 1800-luvulla enää. Sopusointu ja suvaitsevaisuus sijaa antaa, asennevammaiset voisi alkaa opetella käytöstapoja.
[/quote]
Eikö käytötapoihin kuulu olla ihmisiä haukkumatta??? Kun viherpiipertäjillä loppuu perustelut, joilla voisivat jatkaa keskustelua, eivätkä halua myöntää olevansa väärässä. Aletaan haukkumaan erimieltä olevia ali-ihmisiksi yms. samaan aikaan pidetään itseä suvaitsevina ja hyvin käyttätyvinä.
Pikku ristiriita???
Mun mielestä kaikki vihreät pitäisi ensin keskittää ja sen jälkeen tuhota. Samoin vasurit ja suurin osa demareista. Hyi vittu!
"Tota.. Kyllä petoeläimetkin tappavat huvikseen. Näin yhden tv-ohjelman, jossa näytettiin 6 karhun tappamaa lampaan raatoa. Ei taatusti tappanu niitä vain syödäkseen. Miksi te eläinhörhöt ette mene moraalisoimaan petoeläimille muiden tappamisen vääryydestä? Petoeläinten tapa tappaa saaliinsa mm. tukehduttamalla on paljon raaempaa ja tuskaisempaa kuin ampuminen. "
Tota...en ole karhu, en edes petoeläin, eroan eläimestä siinä mielessä että pystyn tekemään valintoja eettisin ja moraalisin perustein, siksipä jätän tappamisharrastukset älyltään eläimen tasolla oleville ja olen vegaanipiipero.
Ihmisen sivistys ja henkinen taso mitataan sillä miten hän kohtelee eläimiä vai miten se menikään...
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 13:09"]
"Tota.. Kyllä petoeläimetkin tappavat huvikseen. Näin yhden tv-ohjelman, jossa näytettiin 6 karhun tappamaa lampaan raatoa. Ei taatusti tappanu niitä vain syödäkseen. Miksi te eläinhörhöt ette mene moraalisoimaan petoeläimille muiden tappamisen vääryydestä? Petoeläinten tapa tappaa saaliinsa mm. tukehduttamalla on paljon raaempaa ja tuskaisempaa kuin ampuminen. "
Tota...en ole karhu, en edes petoeläin, eroan eläimestä siinä mielessä että pystyn tekemään valintoja eettisin ja moraalisin perustein, siksipä jätän tappamisharrastukset älyltään eläimen tasolla oleville ja olen vegaanipiipero.
Ihmisen sivistys ja henkinen taso mitataan sillä miten hän kohtelee eläimiä vai miten se menikään...
[/quote]
Fakta vain on se, että ihminen on ravintoketjun ylimpänä ja eläimet alempana.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:41"][quote author="Vierailija" time="02.10.2014 klo 12:08"]
Opetelkaa edes uusia vastaväitteitä esittämään kuin samoja iänikuisia joita vatvotaan pönttösukupolvesta toiseen. Tuollaista aloittajan roskaa jaksa kukaan järkevä ihminen lukea sillä argumentaatiotaso muistuttaa ali-ihmistä. Teillä eläintenvastaisilla vaahtoajilla on matka kanootissa keskeytynyt aikoja sitten. Ei eletä 1800-luvulla enää. Sopusointu ja suvaitsevaisuus sijaa antaa, asennevammaiset voisi alkaa opetella käytöstapoja.
[/quote]
Eikö käytötapoihin kuulu olla ihmisiä haukkumatta??? Kun viherpiipertäjillä loppuu perustelut, joilla voisivat jatkaa keskustelua, eivätkä halua myöntää olevansa väärässä. Aletaan haukkumaan erimieltä olevia ali-ihmisiksi yms. samaan aikaan pidetään itseä suvaitsevina ja hyvin käyttätyvinä.
Pikku ristiriita???
[/quote]
Rakastan tota sun yleistämistä. Yksi (1) ihminen käytti tässä keskustelussa sanaa ali-ihminen, ja _kaikki_ "viherpiipertäjät" (on muuten hyvin ikävä kaiku tuollakin sanalla) haukkuu aina kun pointit loppuu. Kyllä kyllä, toki toki. -edellisen sivun vegaani, viestin 2 jne kirjoittanut
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:44"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 20:28"]Mua naurattaisi sun kaltaiset ihmiset, mutta tiedätkö, ei naurata, koska sun kaltaiset ihmiset on niitä jotka eläimiä huvikseen tappaa. Se ei naurata, siksi sinä et naurata. [/quote] Ai tuhoeläimiä pitäis sääliä? Mitäs jos vaikka jäniksiä ei tapettais ja jänisrutto lisääntyis? Tai mitä jos hirviä ei ammuttais ja hirvikolarit lisääntyis? [/quote] Mitä jos vaikka sen ketun olisi siirtänyt vaan johonkin, missä saa olla rauhassa kun ei se ketään häirinnyt (ja jos se puri sitä poliisia, niin olisin minäkin purrut jos joku työntää hampurilaista naamalle ja tulee muuten härkkimään). Ja jos se olisi ollut vaaraksi tai sairas/loukkaantunut, olisi ne lapset voinut paikalta poistaa tai vähintään varoittaa vanhempia että saavat mahdollisuuden viedä lapset pois näkemästä. Ja ampua edes kerralla oikein eikä sadistisesti kiduttaa. Jos puhutaan hirvistä ja jäniksistä, niin ensinnäkin ne on olleet täällä kauemmin kuin me, ja me ollaan rakennettu tiet ja talot niiden mestoille alunperin. Minä voisin elää niiden kanssa kyllä. Ja toisen ampuminen olis enemmän fine jos toisellakin olisi mahdollisuus ampua, nopeampi voittaa. Mutta ei tappaminen silloinkaan ole oikein. Mutta jos realistisemmin puhutaan, niin joo, ehkä se on tiettyinä aikoina ja tietyissä paikoissa ok (tai ei ok muttei niin h*lvetin väärin), kun se on parempi vaihtoehto kuin tehotuotettu ja kärsinyt eläin. Mutta en todellakaan tykkäisi, jos niitä jäniksiä ja hirviä ammutaisiin minun tai lasteni nähden varoittamatta.
[/quote]
Ei hitto miten sinisilmäistä porukkaa. Kai olet myös kasvissyöjä?