Kahdesti rokotettu tuttava sai kahdesti rokotetulta koronan.
Vieraili tutun luona ja näköjään kaksi tuntia riitti. Onneksi on ollut lievä tauti, mutta ehti molemmat altistaa aika paljo ihmisiä. Nyt ovat onneksi eristyksissä ja lapsetkin karanteenissa.
Mietin vain että miten koronapassi olisi auttanut?
Kommentit (19)
Koronapassi on lähinnä yritysten avuksi tarkoitettu, eli oletetaan, että rokotetut käyttäisivät palveluita enemmän, jos tietäisivät varmaksi että muut tilassa olevat ovat rokotettuja.
En minä ainakaan halua leffaan, jos on riski että tartutan oireettomana jonkun rokottamattoman.
Siksi onkin vähän ihmeellistä, että yrittäjät vastustaa passia.
Te rokotetut tuutte pian tajuamaan miten suuri virhe piikillemeno oli.
Mitä eroa rokotetulle on siinä tuliko tartunta rokotetulta vai rokottamattomalta?
Siinä vaiheessa ei auta katuminen, mitään ei ole enää tehtävissä.
Ei ole mikään uutinen.
Tuo on ollut koko ajan tiedossa.
Katso vaikka Israelin tilastoja nyt ja lue Suomen osalta uutisia (mm. Iltalehti, HS).
Uusimmissa uutisissa mm. "Sairastettu tauti antaa moninkertaisesti rokotusta paremman suojan". Riskiryhmät toki tarvinnee rokotuksia, kun ei kannata sairastaa ennen rokotusta vaan sen jälkeen, vakavan taudin suojan vuoksi. Lapsethan ei sitä tarvi ollenkaan.
Minäkin sain täysrokotettuna koronan mutta luultavasti juuri rokotuksien ansiosta oli lievä.
Apuaa!
Rokottamattomat luulevat tuovansa esiin asioita, joita rokotetut eivät muka tiedä. Ihan tiedoksi: moni meistä rokotetuista on seurannut ja seuraa kansainvälistä tieteellistä tutkimusta aiheesta ihan koko ajan. Ja tiedämme näin asioita jo ennen kuin Suomen mediassa ne tuodaan edes esille.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin sain täysrokotettuna koronan mutta luultavasti juuri rokotuksien ansiosta oli lievä.
Täysrokotetulta minäkin omani sain ja olen itsekin täysin rokotettu. Kirjoitin just toiseen ketjuun kuinka tämä ei tunnu mitenkään lievältä, koska koko kroppaa särkee niin julmetusti ettei mikään asento ole hyvä eikä nukkumisestakaan tule mitään. Mitään flunssamaista tässä ei kyllä ole eikä edes influenssa (olen sairastanut kahdesti) saanut aikaan tällaista särkyä, kipua ja jomotusta kuin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään uutinen.
Katso vaikka Israelin tilastoja nyt ja lue Suomen osalta uutisia (mm. Iltalehti, HS).
Uusimmissa uutisissa mm. "Sairastettu tauti antaa moninkertaisesti rokotusta paremman suojan". Riskiryhmät toki tarvinnee rokotuksia, kun ei kannata sairastaa ennen rokotusta vaan sen jälkeen, vakavan taudin suojan vuoksi. Lapsethan ei sitä tarvi ollenkaan.
Eli jos ei ole riskiryhmää (lapset, nuoret, normaalipainoiset, perusterveet) niin tauti tuo paremman immuniteetin.
Jos on riskiryhmää (ylipainoiset, noin yli 40-(50)-vuotiaat, perussairaat) niin tauti voi olla vakava, joten immuniteettia kannattaa hakea rokotuksella ennen kuin sairastuu.
itse olin kaksi päivää koronatartunnan saaneen ihmisen kanssa samassa asunnossa, enkä saanut tartuntaa, vaikka minulla on vain 1 rokote. Kukaan muukaan heidän perheestä ei tuota tartuntaa saanut.
Juuri tämän takia minä otin rokotuksen: jotta tauti olisi lievä.
Toivon, että saisin taudin. Paremman Immuniteetin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään uutinen.
Eli jos ei ole riskiryhmää (lapset, nuoret, normaalipainoiset, perusterveet) niin tauti tuo paremman immuniteetin.
Jos on riskiryhmää (ylipainoiset, noin yli 40-(50)-vuotiaat, perussairaat) niin tauti voi olla vakava, joten immuniteettia kannattaa hakea rokotuksella ennen kuin sairastuu.
Tutkimus: Sairastettu korona suojaa uudelta tartunnalta jopa 13 kertaa rokotetta tehokkaammin
Vierailija kirjoitti:
itse olin kaksi päivää koronatartunnan saaneen ihmisen kanssa samassa asunnossa, enkä saanut tartuntaa, vaikka minulla on vain 1 rokote. Kukaan muukaan heidän perheestä ei tuota tartuntaa saanut.
Kävittekö kaikki testaamassa saitteko?
Voihan se (todennäköisestikin) olla oireeton.
Turhia testauksia en tosin kannata. Tauti on liikkeellä joka tapauksessa. Testi maksaa noin 100e. Kymmenen tuhatta testaajaa aiheuttaa yli miljoonan euron kustannukset.
Ei mikään nettisovellus, paperi tai QR-koodi mitään autakaan.
Pelkkää propagandaa ja yksinkertaisten ihmisten miellyttämisenhalua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhia testauksia en tosin kannata. Tauti on liikkeellä joka tapauksessa. Testi maksaa noin 100e. Kymmenen tuhatta testaajaa aiheuttaa yli miljoonan euron kustannukset.
Kaupasta saa pikatestejä pikkurahalla. Pikatesti ei tietenkään ole aukoton mutta jos tekee pari testiä ja saa molemmista saman tuloksen voi siitä olla melko varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysrokotetulta minäkin omani sain ja olen itsekin täysin rokotettu. Kirjoitin just toiseen ketjuun kuinka tämä ei tunnu mitenkään lievältä, koska koko kroppaa särkee niin julmetusti ettei mikään asento ole hyvä eikä nukkumisestakaan tule mitään. Mitään flunssamaista tässä ei kyllä ole eikä edes influenssa (olen sairastanut kahdesti) saanut aikaan tällaista särkyä, kipua ja jomotusta kuin tämä.
Ajattele mitkä oireesi olisivat olleet ilman rokotuksia... Minulla 2020 kausi-influenssa oli paljon pahempi kuin korona. Ihmiset ovat yksilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupasta saa pikatestejä pikkurahalla. Pikatesti ei tietenkään ole aukoton mutta jos tekee pari testiä ja saa molemmista saman tuloksen voi siitä olla melko varma.
Niinhän niitä saisi. Kuka niitä käyttää?
Suurin osa käy kuormittamassa sairaanhoitoa ja sen työntekijöitä testipisteellä. Ja aiheuttaa miljoonakustannukset.
TESTEJÄ TEHTY : 6 411 200 kpl.
Hinta 100 euroa testi = 641 120 000 euroa
Kuusi ja puoli sataa miljoona euroa!
Oikeassa olet kuitenkin. Ostakaapa ne omat testinne!
Vierailija kirjoitti:
Apuaa!
Rokottamattomat luulevat tuovansa esiin asioita, joita rokotetut eivät muka tiedä. Ihan tiedoksi: moni meistä rokotetuista on seurannut ja seuraa kansainvälistä tieteellistä tutkimusta aiheesta ihan koko ajan. Ja tiedämme näin asioita jo ennen kuin Suomen mediassa ne tuodaan edes esille.
Ettekä seuraa.
Koen, että korona passi ei estä leviämistä. Se on vain keino houkutella ihmisiä ottamaan rokote.
Ja syynä tietty, että lakattaisiin pelkäämästä ja bisnesmiehet saisi enemmän rahaa.