Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko/kannattaako 1kk ennen matkaa

Vierailija
11.09.2025 |

Tehdä vielä mitään matkajärjestelyjä?

Olisi parin viikon tropiikin matka tulossa ja olen töistä vapaalla nyt pari päivää, oliskohan tässä mitään mitä voisi jo tehdä "etukäteisvalmiiksi"...

Kommentit (91)

Vierailija
1/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä hankkia ne malarialääkkeet?

Vierailija
2/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytkö nyt ihan tosissaan? Mitä et voisi tehdä? Ottaa rokotukset, pakata, selvittää nähtävvyyksiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän on hyvä hetki tehdä inventaario siitä, että matkalaukku löytyy ja on kunnossa sekä matkalle on sopivia vaatteita ja kenkiä riittävästi jne. Mahdollisesti myös hankkia matkakokoisia kosmetiikkatuotteita.

Vierailija
4/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki tarvittavat sovellukset kännykkään (esim. paikallisliikenne). Paljon kätevämpää täytellä maksukortin tiedot kaikessa rauhassa kotona kuin siinä vaiheessa kun jo seisot bussipysäkillä.

Vierailija
5/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kai nyt kuukautta ennen sentään pakkaamaan ala...viisumit ja vakuutukset ja uimalasit vahvuuksilla on hankittu, vaatteita olen hankkinut ja parit uikkarit jne. Kosmetiikkaosasto aivan ? paitsi sk50 kasvo-ja kroppavoiteet on hankittuna.

Ap

Vierailija
6/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on aikaa, tee lista kaikista tavaroista ja vaatteista, joita otat mukaan. Helppo sitten pakata listan perusteella ja listaa tehdessä näkee paremmin kokonaisuuden ja määrät. Ei mitään viime hetken paniikkipakkaamisia ja sitten unohtuu pyyhe ja lääkkeet matkasta.

Vierailija
7/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiä kaapista vanhimmat ja kuluneimmat vaatteet mukaan että ne voi sitten matkalla heittää roskiin sitä myöten kun ostaa uusia.

Itse lähden aina reissuun eri vaatteilla kuin palaan, harvemmin on ainoakaan lähtiessä mukana ollut vaate: housut, kengät, takki etc palannut enää Suomeen.

Vierailija
8/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kai nyt kuukautta ennen sentään pakkaamaan ala...viisumit ja vakuutukset ja uimalasit vahvuuksilla on hankittu, vaatteita olen hankkinut ja parit uikkarit jne. Kosmetiikkaosasto aivan ? paitsi sk50 kasvo-ja kroppavoiteet on hankittuna.

Ap

kroppavoiteet

Vierailija
9/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nythän on hyvä hetki tehdä inventaario siitä, että matkalaukku löytyy ja on kunnossa sekä matkalle on sopivia vaatteita ja kenkiä riittävästi jne. Mahdollisesti myös hankkia matkakokoisia kosmetiikkatuotteita.

Kengät on haaste, ainakin 3 erilaiset kivat olisi iltakäyttöön minusta oltava+rantaläpsyt, matkajalkineiksi ajattelin hyviä tennareita. Matkalaukku saisi painaa 23kg/nuppi+käsimatkaveska muistaakseni 8kg/nuppi. 

Ap

Vierailija
10/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on aikaa, tee lista kaikista tavaroista ja vaatteista, joita otat mukaan. Helppo sitten pakata listan perusteella ja listaa tehdessä näkee paremmin kokonaisuuden ja määrät. Ei mitään viime hetken paniikkipakkaamisia ja sitten unohtuu pyyhe ja lääkkeet matkasta.

Lääkkeet onkin tärkeä, pyyhkeitä ei tarvita, kyseessä 5 tähden resortti jossa hinnassa mukana 24/7 huonepalvelu kaiken muun, kuten pyyhkeiden, pesuaineiden ja minijääkaapin päivittäin täytön, muassa.

Ap

Vierailija
11/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotukset kuntoon, mahdolliset muut lääkkeet, joita kannattaa syödä ennen matkaa (malaria tms). Passi voimassa? Vakuutukset kuntoon myös valmiiksi.

Vierailija
12/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehtien tauottaminen tai siirto. 

Vierailija
13/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto seisontaan.

Vierailija
14/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsiä kaapista vanhimmat ja kuluneimmat vaatteet mukaan että ne voi sitten matkalla heittää roskiin sitä myöten kun ostaa uusia.

Itse lähden aina reissuun eri vaatteilla kuin palaan, harvemmin on ainoakaan lähtiessä mukana ollut vaate: housut, kengät, takki etc palannut enää Suomeen.

No en minä ainakaan haluaisi lomailla jossain vanhoissa nuhjuisissa vaatteissa, jotka heitän sitten pois. 

Vierailija
15/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä ainakaan haluaisi lomailla jossain vanhoissa nuhjuisissa vaatteissa, jotka heitän sitten pois. 

Eihän niissä lomailla, ne heitetään pois ja ostetaan periltä uusia.

Vierailija
16/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ostan uusia vaatteita ihan vaan lomaa varten. Lomakohteessa en hukkaa aikaa vaateostoksiin. 

Vierailija
17/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne raahataan sinne ulkomaille heitettäväksi pois? Lähtee vaan tyhjällä laukulla reissuun, jos uusia vaatteita on ostamassa. 

Vierailija
18/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus ostan uusia vaatteita ihan vaan lomaa varten. Lomakohteessa en hukkaa aikaa vaateostoksiin. 

Mitäs siellä sitten tekee?

Vierailija
19/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne raahataan sinne ulkomaille heitettäväksi pois? Lähtee vaan tyhjällä laukulla reissuun, jos uusia vaatteita on ostamassa. 

No tietenkin muutama päivä menee vanhoilla, mutta ei tarvitse pestä mitään kun heittä ne vanhat sitä mukaan roskiin kun ostaa uusia.

Vierailija
20/91 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet matkan varannut, eikö sun pitäis itse tietää? Uusavuttomuutta.