Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö sinä/perheesi kypärää?

Vierailija
26.08.2009 |

Siis pyöräilessä, rullaluitellessa... Olen ihmetellyt sitä, kun näen tosi paljon pieniä lapsia joilla ei ole kypärää tilanteessa, kun sitä tarvittaisi ( esim. just se pyöräily).

Meillä kaikki käyttää kypärää, myös me aikuiset. Tuttavallani lapset kiukuttelevat kypärän käytöstä. Eivät halua käyttää kypärää, kun aikuisetkaan käytä. Meillä ei ole tällässiä kohtauksia ja lapset käyttävät mielellään kypärää kuten mekin vanhemmat.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käytä kypärää. Ei olla todettu tarpeelliseksi.

Vierailija
2/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla on kypärä päässä niin pyöräillessä, ratsastaessa, skeitatessa, nuorimmalla luistellessa ja jopa pulkkamäessä, jos muistan ottaa mukaan. Laittaa muuten mielellään pulkkamäkeen, koska laski pari vuotta sitten päin puuta. Meillä on nuorimmalla käytössä pimeällä liikuttaessa myös heijastinliivi, joka on kätevä oman lapsen tunnistuskeino myös luistinradalla tai isossa mäessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos saisin valita, haluaisin ruman pyöräilykypärän tilalle tyylikkään ratsastuskypärän!

Vierailija
4/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratsastaessa ja moottoripyöräillessä.

Vierailija
5/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä, koska en kehtaa.

Vierailija
6/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole ihan idiootteja... Miten muuten selitätte lapsille sen, että lapsille pyöräilykypärä on tuikitärkeä mutta aikuisille hälläväliä..?

Omakin 3-vuotiaani osaa sanoa, että "jos jonkun mielestä on tyhmän näköistä olla kypärä päässä, niin vielä tyhmemmältä näyttää kun on pään tilalla kaksi kissankuppia..."

Meidän perheessämme myös pelastusliivejä käyttävät kaikki - niin lapset kuin aikuisetkin.

Vierailija
7/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä, koska en kehtaa.

Vierailija
8/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaat polkea lapsesi kanssa, kun lapsellasi on kypärät?

itse en käyttänyt kypärää, mutta kun tapasin mieheni ja hän käytti kypärää, minua alkoi hävettää pyörräillä hänen kanssa kun itselläni ei ollut kypärää. No ostin sitten itselleni kypärän. No nyt kun on lapsia hekin käyttävät kypärää.

Vierailija
9/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja minä emme. Paitsi skootterilla ajaessa tietysti.

Vierailija
10/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat eivät käytä mutta salaavat asian lapsilta ;)

Eli meillä lapset niin pieniä, että emme pyöräile heidän kanssaan vaan aina aikuinen on jalkamiehenä kun lapset pyöräilevät. Ja kun menemme töihin tms. pyörällä niin lapset eivät ole tajunneet (vielä) että äitillä tai isillä ei olekaan kypärää päässä kun lähtevät.

Vierailija
11/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme käytä kypärää. Ei olla todettu tarpeelliseksi.

Siellä aika usein muitakin, jotka eivät ole kokeneet kypärää tarpeelliseksi. Joskus voi vierailla myös patologialla, niin näkee näitä samoja tyyppejä.

Vierailija
12/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai käytämme, aikuisetkin, ja vaikka ihan vain itsekseen pyöräillessä. Naapurustossa on näitä aikuisia, jotka eivät käytä edes lasten kanssa liikkuessa ja heidän mielestään on myös ok ettei lapset käytä kypärää pihassa ajaessaan! Jep. Pihassa ei voi kaatua...

Vierailija
13/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi pokkaa ajaa itse ilman, kun haluan lasteni käyttävän myös vastaisuudessa.

En voi ymmärtää vanhempia, jotka ajaa itse ilman. Ja tietysti vielä vähemmän niitä, joiden lapset ajaa ilman.

On se aika kurjaa sekin, että äiti ajaa kolarin työmatkalla pyörällään ja on henki pois - koska äiti ei käyttänyt kypärää.

Eli yksi tärkeimpiä syitä vanhempien käyttää itse kypärää on se, että se SUOJAA VANHEMPIEN HENKEÄ. Kypärä on todella fiksu juttu, vaikkei sitä silloin vuonna 85 käytettykään. Moni asia on nykyään hoidettu järkevämmin kuin silloin.

Vierailija
14/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat eivät käytä mutta salaavat asian lapsilta ;)

Entäs sitten kun lapset kasvavat ja tajuavat asian?

Vierailija
15/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään vaarantaa omaa tai lasten henkeä.

Vierailija
16/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten uskomattomia ihmiset ovat. Vaikka muita kuolee tasaiseen onnettomuuksissa sun muissa, näihin ihmisiin eivät onnettomuudet kajoa.

Ja jotkut on niitä, "mitä sitten, jos kuolisikin itse - jos osuu onnettomuus kohdalle niin osuu" -tyyppejä.

Aivan, samahan tuo on lapsillekin, elämä ilman äitiä tai isää.

Vierailija
17/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset käyttävät kypärää myös, kun menevät pyärällä/rullaluistellen töihin/kauppaa...

Vierailija
18/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut onnettomuudessa, josta en olisi selvinnyt, jos minulla ei olisi ollut kypärää päässä. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kahta kertaa kypärän käyttöä miettiä! Myös ulkomaalaisen mieheni olen puhunut kypärää käyttämään, vaikka hän ensin sille vähän naureskeli. Lapsemme on vielä pieni, mutta kunhan hän alkaa pyöräillä, on hänelläkin kypärä ehdottomasti päässä.

Olen ihan samaa mieltä kuin ap, näyttää todella pahalta, kun pienet (ja vanhemmat samaten) painelevat menemään ilman kypärää. Kypärä on ihan oikeasti halpa henkivakuutus.

Ja aina kun joku brassailee, että hänpä ei käytä kypärää, niin mietin vain, että hänen päässään ei kai sitten ole mitään, mitä suojella...

Vierailija
19/58 |
26.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttämättömyydelle

Vierailija
20/58 |
27.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ja muu perhe myös kun sitä siunaantui) kun setäni ex-vaimo kuoli kaatuessaan pyörällä :(

Oli n. 50-vuotias ja täysin selvinpäin, kun keskellä kesää ja ihan päivällä töistä tullessaan jostain syytä kaatui pyörällään ja kuoli myöhemmin illalla :(

Kypärä olisi pelastanut hänet, sillä kuoli päävammoihin :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi