Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2 h:ssa läpi super-tamponista ja yösiteestä...

Vierailija
01.10.2014 |

...viimeisen 24 h ajan. Yölläkin on kello soimassa kahden tunnin välein, ettei lakanoita tarvitsisi kovin montaa kertaa yössä vaihtaa. Nytkin meni pesuun pussilakana ja aluslakana. Lisäksi mies murjottaa, kun peruin tuloni "tärkeälle" illalliselle myöhemmin tänään. Mihinkähän vaatteeseen survoisin sen vaippani, varavaipoista puhumattakaan? Lasten hoitolaukku käsilaukkuna olisi näppärä tähän aikaan kuusta.

Buranan (2400 mg) lisäksi olen ottanut yhden vuotoa vähentävän pillerin päivässä. Minä en ole niitä ihmisiä, joille kannattaa tulla kertomaan, ettei niiden kuukautisten aikana OIKEASTI niin paljon verta tule, se vain näyttää siltä!

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukupin pitäisi olla kolmen desin vetoinen että sitä voisi käyttää! Itellä just menkat, 2h selviää just kun laittaa kaksi super tamponia yhtaikaa, side toki varalle vielä.

Vierailija
2/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä buranaakaan kannata tuommoisia määriä vetää. Mielummin caprilon/cyclocapron ja ohjeen mukaisella annostuksella.

Samaa helvettiä käyn läpi, ensi kuussa kierukan asennukseen. JOspa se auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan udella, niin kärsitkö AP mahdollisesti esim von Willebrandin taudista? Itselläni diagnosoitu lievänä ja vertakin tulee sitten melko paljon, ei tosin noin runsaasti...

Vierailija
4/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmillaan super plus tamponista tulee 20 min jälkeen läpi, koska vuodossa myös paljon hyytymiä, jotka eivät imeydy tamponiin. Olen käytännössä työkyvytön tällaisena päivänä, koska palaveritkin voivat kestää parisen tuntia. Lääkäri vähättelee. Miten tuo verta hyydyttävä lääke on teillä auttanut? Vähentääkö se vuoto vai tekeekö vain hyytymiä lisää?

Vierailija
5/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi on todella onneton kapine todella runsaaseen vuotoon. Se tulee yhdestä hyytymästä täyteen.. Itselleni pelastuksen toi kohdun lämpökäsittely. Lapset on jo tehtynä, onneksi. Käsittelyn jälkeen olen pärjännyt mekkojen ajan kahdella pikkuhousun suojalla. Välillä voi vaan arvailla,että on menkat. Tätä onnea!!

Vierailija
6/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:22"]Käytin vaihdevuosien liian vuodon aikana 1/2 tbl Primolutia, muutoin en olisi voinut käydä ulkona ollenkaan.

Laitoin kaksi petaria päällekkäin, väliin pakkausmuovia, kun ei yöllä voinut pyykätä.  Ohuen petarin sai pesukoneeseen aamulla.  Pakko oli keksiä jotain, myös rikkinäisiä lakanoita yöksi alle.
[/quote]

No se vauvoille tarkoitettu muovifrotee olisi ajanut tuon asian, sitten vain lakana ja frotee pyykkiin....

Vierailija
7/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:18"]Pahimmillaan super plus tamponista tulee 20 min jälkeen läpi, koska vuodossa myös paljon hyytymiä, jotka eivät imeydy tamponiin. Olen käytännössä työkyvytön tällaisena päivänä, koska palaveritkin voivat kestää parisen tuntia. Lääkäri vähättelee. Miten tuo verta hyydyttävä lääke on teillä auttanut? Vähentääkö se vuoto vai tekeekö vain hyytymiä lisää?
[/quote]

Tohon hyytymäongelmaan auttaa kuukuppi. Se ei erottele verta ja hyytymiä toisistaan. Mä käytin jälkivuotoon pieniä sideharsoja vaippoina toisen lapsen jälkeen. Siis öisin ja kotona ollessa, ei tietenkään ulkona. Mun mielestä ne toimi paremmin kuin vaipat.

Vierailija
8/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus, kun joku nuori valitteli runsaita ja kivuliaita menkkoja nuortenlehden lääkäripalstalla. Mieslääkäri vastasi aina tällaisiin jotenkin niin, että kyllä sen yhden päivän varmasti kestää, vaikka olisi runsas vuoto tai kipuja...

Mistäpä mies sen tietäisi.

Vierailija
9/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:22"]Käytin vaihdevuosien liian vuodon aikana 1/2 tbl Primolutia, muutoin en olisi voinut käydä ulkona ollenkaan.

Laitoin kaksi petaria päällekkäin, väliin pakkausmuovia, kun ei yöllä voinut pyykätä.  Ohuen petarin sai pesukoneeseen aamulla.  Pakko oli keksiä jotain, myös rikkinäisiä lakanoita yöksi alle.
[/quote]

No se vauvoille tarkoitettu muovifrotee olisi ajanut tuon asian, sitten vain lakana ja frotee pyykkiin....
[/quote]

Se on ihan törkeän hiostava!

Vierailija
10/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kuppi kauhean hyvä ole jos on ihan luonnottoman runsaat menkat. Mulla on varmaan määritelmän mukaan runsaat menkat (yli 80 ml vuotoa) mutta ei varmasti mitään ap:n tilanteeseen verrattuna. Mun täytyy tyhjätä parina ensimmäisenä päivänä kuppi ruokatunnilla jos en halua että töistä päästessä käy huonosti. Jos kuppi täyttyy tunnissa-parissa ei elämä välttämättä ole sen kanssa sen helpompaa. Voi olla näppärämpää vaihtaa tamponia usein verrattuna kupin tyhjäämiseen usein.

Vierailija
11/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:33"]Ei se kuppi kauhean hyvä ole jos on ihan luonnottoman runsaat menkat. Mulla on varmaan määritelmän mukaan runsaat menkat (yli 80 ml vuotoa) mutta ei varmasti mitään ap:n tilanteeseen verrattuna. Mun täytyy tyhjätä parina ensimmäisenä päivänä kuppi ruokatunnilla jos en halua että töistä päästessä käy huonosti. Jos kuppi täyttyy tunnissa-parissa ei elämä välttämättä ole sen kanssa sen helpompaa. Voi olla näppärämpää vaihtaa tamponia usein verrattuna kupin tyhjäämiseen usein.
[/quote]

Paitsi jos tamponit pettävät hyytymien takia

Vierailija
12/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yösidekalsarien päälle toiset kalsarit ja sinne harso tai pyyhe mukaan.

Vierailija
13/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:22"]Käytin vaihdevuosien liian vuodon aikana 1/2 tbl Primolutia, muutoin en olisi voinut käydä ulkona ollenkaan.

[/quote]

[/quote]

Se on ihan törkeän hiostava!
[/quote]

Kumma juttu, ei minua se pahemmin hiosta, mieluummin se kuin petaripyykki...

Vierailija
14/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamalaa :( Itselläni takana 2 synnytystä, menkoissa vuodon määrä vähentynyt, mutta kivut aivan karmeat!

Vierailija
15/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoonikierukka on ratkaisu.

-terv se jolla ennen maxitamppoonit uivat virran mukana nilkkoihin. Nyt ei menkkoja edes ole:)

Vierailija
16/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te voitte vuotaa tuolla tavalla, eikö tossa jo hemoglobiiniarvot putoa :O?

Mulle riittää kuukautisten aikana normaali Always Ultra myös öisin tai sitten o.b. normaali tamponi.

Vierailija
17/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti inhottavaa. :( Ootko kokeillut kuukuppia? Voisi kuvitella, että se voisi sopia tuollaisiin hirviömenkkoihin paremmin.

Vierailija
18/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kamala! Minulla on 2 päivän menkat ja selviän päivistä yhdellä siteen/tamponin vaihdolla. Käytän normaalin imukyvyn tamponeja tai ohutsiteitä. Kolmas päivä on ruskeaa tuhrua, jolloin suojaksi riittää pikkuhousunsuoja. Olen raskautunut 4 kertaa. Otan osaa, todella.

Vierailija
19/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin, kun terkkari ala-asteella puhui menkoista. Sanoi, ettei sitä verta nyt niinkuin hanasta tule. Ai ei vai? Kyllä mulla on mennyt lakanoita ja housuja pyykkiin menkkojen aikana ihan kiitettävästi, unohtamatta kipua.  Onneksi on joka lapsen myötä helpottanut, ehkä viiden muksun jälkeen munkin menkat ovat sellaiset helpot ja niukat ;)

Vierailija
20/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka sisään vaan ja vuodot saattaa loppua kokonaan. Miksi kärsiä turhaan?