Aiotko auttaa vähäosaisia jouluna?
Hämmästyin, kun Facebookissa törmäsin jo ensimmäisiin jouluavustuspyyntöihin. Nythän on vasta lokakuun ensimmäinen päivä ja nyt jo pitäisi lupautua toimittamaan jouluruuat tai joululahjat jollekin perheelle!!! Monena vuonna olen avustanut, mutta alkaa mennä niin härskiksi jo tämä kerjääminen, että taidan jättää tänä vuonna avustamisen väliin.
Kommentit (13)
Mä autan rahallisesti joka kuukausi. Jouluna vielä erikseen, silloin seurakunnan lahjakuusen kautta.
Suomessa käsittääkseni valtio hoitaa tämän puolen? Eli maksan useita tuhansia euroja kylmää käteistä ja se riittäköön omalta osaltani tulon tasaamiseen.
Mielelläni ystäviäni autan ja tarjoan ruokaa jne jos ovat kylässä tai muuta vastaavaa mutta en todellakaan anna penniäkään hyväntekeväisyyteen juuri verotuksen takia. Muissa maissa sitten nämä vähäosaisille lahjoitukset.
Kyllä.
Käytettyjä vaatteita tietysti aina kun niitä on, Pelastusarmeijan laatikkoon.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:59"]
Suomessa käsittääkseni valtio hoitaa tämän puolen? Eli maksan useita tuhansia euroja kylmää käteistä ja se riittäköön omalta osaltani tulon tasaamiseen.
Mielelläni ystäviäni autan ja tarjoan ruokaa jne jos ovat kylässä tai muuta vastaavaa mutta en todellakaan anna penniäkään hyväntekeväisyyteen juuri verotuksen takia. Muissa maissa sitten nämä vähäosaisille lahjoitukset.
[/quote]
Kai tiedät, että antaessaan saa :)
En auta suomalaisia, laitan rahani Karjalan ja Viron köyhille ja Afrikkaan.
Olen ulkoistanut pelastusarmeijalle avuntarvitsijoiden karsinnan. Eli annan rahaa joulupatakeräykseen. Se on nykyisin kätevää, kun netissäkin voi lahjoittaa.
Kyllä, aion joulukirkossa rukoilla av-palstan mammoille ymmärrystä ja suhteellisuudentajua.
kyllä mun mielestä on ihan fiksua että keräyksiä yms aletaan jäjerstelemään hyvissä ajoin ettei tule kiire