Mitä ruokaa laitat tänään?
Tein uunijuureksia ( perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia lohkoina, oliiviöljyä, vähän mausteita mm rakuunaa), kaalisalaattia ja jäkkäriksi pannukakun jämämaidosta ja jämäkermasta.
Välipalaksi hurautin smoothien banaanista ja pakastemarjoista, hunaja ja maustamaton jogurtti mukana.
Kaikki oli sikahyvää, sikaterveellistä ja sikahalvalla!
Kommentit (36)
Tein pellin pitsaa ja poitsu teki perussalaatin.
Ostin valmiita grillattuja broilerinkoipia, lisäksi salaattia ja nuudelia.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:16"]
Tein uunijuureksia ( perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia lohkoina, oliiviöljyä, vähän mausteita mm rakuunaa), kaalisalaattia ja jäkkäriksi pannukakun jämämaidosta ja jämäkermasta.
Välipalaksi hurautin smoothien banaanista ja pakastemarjoista, hunaja ja maustamaton jogurtti mukana.
[/quote]
Hei ap, kerropa missä asteessa ja kuinka kauan kypsensit uunikasviksia :) Kuulostaa sen verran hyvältä, että vois itsekin tehdä!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:52"]
Porkkanapannukakkua ja sen seuraksi iso feta-taatelisalaatti.
[/quote]
Olisko laittaa porkkanapannukakun ohjetta (nettilinkki?)? Kuulostaa herkulliselta!
Tänään en kokkaa koska olen niin räkäinen. Ukko saa mennä kokeileen jauhelihakastikkeen tekoa, minä neuvon olohuoneesta. Spagetit osaa keittää saapa nähdä syödäänkö pelkkää spagettiketsuppia..
perunamuussia, lihapullia, kermakastiketta ja höyrytettyä parsaa. Ja tuoreita itseleivottuja juustosämpylöitä.
aamulla söin hapankorppua jonka päällä oli juustoa ja tomaattia sekä tuoretta ananasta kahvin kera :)
illalla jos vielä nälkä yllättää syön pakastimesta kasvispihvin jonka heitän salaatin, kurkun, tomaatin ja pikkelssin kanssa sämpylän väliin:)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:52"]
Porkkanapannukakkua ja sen seuraksi iso feta-taatelisalaatti.
[/quote]
Olisko laittaa porkkanapannukakun ohjetta (nettilinkki?)? Kuulostaa herkulliselta!
[/quote]
Helpommaksi ei tule. Teen pannaritaikinan kokojyvävehnäjauhosta (2 dl), maidosta (4 dl), kahdesta munasta (kanan) sekä ripauksesta suolaa. Annan turvota tunnin. Raastan karkealla terällä sekaan pari isoa kourallista porkkanaa. Puolisen tuntia 220-asteisessa uunissa, niin se on siinä. Parhaimmillaan pannari on, kun se on jäähtynyt huoneen lämpöön. Tämän kanssa sopivat suolakurkut, salaatit, puolukkasurvos, sienet + smetana jne.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:20"]
[/quote]
Hei ap, kerropa missä asteessa ja kuinka kauan kypsensit uunikasviksia :) Kuulostaa sen verran hyvältä, että vois itsekin tehdä!
[/quote]
Vihannekset ja juurekset kannattaa paahtaa kiertoilmauunissa noin 200 asteen lämmössä. Ulkonäkö kertoo parhaiten, milloin alkaa olla valmista. Pehmeät tuotteet (kukkakaali, paprika) valmistuvat jopa 10 minuutissa, mutta peruna ja lanttu vaativat enemmän aikaa. Kun lohkojen kärjet alkavat ruskistua, on aika suorittaa koemaisto.
Ostin kaupasta sellaisen paistopisteleivän ja teen pesto-tomaatti-mozzarella-leipiä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:28"]
Tänään en kokkaa koska olen niin räkäinen. Ukko saa mennä kokeileen jauhelihakastikkeen tekoa, minä neuvon olohuoneesta. Spagetit osaa keittää saapa nähdä syödäänkö pelkkää spagettiketsuppia..
[/quote]
Hahhhhaahhhhhaaa. Taas yksi uhri-marttyyri-äityli, joka luulee , että kukaan mies ei osaa laittaa ruokaa ;)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:28"]
[/quote]
Hahhhhaahhhhhaaa. Taas yksi uhri-marttyyri-äityli, joka luulee , että kukaan mies ei osaa laittaa ruokaa ;)
[/quote]
Taas yksi minä-tiedän-kaiken-palstailija, joka kuvittelee tuntevansa jokaisen palstalaisen miehet.
Ps. En ole tuo, jolle kommentoit, ja mun mieheni osaa laittaa ruokaa, joskin kyselee aina ohjeita.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 16:20"]
[/quote]
[/quote]
Kypsennän 200 asteessa vajaan tunnin. En halua juureksista liian pehmeitä. Tänään laitoin mausteeksi oliiviöljyn sekaan vähän lipstikkasuolaa, rakuunaa, timjamia ja ripaus mustapippuria.
Kaalilaatikkoa ja puolukkasurvos.
Aamulla söin jääkaapissa tekeytymässä olleeen mangotuorepuuron. Lounaaksi lämmitin eilistä makkarakeittoa (jota syön vielä päivän tai kaksi). Piimärieskaa leivoin, sitä syön välipalalla. Tänään siis päässty hyvin vähällä ruuanlaiton suhteen :)