Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miksi suomalaiset naiset eivät osaa kuunnella niin älykästä musiikkia kuin progea? Puolassa proge soi kahvikioskillakin!

tauski matkailija
29.08.2021 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on proge? Voisitko antaa esimerkkejä vaikkapa bändien tai biisien muodoissa?

Vierailija
22/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se progen kuuntelu tee yhtään sen älykkäämmäksi.

Uteliaalle proge voi kuitenkin olla astinlauta jazziin ja klasariin, eli ns musiikkiin.

Mut joo yleensähän noi on sellasia henkisesti pilvenpolttajatyyppejä, riippumatta poltoista...

Elitististä määritellä vain jazz ja klassinen "musiikiksi". Esim. metallissa on bändejä joiden kappaleet on monimutkaisempia kuin klassisessa musiikissa.

Mä kuuntelen kuules ilmaisua, nautin vaihtelevista harmonisista kehyksistä jne, joten ”monimutkaisuus” - mitä ihmettä sillä sitten tarkoitatkaan - ei ole ollenkaan mielekäs mittari tässä yhteydessä.

Metalli on bad taste -shittiä, pl ihan tietyt harvat bändit, joilla painoa groovessa.

Mitäs muuta? Haista hanskaa.

No, minulle proge merkitsee musiikissa eri tasoja ja monimutkaisuutta, sinulle ilmeisesti jotain ihan muuta. Itse käytän sitä vain kuunteluun, en pilvenpolttomusiikkina, enkä ainakaan "grooveen", mitä lie silläkin tarkoitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän veikkaan ettet tunne ainuttakaan suomalaista naista.

Vierailija
24/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suomalaiset naiset nyt vaan on niin juntteja ja ahdasmielisiä. Ollaan tällaisia metsäläisiä, niin ei osata kaivata musiikilta niin moniulotteista yllättävyyttä.

Ollaan myös kokonaisuudessaan epäkiinnostavia ja kaavoihimme kangistuneita möllöttäjiä, joilla ei ole muutenkaan tyylitajua. Emme useinkaan osaa arvostaa estetiikkaa emmekä syvää älyllistä stimulaatiota. Ylipainoa, stretch-farkkuja ja itseriittoisia käsityksiä on senkin edestä. Ollaan oikeastaan huonoja ja tylsiä, vähän nolojakin maailman mittakaavassa.

Oliko tämä se oikea vastaus?

Olen stretchfarkkuinen möllöttäjä ja tykkään progesta. Ei se mitään tyylikästä tai seksikästä musiikkia ole :D

Vierailija
25/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

progen määäritys, mystinen henkisyydden etsintä, älyllisyys, pink floyd esim, mutta SUomessa ajattelen että Eppu Normaali voisi olla progea 

Vierailija
26/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapailin kerran miestä joka oli täynnä itseään. Kaikki "mainstream" oli hänestä kuraa. Hän kuunteli vain improvisaatio musiikkia. Hänen mielestään vain älykkäät pystyivät ymmärtämään sitä.

Sanomattakin selvää, että se suhde ei pitkään kestänyt.

Eli sulla ei vaan äly riittänyt ja suhde loppui siihen.

Vierailija
27/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se progen kuuntelu tee yhtään sen älykkäämmäksi.

Uteliaalle proge voi kuitenkin olla astinlauta jazziin ja klasariin, eli ns musiikkiin.

Mut joo yleensähän noi on sellasia henkisesti pilvenpolttajatyyppejä, riippumatta poltoista...

Elitististä määritellä vain jazz ja klassinen "musiikiksi". Esim. metallissa on bändejä joiden kappaleet on monimutkaisempia kuin klassisessa musiikissa.

Mä kuuntelen kuules ilmaisua, nautin vaihtelevista harmonisista kehyksistä jne, joten ”monimutkaisuus” - mitä ihmettä sillä sitten tarkoitatkaan - ei ole ollenkaan mielekäs mittari tässä yhteydessä.

Metalli on bad taste -shittiä, pl ihan tietyt harvat bändit, joilla painoa groovessa.

Mitäs muuta? Haista hanskaa.

No, minulle proge merkitsee musiikissa eri tasoja ja monimutkaisuutta, sinulle ilmeisesti jotain ihan muuta. Itse käytän sitä vain kuunteluun, en pilvenpolttomusiikkina, enkä ainakaan "grooveen", mitä lie silläkin tarkoitat.

Groovella tarkoitan kuules ihan groovea - eli sitä millä taimiotteella jokin porukka rytmimusaa soittaa.

Henkisellä pilvenpolttajuudella tarkoitan sellaista tapausta, jonka mielestä burgeri on fine diningia. Iha mite vaa.

Vierailija
28/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
29/29 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nimenomaan naisetko estävät progen soittamisen kahviloissa? Miten?