Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa ajokorttiin :(

Vierailija
01.10.2014 |

Kun kauan kauan sitten täytin 18v, ei minun vanhemmillani ollut mitään halua kustantaa minulle ajokorttia. Itse kävin opiskelujen ohella töissä enkä saanut mitenkään revittyä siihen rahoja. Sitten sairastuin vakavaan masennukseen ja paniikkihäiriöön, eikä ajokoulusta olisi tullut yhtään mitään. 

Nyt yritän päälle kolmekymppisenä päästä elämänsyrjään kiinni, mutta hankalaa se on: ei ole varaa kunnon terapiaan, ei ole varaa hoidattaa hampaita kuntoon, eikä ole varaa ajokorttiin. Tunnen itseni kakkosluokan kansalaiseksi jo valmiiksi. MISTÄ siihen rahat? Saan työkyvyttömyyseläkettä jonka turvin nyt hiljakseen yritän opiskella. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:17"]Jos joku tuttusi hommaisi opetusluvan ja hankkisit siten ajokortin. On huomattavan paljon edullisempi kuin autokoulusta hankittu kortti. Itse olen opettanut tyttäreni ajamaan ja sai paljon enemmän yksilöllistä ajoharjoittelua kuin autokoulussa olisi saanut. [/quote] Vuonna nakki ehkä mutta noita on juuri muutettu niin ettei paljoakaan halvemmaksi tule. Ellei sitä ole taas sen jälkeen muuttunut kun noita on venkslattu eestaas vähän väliä.

[/quote]

Ajokortti opetusluvalla tulee maksamaan noin tonnin, mutta autokoulussa helposti monta tonnia.
[/quote]
Pikaisella googlauksella hintaero 900 opetusluvan hyväksi.
Onhan sekin säästöä.
Mutta ap:lle: tuskin sulla olisi varaa ylläpitää autoa tuossa rahatilanteessa.

Vierailija
22/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:17"]Jos joku tuttusi hommaisi opetusluvan ja hankkisit siten ajokortin. On huomattavan paljon edullisempi kuin autokoulusta hankittu kortti. Itse olen opettanut tyttäreni ajamaan ja sai paljon enemmän yksilöllistä ajoharjoittelua kuin autokoulussa olisi saanut. [/quote] Vuonna nakki ehkä mutta noita on juuri muutettu niin ettei paljoakaan halvemmaksi tule. Ellei sitä ole taas sen jälkeen muuttunut kun noita on venkslattu eestaas vähän väliä.

[/quote]

Ajokortti opetusluvalla tulee maksamaan noin tonnin, mutta autokoulussa helposti monta tonnia.
[/quote]

Tarvitsee asentaa myös polkimet omaan autoon,peilit sun muut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Yhyy. Kyynel. Paska yhteiskunta :(

Vierailija
24/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:21"]

[/quote]

[/quote]

Tarvitsee asentaa myös polkimet omaan autoon,peilit sun muut.
[/quote]

Lisään vielä,että opettajan piti muistaakseni asua vielä samassa taloudessa eli en minäkään voinut toimia siskoni opettajana ajo-opetuksessa.

Vierailija
25/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:17"]Jos joku tuttusi hommaisi opetusluvan ja hankkisit siten ajokortin. On huomattavan paljon edullisempi kuin autokoulusta hankittu kortti. Itse olen opettanut tyttäreni ajamaan ja sai paljon enemmän yksilöllistä ajoharjoittelua kuin autokoulussa olisi saanut. [/quote] Vuonna nakki ehkä mutta noita on juuri muutettu niin ettei paljoakaan halvemmaksi tule. Ellei sitä ole taas sen jälkeen muuttunut kun noita on venkslattu eestaas vähän väliä. [/quote] Ajokortti opetusluvalla tulee maksamaan noin tonnin, mutta autokoulussa helposti monta tonnia. [/quote] Tarvitsee asentaa myös polkimet omaan autoon,peilit sun muut. [/quote] Lisään vielä,että opettajan piti muistaakseni asua vielä samassa taloudessa eli en minäkään voinut toimia siskoni opettajana ajo-opetuksessa.

[/quote]

Vanhaa tietoa. 2014 lakimuutoksen myötä kuka tahansa voi opettaa ketä tahansa (maksimissaan kuitenkin 3 oppilasta kahden vuoden aika, lähisukulaisia saa opettaa rajattomasti). Tonniin on laskettu myös polkimen asennuttaminen ja katsastuttaminen.

Vierailija
26/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole ainoa jolle ajokortti on kallis hankinta. Jos oikeasti haluat sen, ei auta kuin säästää siihen.

Vierailija
27/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:41"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:17"]Jos joku tuttusi hommaisi opetusluvan ja hankkisit siten ajokortin. On huomattavan paljon edullisempi kuin autokoulusta hankittu kortti. Itse olen opettanut tyttäreni ajamaan ja sai paljon enemmän yksilöllistä ajoharjoittelua kuin autokoulussa olisi saanut. [/quote] Vuonna nakki ehkä mutta noita on juuri muutettu niin ettei paljoakaan halvemmaksi tule. Ellei sitä ole taas sen jälkeen muuttunut kun noita on venkslattu eestaas vähän väliä. [/quote] Ajokortti opetusluvalla tulee maksamaan noin tonnin, mutta autokoulussa helposti monta tonnia. [/quote] Tarvitsee asentaa myös polkimet omaan autoon,peilit sun muut. [/quote] Lisään vielä,että opettajan piti muistaakseni asua vielä samassa taloudessa eli en minäkään voinut toimia siskoni opettajana ajo-opetuksessa.

[/quote]

Vanhaa tietoa. 2014 lakimuutoksen myötä kuka tahansa voi opettaa ketä tahansa (maksimissaan kuitenkin 3 oppilasta kahden vuoden aika, lähisukulaisia saa opettaa rajattomasti). Tonniin on laskettu myös polkimen asennuttaminen ja katsastuttaminen.
[/quote]

Ei riittäisi tonni Tampereella.

Vierailija
28/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:48"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:41"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:21"] [quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:17"]Jos joku tuttusi hommaisi opetusluvan ja hankkisit siten ajokortin. On huomattavan paljon edullisempi kuin autokoulusta hankittu kortti. Itse olen opettanut tyttäreni ajamaan ja sai paljon enemmän yksilöllistä ajoharjoittelua kuin autokoulussa olisi saanut. [/quote] Vuonna nakki ehkä mutta noita on juuri muutettu niin ettei paljoakaan halvemmaksi tule. Ellei sitä ole taas sen jälkeen muuttunut kun noita on venkslattu eestaas vähän väliä. [/quote] Ajokortti opetusluvalla tulee maksamaan noin tonnin, mutta autokoulussa helposti monta tonnia. [/quote] Tarvitsee asentaa myös polkimet omaan autoon,peilit sun muut. [/quote] Lisään vielä,että opettajan piti muistaakseni asua vielä samassa taloudessa eli en minäkään voinut toimia siskoni opettajana ajo-opetuksessa. [/quote] Vanhaa tietoa. 2014 lakimuutoksen myötä kuka tahansa voi opettaa ketä tahansa (maksimissaan kuitenkin 3 oppilasta kahden vuoden aika, lähisukulaisia saa opettaa rajattomasti). Tonniin on laskettu myös polkimen asennuttaminen ja katsastuttaminen. [/quote] Ei riittäisi tonni Tampereella.

[/quote]

Maksaako siellä bensiini 50 markkaa desilitralta vai mistä kiikastaa?

Vierailija
29/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 12:57"]

Huomaa kuinka yläluokkainen persulainen eliitti on kadottanut jo viimeisenkin kosketuksensa pienituloisen arkielämään. Ilman ajokorttia et saa töitä. Ilman töitä et saa ajokorttia. Olet tuomittu ikuiseen köyhyyteen ts. kadotukseen. Mutta pääasiahan tässä maassa onkin nykyään että euromiljönäärit Soini ja Terho saavat miljoonapalkkaa Ministeriaudin takapenkillä istumisesta. Pienituloisista viis välit, persueliitille emme ole vaalien jälkeen enää minkään arvoisia.

[/quote]

tai yläluokkainen keskustalainen eliitti,tai kokoomuslainen.jne.

Vierailija
30/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:52"]

Huomaa kuinka yläluokkainen persulainen eliitti on kadottanut jo viimeisenkin kosketuksensa pienituloisen arkielämään. Ilman ajokorttia et saa töitä. Ilman töitä et saa ajokorttia. Olet tuomittu ikuiseen köyhyyteen ts. kadotukseen. Mutta pääasiahan tässä maassa onkin nykyään että euromiljönäärit Soini ja Terho saavat miljoonapalkkaa Ministeriaudin takapenkillä istumisesta. Pienituloisista viis välit, persueliitille emme ole vaalien jälkeen enää minkään arvoisia.

[/quote]

[/quote]

Persuthan on ainoana puolueena luvannut laskea autoilun kustannuksia. Oli kyllä jotenkin omituista sekoittaa persulaiset tähän.

Vierailija
31/31 |
30.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:55"]

[quote author="Vierailija" time="30.04.2015 klo 13:52"]

[/quote]

[/quote]

Persuthan on ainoana puolueena luvannut laskea autoilun kustannuksia. Oli kyllä jotenkin omituista sekoittaa persulaiset tähän.

[/quote]

joo huvittavaa että aina persulaiset sitä ja tätä,muttei koskaan keskusta kokoomus tai mitkään muutkaan puolueet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme