Jos ilmalämpöpumppu pystyt lämmittämään pakkasella sisäilmaa, miksei jääpala lämmitä juomaa?
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa jääpala ei viilennä mitään sillä siihen on sitoutunut pakastamisen energia.
Oikein. Energia ei häviä.
Ei jääpälä viilennä juomaa vaan juoma lämmittää jääpalaa.
Sen koneisto tekee sen ei se puhalla suoraan ulkoa sisälle
Laita se jääpala kiehuvaan kahviin ja vie kahvikuppi pakkaslokeroon.
Kysykkö ihan tosissasi miksei kylmä lämmitä...
Se johtuu kylmäaineen olomuodon muutoksista jolla lämpöä siirretään molempiin suuntiin.
Se onkin taikutta. Kukaan ei oikein tiedä miten ilmalämpöpumppu pystyy siihen mutta sitä ei voi paljastaa koska silloin ihmisten usko insinööreihin romahtaisi.
Polttomoottoriautokin alamäessä moottorijarruttaessa kehittää ilman hiilidioksidista bensaa. Tästä syystä alppien huipuilla ei ole bensa-asemia, tankit vuotaisivat yli alamäkeen lasketellessa.
Elämäsi lienee suuri seikkailu mystisessä maailmassa, AP.
Vierailija kirjoitti:
Se johtuu kylmäaineen olomuodon muutoksista jolla lämpöä siirretään molempiin suuntiin.
Kyllä. Eräällä työpaikalla eräs teknikko ei ymmärtänyt lämpöpumpun periaatetta. Niin toimii ilmastointi sekä ilmalämpöpumppulämmitys. Sama laite, vaan lämpö siirretään eri suuntaan.
Kyllähän se lämmittää sisäilmaa kun pakastat pakastimessa jääpalaa. Sama asia.
Ilmalämpöpumppu jakaa koneistonsa avulla ulkoilman kahteen osaan: vielä kylmempään ja lämpimään.
Se siis varastaa ulkoilmasta lämpöä, koska palauttaa sen kylmempänä takaisin.
Jääpalassa ei ole mitään vastaavaa. Lämpöero tasoittuu eli juoma viilenee.
Olet lämittänyt kotiasi pakastimesta vapautuvana lämpönä jääpalaa jäädyttäessäsi. Kun laitat tämän jääpälan juomaasi tapahtuu sama toiseen suuntaan. Get it?
Olen luullut, että ilmalämpöpumppu puhaltaa lämmintä ilmaa?
N40
Vierailija kirjoitti:
Olet lämittänyt kotiasi pakastimesta vapautuvana lämpönä jääpalaa jäädyttäessäsi. Kun laitat tämän jääpälan juomaasi tapahtuu sama toiseen suuntaan. Get it?
Ei vaan jääpala viilentää kahvini.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan jääpala viilentää kahvini.
Ei ap
Miksi jhuttelen apinoiden kanssa? Kai mulla on tylsää.
Vierailija kirjoitti:
N40
Niinhän se puhaltaa. Ja toiseen suuntaan kylmää. Kesällä sitä kylmää puhaltavaa kutsutaan myös ilmastointilaitteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N40
Niinhän se puhaltaa. Ja toiseen suuntaan kylmää. Kesällä sitä kylmää puhaltavaa kutsutaan myös ilmastointilaitteeksi.
Btw, jääkaapin lämpöpumppu tuottaa enemmän lämpöä kuin kylmyyttä
Itse asiassa jääpala ei viilennä mitään sillä siihen on sitoutunut pakastamisen energia.