Bariston pieni pyytö kahvilan asiakkaille!
Kun koetatte olla ystävällisiä ja siistiä paikkaamne ennen poistumista,älkää työntäkö kaikkia pikkuroskia kupin pohjalle. Joku ne sieltä kuiteski joutuu kaivamaan, ei niitä roskasina voi tiskikoneeseen laittaa :( Varsinkin purkat/nuuskat/nessut voisi vain jättää tarjottimelle tai viedä roskiin.
Kommentit (46)
Kiitos neuvosta/pyynnöstä! Olen ollut ajattelematon. Parannan tapani :)
että ihan baristo, onks se niinku batteri?
Hyvä pointti, ei välttämättä tule ajatelleeksi asiaa noin.
Otan tästä lähtien mukaan rätin, peruspuhdistusainetta ja roskapussin. Otanko pesuvadin, tiskiainetta ja harjan myös mukaan. Sekin kyllä käy. Vai käykö kertakäyttökuppi, jonka ota lähtiessäni mukaan. Pääsisin kaikista helpommalla.
Parempi vielä jos ottaa mukaan oman kupin, roskapussin ja tiskirätin. Kahvi juodaan omasta kupista sotkematta kahvilan astioita, roskat viedään pois mennessään omassa roskapussissa ja pöytä pyyhitään mukana tuodulla rätillä lähtiessä. Vielä parempi tietysti jos juo kahvit omasta termospullosta kahvilan ulkopuolella, niin ei tule häirittyä ja haitattua kahvilan baristaa millään tavalla.
Baristo on italian kieltä ja tarkoittaa espresso- ja baarimestaria. Termi barista on lähtöisin italialaisesta perinteestä, joka on laajentunut muualle Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin italialaisten siirtolaisten mukana. Italian ulkopuolella termi on vakiintunut tarkoittamaan espressopohjaisia juomia valmistavaa tarjoilijaa.
Oi te sivistymättömät.
Että oikeen barista? Kylläpä sitä ollaan niin hienoa ja sofistikoitunutta. Kuitenkin kyseessä on joku huoltiksen kahvila :D
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:07"]
Otan tästä lähtien mukaan rätin, peruspuhdistusainetta ja roskapussin. Otanko pesuvadin, tiskiainetta ja harjan myös mukaan. Sekin kyllä käy. Vai käykö kertakäyttökuppi, jonka ota lähtiessäni mukaan. Pääsisin kaikista helpommalla.
[/quote]Pientä liioittelua. Ihan hyvä pointtihan tuossa oli ja asiallisesti esitettynä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:07"]Otan tästä lähtien mukaan rätin, peruspuhdistusainetta ja roskapussin. Otanko pesuvadin, tiskiainetta ja harjan myös mukaan. Sekin kyllä käy. Vai käykö kertakäyttökuppi, jonka ota lähtiessäni mukaan. Pääsisin kaikista helpommalla.
[/quote]
Minä jätän ensi kerran kylässäsi ottamatta kengät pois jalasta, vessan vetämättä ja tungen tupakan tumpit kukkaruukkuun. Eihän se mun homma ole sun kotia siistinä pitää!
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:16"]
Parempi vielä jos ottaa mukaan oman kupin, roskapussin ja tiskirätin. Kahvi juodaan omasta kupista sotkematta kahvilan astioita, roskat viedään pois mennessään omassa roskapussissa ja pöytä pyyhitään mukana tuodulla rätillä lähtiessä. Vielä parempi tietysti jos juo kahvit omasta termospullosta kahvilan ulkopuolella, niin ei tule häirittyä ja haitattua kahvilan baristaa millään tavalla.
[/quote]Ei mitenkääan vitsikästä. Miksi pitäisi vaikeuttaa toisen työtä varsinkin kun ei ole itselle mitenkään vaivalloista olla tunkematta niitä roskia kuppiin?
Numero 11&12 on sama kuin 2, ei siis ole oma lehmä ojassa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:23"]
Numero 11&12 on sama kuin 2, ei siis ole oma lehmä ojassa.
[/quote]10 ja 12 siis
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:18"]
Baristo on italian kieltä ja tarkoittaa espresso- ja baarimestaria. Termi barista on lähtöisin italialaisesta perinteestä, joka on laajentunut muualle Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin italialaisten siirtolaisten mukana. Italian ulkopuolella termi on vakiintunut tarkoittamaan espressopohjaisia juomia valmistavaa tarjoilijaa. Oi te sivistymättömät.
[/quote] Joo. Ja Sandwich Artist tarkoittaa taitelijaa, joka osaa taitella leipiä. Titteleitä titteleitä.
Ap on siis miespuolinen, jos on baristo? Mä käytän itsestäni termiä barista, kun olen tyttö :)
Oisko barista/baristo kuitenkin ihan luonnollinen nimike toisin kuin väkisin tehty Sandwich Artist - ja joku tittelikö tässä se oleellisin asia oli?
Mistähän teillekin kahvinkeittäjille maksetaan? Palveluntuottamisesta! Minä olen asiakas. Ja Olen Aina Oikeassa.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:36"]Mistähän teillekin kahvinkeittäjille maksetaan? Palveluntuottamisesta! Minä olen asiakas. Ja Olen Aina Oikeassa.
[/quote]
Näitä mulkkuja riittää. Onneksi Teitä on mukava haukkua tiskin takana työkaverille
Oho enpä ole tullut ajatelleeksi tuolta kantilta :o no enää en sitten tee niin :)