Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bariston pieni pyytö kahvilan asiakkaille!

Vierailija
01.10.2014 |

Kun koetatte olla ystävällisiä ja siistiä paikkaamne ennen poistumista,älkää työntäkö kaikkia pikkuroskia kupin pohjalle. Joku ne sieltä kuiteski joutuu kaivamaan, ei niitä roskasina voi tiskikoneeseen laittaa :( Varsinkin purkat/nuuskat/nessut voisi vain jättää tarjottimelle tai viedä roskiin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:36"]Mistähän teillekin kahvinkeittäjille maksetaan? Palveluntuottamisesta! Minä olen asiakas. Ja Olen Aina Oikeassa. [/quote] Näitä mulkkuja riittää. Onneksi Teitä on mukava haukkua tiskin takana työkaverille

[/quote]

Muista myös se että tuo työkaveri saattaa olla asiakkaan tuttu. 

Baristo, tiedätkö edes oikeaa nimitystä...   :D

Niin säälittävää, kuten Göstakin aikoinaan runoili...

Vierailija
22/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:36"]

Mistähän teillekin kahvinkeittäjille maksetaan? Palveluntuottamisesta! Minä olen asiakas. Ja Olen Aina Oikeassa.

[/quote]Eikö se kahvin tai minkä tahansa juoman valmistus ja muukin tarjoilu kaikkineen ole sitä palveluntuottamista? Miksi pitäisi tietentahtoen vaikeuttaa epämiellyttävää lisähommaa? Varsinkin kun siitä EI ole vaivaa asiakkaalle itselleen? Käsittämätöntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuisuuskysymys, en ole ikinä tajunnut miksi se servetti pitää tunkea likaiseen kuppiin. Pahimmillaan kupin pohjalla on vielä tilkka kahvia ja kn sitä märkää paperia ujuttaa ulos niin roiskuu ympäriinsä. Ja tämä ei ole vain kahviloiden ongelma, ihmiset tekee samaa myös sukujuhlissa ja muissa kahvikekkereissä. Itse en ikinä tunge kuppiin mitään sen jälkeen kun parikymmentä vuotta sitten olin kahvilassa kesätöissä.

Vierailija
24/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme teitä vaivaa? Eihän tässä pyydetty tekemään mitään ylimääristä, vaan jättämättä sellainen tärkeilevä "nytpä olen niin siisti ja näpsäkkä ihminen kun siivoilen jälkeni" koska siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä! 

Vierailija
25/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:48"]

Ikuisuuskysymys, en ole ikinä tajunnut miksi se servetti pitää tunkea likaiseen kuppiin. Pahimmillaan kupin pohjalla on vielä tilkka kahvia ja kn sitä märkää paperia ujuttaa ulos niin roiskuu ympäriinsä. Ja tämä ei ole vain kahviloiden ongelma, ihmiset tekee samaa myös sukujuhlissa ja muissa kahvikekkereissä. Itse en ikinä tunge kuppiin mitään sen jälkeen kun parikymmentä vuotta sitten olin kahvilassa kesätöissä.

[/quote]

On niin epäsiistin näköistä kun niitä papereita on tarjottimella ympäriinsä, ja sitten kun tarjotinta vie palautukseen ne lentelee pitkin lattioita.

Vierailija
26/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:07"]Otan tästä lähtien mukaan rätin, peruspuhdistusainetta ja roskapussin. Otanko pesuvadin, tiskiainetta ja harjan myös mukaan. Sekin kyllä käy. Vai käykö kertakäyttökuppi, jonka ota lähtiessäni mukaan. Pääsisin kaikista helpommalla. [/quote] Minä jätän ensi kerran kylässäsi ottamatta kengät pois jalasta, vessan vetämättä ja tungen tupakan tumpit kukkaruukkuun. Eihän se mun homma ole sun kotia siistinä pitää!

[/quote]

Kotini ei ole julkinenpaikka, jossa saa palvelua rahalla. Ammatinvalinta kysymys. 

Vierailija
27/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärikää ne paperit rullalle ja laittakaa siitä kahvikupin reiästä läpi, jos haluatte auttaa, jos mukit siis tarjottimella. Olkoon se purkka/nuuska/mikälie vaikka sitten siellä paperin sisällä siististi. Vaikka ihan sama missä ne paperit on, tarjotinkin usein on kahvissa/vedessä, joten siinäkin se paperi kastuu löllöksi. Lähinnä tosiaan ällöttää ne purkat ym ällötykset mukin pohjassa liimautuneena.

Vierailija
28/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:49"]

Mikä ihme teitä vaivaa? Eihän tässä pyydetty tekemään mitään ylimääristä, vaan jättämättä sellainen tärkeilevä "nytpä olen niin siisti ja näpsäkkä ihminen kun siivoilen jälkeni" koska siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä! 

[/quote]Tuntuu että onpa aihe mikä tahansa ja kuinka fiksusti esitetty niin AINA ilmestyy näitä vastarannankiiskejä jotka luulevat olevansa hauskoja mutta eivät ole.

Vierailija
29/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:51"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:48"]

[/quote]

On niin epäsiistin näköistä kun niitä papereita on tarjottimella ympäriinsä, ja sitten kun tarjotinta vie palautukseen ne lentelee pitkin lattioita.
[/quote]

Servetin voi laittaa kupin tai lautasen alle, niin se ei lennä mihinkään. Ja käydä vaan paikoissa joissa tarjoilija käy siivoamassa pöydät

Vierailija
30/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:36"]Mistähän teillekin kahvinkeittäjille maksetaan? Palveluntuottamisesta! Minä olen asiakas. Ja Olen Aina Oikeassa. [/quote] Näitä mulkkuja riittää. Onneksi Teitä on mukava haukkua tiskin takana työkaverille

[/quote]

Muista myös se että tuo työkaveri saattaa olla asiakkaan tuttu. 

Baristo, tiedätkö edes oikeaa nimitystä...   :D

Niin säälittävää, kuten Göstakin aikoinaan runoili...
[/quote]

No eiköhän se työkaveri ilmaise, jos on hänen tuttujaan ja toivon mukaan työkaverin tuttu osaa käyttäytyä

Vierailija
32/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:49"]

[/quote]

Muistele lapsuuttasi. Eikö ei ollut kuin kehoitus tehdä jotain kiellettyä ja auttamatta vielä aikuisenakin herää sellainen, noh sanotaan nyt näin, että älä opeta isääs panemaan asenne.

Itse en tee tuota tärkeilläkseni tai ollakseni avuksi vaan se on lihasmuistista tuleva asia. Aamukahvi pöydässä laitan ne murut ja paperit yms siihen kuppiin ja siivoan siitä roskiin.  Pintyneistä tavoista on vaikea päästä.

Vierailija
33/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:48"]

[/quote]

Tämä juuri! Itsekin inhoan sitä, kun vieraat tunkevat servettinsä kuppeihin ja pahimmassa tapauksessa sitä saa raapia kuivuneena pohjasta irti, jos ei ehdi heti laittaa kuppeja tiskiin. Kotioloissa kun astioita ei tarvitse edes palautella tarjottimella minnekään niin se syy, että servetti lentäisi muuten jonnekin, ei kelpaa tässä. Eikä se muuten ole hyvä selitys useassa kahvilassakaan, joissa kupit voi jättää pöytään eikä niitä tarvitse asiakkaan alkaa lajittelemaan.

Vierailija
34/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusikalla tmv. on helppo kaapia kupit servetti-kahvi-nuuska mössöstä puhtaaksi eikä tarvi käsin koskea. Mutta koitan muistaa olla tunkematta mitään sinne kuppiin, jos se suinkin henkilökunnan työtä helpottaa.

Vierailija
35/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 14:18"]

Baristo on italian kieltä ja tarkoittaa espresso- ja baarimestaria. Termi barista on lähtöisin italialaisesta perinteestä, joka on laajentunut muualle Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin italialaisten siirtolaisten mukana. Italian ulkopuolella termi on vakiintunut tarkoittamaan espressopohjaisia juomia valmistavaa tarjoilijaa. Oi te sivistymättömät.

[/quote]

Italiassa käytetty termi on barista, sekä mies- että naispuolisista espresso- ja baarimestareista. Italiaa osaamattomat moukat ovat tulkinneet tuon a:n lopussa tarkoittavan feminiinistä päätettä, vaikka se ei ko. sanassa sitä tarkoita. Vain sivistymätön ja sukupuoltaan tarpeettomasti korostava henkilö kutsuu itseään baristoksi. World Barista Championhipinkin on joka kerta voittanut mies.

Vierailija
36/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivulle 2

Vierailija
37/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän sopisi myös sanoa (tuskin moni tekee tätä..ettehän?) kun olette sitten kahvilassa tai vaikka pikaruokaravintolassa yms samaa tasoa olevassa, eihän niitä jäljelle jääneitä ruokia tarvitse tunkea sinne kahvikuppiin, jossa on kahvia, näitä paperiliinoja, ruoan jämiä yms... Ensimmäisenä tulee mieleen, että tuo on tehty joko vain vittuillakseen tai peräti huonon palvelun takia. Mutta kun siitä palvelusta voi antaa palautetta..

Kamalinta on, kun jotkut nuoret sotkii pöytiä mausteilla, ketsupeilla yms ja jättävät taakseen sekasorron.

Onko se hauskaa?

Itse vaihdoin alaa, koska ei, asiakas ei aina ole oikeassa vaikka tällä periaatteella pitäisi mennäkkin, sai sitten kuinka paljon paskaa niskaansa usein syyttäkin. Ehken vain soveltunut tälle alalle tai työskentelin huonoissa paikoissa, joissa ilmapiiri oli kamala.

Vierailija
38/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas, että nykyään jokainen ammattikunta jaksaa rutista ja kitistä sekä jakaa ohjeita lehdissä/keskustelupalstoilla ja joka paikassa mitä asiakkaan pitäisi tehdä jotta aspa ei ärsyynny/työllisty liikaa/pahoita mieltään tms.

Piru vie työ on työtä ja ajoittain siihen kuuluu asioita/ihmisiä jotka eivät ole niin helppoja tai mieluisia. Mutta sellaista se on....

Kaikki kassat, paristot ja muut saa olla tyytyväisiä, että joku käy hedän typaikallaan asiakkaina jotta pysyy pulju pystyssä näin lama-aikanakin ja itsellä on töitä mitä tehdä.....

Vierailija
39/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä törkeitä ihmisiä. Hyvä huomiohan tuo on. Koetan itse muistaa jatkossa! :)

Kiitoksia kahveista kaikille kahvimestareille!
terv. Espresson suurkuluttaja

Vierailija
40/46 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh kun on ärtynynyt teksti. Kyllä sitä asiakas silti saa käyttäytyä älyllisesti eikä parivuotiaan lapsen tasolla.

Eikä kukaan tässä ole valittanut, että " en ole yhtään kiitollinen, että olen töissä ja saan palkkaa". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi