Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen mies ei ole käynyt armeijaa?

Vierailija
30.08.2006 |

Miksi? Mitä sinä olet siitä mieltä?

Minun mies on ulkomaalainen ja sai lykkäystä niin kauan kun opiskelut suomessa kestivät. Opiskelujen jälkeen hän sai vapautuksen armeijasta sillä hänen kotimaassaan on laki, että jos on 2 lasta niin ei tarvitse mennä armeijaan ollenkaan.

Minä olen tilanteeseen hyvin tyytyväinen. Jos mies olisi joutunut lähtemään armeijaan olisi hänen pitänyt olla poissa suomesta ja erossa minusta ja lapsista vähintään 10kk ja enintään yli vuosi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ukko on sivari ja samalla työsaralla edelleen missä suoritti.

Vierailija
2/23 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivari. Hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/23 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa harvinaisen tyytyväinen hänen päätökseensä.

Vierailija
5/23 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä vaan ettei mennyt, olisi väärin käskyjä kuullessaan saanut hengiltä joko jonkun muun tai itsensä...

Vierailija
6/23 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä mun tarttis olla hänen valinnoistaan. Tietty on ok, että on sivari (niin kuin muuten veljenikin).

Musta on erittäin hyvä, että pakolliselle palvelulle on vaihtoehtoja, joista voi valita mieleisensä, jos se ei olisi sitten vaikka niin ' pakkopullaa' ;)

Vierailija
7/23 |
30.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syynä taisi olla lähinnä ettei jaksanut niin aikaisia aamuja. (ah miten sitkeä ja reipas mies minulla) Ja kyllä hävettää useinkin ettei oo armeijaa käynyt kun ei ole mitään hyvää syytä keskeyttämiselle. Myöhemmin olisi halunnut suorittaa asevelvollisuutensa muuta ei sinne sivareita oteta.

Vierailija
8/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sivarin, samalla alalla töissä nyt 20 vuoden jälkeen. Asunut 4vuotiaasta asti lastenkodissa. En tiedä miksei mennyt armeijaan, mutta olipa hyötyä työllistymisessä.

Vierailija
9/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä, eli on ulkomaalainen. On muuttanut kotimaastaan Suomeen kanssani 18-vuotiaana, eli ennen täkäläistä armeijaikää. Ja koska on asunut pysyvästi ulkomailla sen jälkeenkin, ei ole ollut palveluvelvollinen. Suomen kansalaisuutta taas emme ole jaksaneet hakea kuin nyt vasta kun mieheni on jo yli kolmikymppinen.

Vierailija
10/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on mulle ihan neutraali. Jäi vaille sukupolvikokemusta ja simputusta. Jaahas.

Vierailija
11/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oikein hyvä niin. Tekisin itse samoin. Tuollaiset pakkoarmeijat on nyky-Euroopassa täysin aikansa eläneitä.

Vierailija
12/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelujen vuoksi haki lykkäystä ja kun valmistui, ei halunnut mennä kakaroiden käskytettäväksi vaan halusi sivariin.

Ei haittaa minua.

Vierailija
13/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli mulle järkytys kun sain tietää.En ole voinut asiasta kertoa kenellekkään ja aina pelkään,että tulee jossain esiin esim.mun omalle isälle

Vierailija
14/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi käynyt jos olisi voinut.

Ihan ok mulle, sivari ei olis niin ok ollut.

Vierailija
15/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosen.

Vierailija
16/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on merkittävästi kurinalaisempi, järkevämpi ja tehokkaampi kuin suurin osa tuntemistani armeijan käyneistä miehistä. En tiedä mitä hyödyllistä tuo olisi voinut armeijassa oppia, mitä ei osannut jo aiemmin.

Ja mies on siis ulkomaalainen, ja maasta jossa on ollut käytössä ammattiarmeija jo pitkän aikaa.

Vierailija
17/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt sydänvian takia...itsellä nyt teini-ikäinen poika, eikä mulle tulisi mieleenkään että hän ryhtyisi sivariksi. Mutta onneksi siitä ei ole huolta, sen verran isänmaalliseksi olen lapseni kasvattanut, että kaikki ovat menossa armeijaan, jopa tyttäreni...ja esikoinen suunittelee jopa työuraa sille saralle. Hävetkää te, jotka ette ole puolustusvoimien kannalla...olisiko teistä nyt mukavaa olla Venäläisiä??

Vierailija
18/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ulkomaalainen, ja hänen kotimaassaan ei ole yleistä asevelvollisuutta.

Vierailija
19/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ole käynyt ja hyvä niin koska itse olisin totaalikieltäytyjä jos joutuisin valitsemaan.

Vierailija
20/23 |
28.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli nuorempana ihan sekaisin, huumesekoiluja ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme