Onko 45 vuotias mieshenkilö jo vanha? Puhutaanko siis keski-ikäisestä?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiin ja työsuhteeseen jo vanha. Muuhun ei.
No mitä käyttöä tuommoiselle miehelle sitten on, jos on liian vanha seksiin ja töihin?
Varmaan sitä käyttöä, että vaimo rakastaa häntä. Ja lapset välittävät isästään tosi paljon.
Ja että se työtönkin isä käppäilee kuitenkin siinä kotona, leikkaa ruohon, tekee polttopuita mökillä, löytää uusia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita, nyt siihen aikaa on kunnolla.
Tekee vaimolle ruokaa kun vaimo tulee töistä. Remppailee paikkoja niin talossa kuin mökilläkin.
Siinä on yhdelle miehelle käyttöä yllin kyllin. Hän on rakas ja tärkeä omalle perheelleen!
45 ja ikäloppu. Jäteauton kuljettaja, vie minut kaatopaikalle, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Noin yleensä, keski-iän laskeslellaan alkavan juuri tuolloin, kun ihminen on 45 vuotias.
Mutta vanhuuteen on vielä pitkä matka. Ikäänyneeksi ihmistä aleteen sanoa vasta lähempänä 70 vuotta.
Sillä yleinen eläkeikähän on Suomessa 65 vuotta, joten heitä ei voi kutsua miksikään vanhuksiksi vielä, siis 65 vuotiaita.
Käytännössähän tuo kaikki on hyvin yksilöllistä, mitä terveempi ja hyvinvoiva ihminen on, sitä kaukaisemmalta varsinain vanheneminen hänestä ja kanssa ihmisistä tuntuu.
Vaan jos krooninisia sairauksia, kaikenlaisia leikkauksia ja vakavia sairauksia, se vie ikääntyvän ihmisen voimia tosi paljon. Voi vanheta niin sanotusti ennen aikojaan.
Kyllä keski-ikäinen on jo 40-vuotias. Ei se keski-ikäisyys merkitse sitä, että olet vanha.
Ihmisillä on tarvetta luokitella ihmisiä erilaisten ominaisuuksien perusteella, mutta muuta merkitystä ei ole tällä nimityksellä keski-ikäinen. Ihan sama yksilön kannalta, sanotaanko häntä keski-ikäiseksi tai joksikin muuksi. Ajattele, että meillä on yli 90-vuotiaitakin ja heidänkin pitää elää, jos eivät kerran ole kuolleet. Ei heitäkään kuljeteta kaatompaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Noin yleensä, keski-iän laskeslellaan alkavan juuri tuolloin, kun ihminen on 45 vuotias.
Mutta vanhuuteen on vielä pitkä matka. Ikäänyneeksi ihmistä aleteen sanoa vasta lähempänä 70 vuotta.
Sillä yleinen eläkeikähän on Suomessa 65 vuotta, joten heitä ei voi kutsua miksikään vanhuksiksi vielä, siis 65 vuotiaita.
Käytännössähän tuo kaikki on hyvin yksilöllistä, mitä terveempi ja hyvinvoiva ihminen on, sitä kaukaisemmalta varsinain vanheneminen hänestä ja kanssa ihmisistä tuntuu.
Vaan jos krooninisia sairauksia, kaikenlaisia leikkauksia ja vakavia sairauksia, se vie ikääntyvän ihmisen voimia tosi paljon. Voi vanheta niin sanotusti ennen aikojaan.
Nyt 45-vuotias, ei pääse eläkkeelle edes 65-vuotiaana. Heillä on eläkeikä melkein 70.
Vanha setämies usein kaljamahainen jo terapiaikäinen
Vierailija kirjoitti:
kyllähän se kolmevitonenkin on jo vanha - valitettavasti
En nyt sanoisi että vanha, mutta kyllä sitä alkaa 35-vuotiaana olla jo hyvinkin lähellä keski-ikäistä.
45-vuotias on nimenomaan keski-ikäinen ja saman ikäiselle kumppanille ihan sopivan ikäinen eikä yhtään vanha.
Se on kyllä hurjaa huomata kuinka nopeasti se aika meneekään. Ei esim 25-vuotiaana osannut edes kuvitella kuinka äkkiä sitä menee 20 vuotta ja on itsekin 45-vuotias.. Pahinta on, että vuosien vauhti tuntuu vaan kiihtyvän nelikymppisten jälkeen ja joku joulukin tuntuu olevan jo kaksi kertaa vuodessa.
Miehet vanhenee kuin viini, naiset kuin maito.
No, ohan Mette Mannonenkin 48v, ei mun mielestä näytä ees "normaalilta" keski-ikäseltä. :)
Mä olen niin rupsahtanut ja melkein kalju (sekin tukka mikä on jäljellä on harmaata) 45-vuotias että ihan itkettää kun katson itseäni peilistä. No hoikka olen kun kuntoilen ja ruokavaliokin on terveellinen eikä ole paheita mutta silti olen ihan helvetin surullinen tästä. Yhtenä päivänä juoksin 10 km juoksulenkin ja kun pääsin metsätaipaleelle itkin, itkin, itkin...
Miksi mainitset sukupuolen? Onko sillä asiassa merkitystä?
Vierailija kirjoitti:
No, ohan Mette Mannonenkin 48v, ei mun mielestä näytä ees "normaalilta" keski-ikäseltä. :)
No ei sitä kyllä aina päältä päin näe, että on keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Testot laskee, ei nouse kunnolla.
T. M45v.
Epäreilua.. mulla taas on korkeet testot ja olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet vanhenee kuin viini, naiset kuin maito.
Sen todistaa 10 tai 20 vuosikertaa vanha kuvakin.
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias on vasta keski-ikäinen.
Mikäs se suomalaisen keskimääräinen elinikä olikaan? Sata vuottako? Ettei vain olisi kuitenkin lähempänä kahdeksaakymppiä, joten nelikymppinen on keski-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen niin rupsahtanut ja melkein kalju (sekin tukka mikä on jäljellä on harmaata) 45-vuotias että ihan itkettää kun katson itseäni peilistä. No hoikka olen kun kuntoilen ja ruokavaliokin on terveellinen eikä ole paheita mutta silti olen ihan helvetin surullinen tästä. Yhtenä päivänä juoksin 10 km juoksulenkin ja kun pääsin metsätaipaleelle itkin, itkin, itkin...
Kyllä se siitä! Huomaat, ettei elämä ole kummempaa nyt kuin pari vuotta aikaisemminkaan. Jotkut kaljuuntuvat jo 20-vuotiaina. Tiedän näitäkin tapauksia. Ei sitä voi koko ikää olla saman näköinen.
Toki moni kipulee vanhenemisen kanssa ja se on meille kaikille kyllä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50-vuotias on vasta keski-ikäinen.
Mikäs se suomalaisen keskimääräinen elinikä olikaan? Sata vuottako? Ettei vain olisi kuitenkin lähempänä kahdeksaakymppiä, joten nelikymppinen on keski-ikäinen.
Keski-ikä tarkoittaa lähinnä psyykkistä olotilaa, jolloin on elämä vakiintunutta ja ehkä katsoo mennyttä elämää tietynlaisesti. Ei tarkoita ihan sitä, että elämää olisi vielä jäljellä puolet. Keski-ikähän on tänä päivänä yli 65-vuotiaskin, koska hän ei ole vielä vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keski-ikäinen on jo 40-vuotias. Ei se keski-ikäisyys merkitse sitä, että olet vanha.
Eikä pojittelu lopu vielä nelikymppisenäkään :(