Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako jenkkeihin kuljettaa jauhoja ja mausteita?

Vierailija
01.10.2014 |

Ruisjauhoa, kardemummaa ja kahvia olisi tarkoitus matkalaukullinen viedä. En löytänyt tästä virallista TARKKAA ohjetta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltäkin kyllä löytyy kardemummaa ja ruisjauhoja.. Juhlamokkaa ei taida löytyä. Luulisin, että saa viedä alkuperäisessä pakkauksessa, kunhan ilmoitat näistä maahantulokortissa vai mikä se nyt on.

Vierailija
22/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 04:53"]

Ruisjauhoa, kardemummaa ja kahvia olisi tarkoitus matkalaukullinen viedä. En löytänyt tästä virallista TARKKAA ohjetta.

[/quote] Voivat kyla tullissa syynata sinut tarkkaan jos matkalaukullisen kardemummaa aiot vieda, jauhoista puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 05:47"]

Sieltäkin kyllä löytyy kardemummaa ja ruisjauhoja.. Juhlamokkaa ei taida löytyä. Luulisin, että saa viedä alkuperäisessä pakkauksessa, kunhan ilmoitat näistä maahantulokortissa vai mikä se nyt on.

[/quote]

Kardemumma:Jauheena pieni purkki joka maksaa 15 dollaria kyllä.

Sama pussi ruisjauhoa 1kg Suomessa alle euron. Kilo ruisjauhoa jenkeissä 8dollaria.

Vierailija
24/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 05:47"]

[/quote]

Sama pussi ruisjauhoa 1kg Suomessa alle euron. Kilo ruisjauhoa jenkeissä 8dollaria.

[/quote] Ei mikaan mauste maksa taalla $15/pieni purkki. Kokonaisia saa halvalla intialaisista kaupoista. Kuinka kauan aiot taalla olla?

Vierailija
25/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla meillä ollut vaihto-oppilas vei mukanaan Jenkkeihin tuorehiivaa.

Vierailija
26/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:28"]

[/quote] 70-luvulla minun pyydettiin lahettamaan Suomeen barbeja, Jelloa ja valmiita kakkujauheita kuorrutuksineen. KoolAid pusseja kymmenittain, olin kuin pohjaton kokovuotinen joulupukki.

Vierailija
27/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hodgsonmillstore.com/en/all-natural-flour/rye-flour-71518-05007-001_group

Mita ruisjauhon hinnassa haviat voitat paivittain takaisin bensagallonan hinnassa. Win-win.

Vierailija
28/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 05:33"]

Niin ja korvapuusteja leivon.

ap

Salmiakkia ja suklaata otan, mutta sen tiesinkin olevan ok. 

[/quote]

Salmiakki on itse asiassa laiton elintarvike täällä mutta ei tullimiehet sitä onneksi tiedä :D T. Usalainen

Ps. jauhoissa voi olla jauhomatoja tms. niin ei välttämättä pääse maahan niiden kanssa, ettei tuholaiset leviä

Vierailija
29/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, mutta ei ole mitään järkeä. Kaikkia noita saa täältä. Ostin juuri eilen Whole Foodsista luomuruisjauhoja, 99 senttiä naula. Olen ostanut sieltä myös kardemummaa, taisi olla noin 3 dollaria. Hyvää kahviakin täältä saa jos viitsii kokeilla muutakin kuin supermarketin halpoja kahveja. Mä tuon Suomesta mukana ainoastaan herkkuja ja niitäkin lähinnä nostalgiasyistä, mitään arkiruokia ei todellakaan kannata lähteä raahaamaan.

Vierailija
30/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:28"]

[/quote] 70-luvulla minun pyydettiin lahettamaan Suomeen barbeja, Jelloa ja valmiita kakkujauheita kuorrutuksineen. KoolAid pusseja kymmenittain, olin kuin pohjaton kokovuotinen joulupukki.
[/quote]
Jim Jones?

Vierailija
31/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 05:33"]

ap

[/quote]

Salmiakki on itse asiassa laiton elintarvike täällä mutta ei tullimiehet sitä onneksi tiedä :D T. Usalainen

Ps. jauhoissa voi olla jauhomatoja tms. niin ei välttämättä pääse maahan niiden kanssa, ettei tuholaiset leviä
[/quote]
Siis mikä tuo salmiakkijuttu oli?

Vierailija
32/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:59"]

Saa, mutta ei ole mitään järkeä. Kaikkia noita saa täältä. Ostin juuri eilen Whole Foodsista luomuruisjauhoja, 99 senttiä naula. Olen ostanut sieltä myös kardemummaa, taisi olla noin 3 dollaria. Hyvää kahviakin täältä saa jos viitsii kokeilla muutakin kuin supermarketin halpoja kahveja. Mä tuon Suomesta mukana ainoastaan herkkuja ja niitäkin lähinnä nostalgiasyistä, mitään arkiruokia ei todellakaan kannata lähteä raahaamaan.

[/quote]

Asut varmaan jossain ihan muualla kuin me. Ei saa Whole foodista tuolla hinnalla. Muutenkin kaikki maistuu täällä aika paskalta joten kannattaa tuoda Suomesta jotkut jutut.

Vierailija
33/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei kai kardemumma ole suomalainen mauste

Vierailija
34/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 08:07"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 05:33"] Niin ja korvapuusteja leivon.   ap   Salmiakkia ja suklaata otan, mutta sen tiesinkin olevan ok.  [/quote] Salmiakki on itse asiassa laiton elintarvike täällä mutta ei tullimiehet sitä onneksi tiedä :D T. Usalainen Ps. jauhoissa voi olla jauhomatoja tms. niin ei välttämättä pääse maahan niiden kanssa, ettei tuholaiset leviä [/quote] Siis mikä tuo salmiakkijuttu oli?

[/quote]

Ammoniumkloridi eli se itse salmiakkihan on myrkyllistä joten sen käyttö elintarvikkeissa on kielletty täällä. Myöskin salmiakin värjäämiseen käytetään lääkehiiltä ja sen käyttö elintarvikkeissa on myös kielletty Yhdysvalloissa. Tosin myös yllätysmunat on kiellettyjä täällä että joskus nämä on turhankin tarkkoja :D

T. Se USA:ssa asuva

Vierailija
35/39 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 15:11"]

Mitä te nyt höpsitte? Eihän kardemummaa Suomessa kasvateta kaupallisesti?

[/quote] Et ole nahnyt Pohjanmaan kardemummatarhoja?

Vierailija
36/39 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 06:06"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 05:47"]

[/quote]

[/quote]nyt naurattaa. Kay walmartissa ostoksilla niin ei tarvitse maksaa kun pari dollaria...kardemumman saat sielta myos maustehyllysta parilla setelilla. :))

Vierailija
37/39 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 07:10"][quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 05:33"]

ap

[/quote]

[/quote]salmiakki vai?? :D:D

Vierailija
38/39 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täältä jenkkilästä ruokakaupasta ostanut  kardemummaa ja ruisjauhoja. Ihan tavallisesta kaupasta. Ei maksa paljon. Itseasiassa ruisjauho on täällä suosittu tuote, siitä ei vaan tehdä mitään ruisleipää vaan sitä käytetään yhtenä osana leivässä. Kardemummaa käytetään leivonnassa ihan samoin kuin Suomessa. Amerikkalaiset cinnamon bun on hyviä. Paljon parempia kuin Ikean kuivat kökkäleet

Vierailija
39/39 |
24.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2014 klo 05:32"]Miksi vien niitä sinne: Koska ajattelin leipoa karjalanpiirakoita, ruisleipää ja juoda tuttua kahvia pahanmakuisen sijaan.

ap
[/quote]

Muuten ok paitsi jenkeissä saa 5000 erilaista kahvia. Kurpitsa kahvia, vanilja kahvia, paljon parempaa kuin juhlamokka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi