Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa aikaan purentakiskojen hankkimista

Vierailija
29.08.2021 |

Reilun vuoden ollut silloin korvasärkyä ja särkee joskus pään takaosaan. Oon myös huomannut, että hartiat arat. Joskus saattaa naksua leuassa, mutta ei mitään kipua koskaan ja kun heiluttelen päätä puolelta toiselle, kuuluu rahinaa.

Tuntuu vain niin hankalalta, kun pitäisi joka yö kiskoja pitää ja myös joka aamu huolehtia niiden pesusta. Oon laiska pesemään hampaitakaan ihan joka päivä niin miten tulisi tuotakaan huolehdittua? Inhottaa myös, että saattaa valua tyynylle kuolaa nukkuessa 😑 (tämän siis lukenut netistä).

Oon vain huolissani, että voiko joku hammas haleta ilman että ite sitä huomaa eli hammaslääkäri sen vasta näkisi? 😐

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei viitti niin anna hampaiden mennä rikki. Saahan ne hajonneet hampaat irrotettua.

Vierailija
2/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään, enää en nukkuisi ilman. Suojaa hampaita, eikä se pesukaan niin hankalaa ole :) Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään, enää en nukkuisi ilman. Suojaa hampaita, eikä se pesukaan niin hankalaa ole :) Suosittelen!

Ehkä pitäisi vain soittaa hammaslääkärille ja varata aika. Onko riski, että purentakiskon seurauksena leuka muotoutuisi niin, että vaikeuttaisi kovempien ruokien puremista? Nyt ei mitään ongelmaa eli voin syödä esimerkiksi pähkinöitä.

Vierailija
4/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisi vain soittaa hammaslääkärille ja varata aika. Onko riski, että purentakiskon seurauksena leuka muotoutuisi niin, että vaikeuttaisi kovempien ruokien puremista? Nyt ei mitään ongelmaa eli voin syödä esimerkiksi pähkinöitä.

Ei siinä kyllä sellaista vaaraa ole, mutta toisaalta ei mitään kauhean kovaa kannatakaan pureksia. 

Vierailija
5/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten peset? Saippuavedellä ja käsin?

Vierailija
6/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta pesen välillä ultrapesurilla ja sitten muulloin kiskon pesemiseen tarkoitetulla puhdistusaineella, ei hammastahnalla, se on liian hankaavaa. 

Vierailija
7/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite pesen rainbown halvimmalla hammasharjalla (soft) sekä saippualla.

Vierailija
8/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tehdä itselle nyt päätös, että teen hammaslääkärin neuvomia leukajumppaliikkeitä joka päivä kuukauden ajan (jääneet tekemättä), mutta jos ei vie pois oireita, hankin purentakiskon.

Vierailija
9/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että normaalisti pesuksi riittää ihan vesipesu pehmeällä harjalla, välillä voi pestä tarkemmin tiskiaineella tai laittaa Gorega-tabsiin lillumaan.

Ja sitä kuolaamista tulee yleensä korkeintaan alussa, ennen kuin tottuu kiskoon, mulla ei tullut ollenkaan.

Vierailija
10/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kuolaamisesta, sitä oli kyllä alkuun jonkun verran, mutta nyt olen tottunut, enkä oikein osaa enää nukkua kunnolla ilman kiskoa. 

Vierailija
11/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla käyttämätön hammasharja vai käykö vanha kulunut hammasharja?

Vierailija
12/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle annettiin ohjeeksi pestä Fairyllä. Käytän vauvojen pehmyttä pikkuhammasharjaa pesuun. Välillä puhdistustablettiliuoksessa liotan.

Vierailija
13/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin, että normaalisti pesuksi riittää ihan vesipesu pehmeällä harjalla, välillä voi pestä tarkemmin tiskiaineella tai laittaa Gorega-tabsiin lillumaan.

Ja sitä kuolaamista tulee yleensä korkeintaan alussa, ennen kuin tottuu kiskoon, mulla ei tullut ollenkaan.

Ok. Hyvä tietää, ettei välttämättä tule.

Vierailija
14/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on haljennut hammas kesken päivän vaikka ei ole edes nirskutteluongelmaa... joten kyllä, todellakin voi haljeta.

Hommaa ne kiskot, elämä helpottuu. Ja ala pestä  hampaita

Vierailija
15/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain hammaslääkäristä mukaan kiskonpesuun harjan ja ekan pullon sitä pesuainettakin. 

Vierailija
16/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut mitään kuolaamista. Hieman puristivat alussa ja tiukka ottaa pois paikaltaan, mutta sehän sitten väljentyy.

Vierailija
17/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa myös ensiapukiskoja, ne on halvemmat ja ei niin yksilöllsiet kuin lääkärin valmistamat, mutta oli luokkaa 60 euroa. Oma hammaslääkäri suositteli sen kokeilua. Jos ei sovikaan tai halua käyttää niin ei mene montaa sataa euroa hukkaan.

Vierailija
18/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista saa myös ensiapukiskoja, ne on halvemmat ja ei niin yksilöllsiet kuin lääkärin valmistamat, mutta oli luokkaa 60 euroa. Oma hammaslääkäri suositteli sen kokeilua. Jos ei sovikaan tai halua käyttää niin ei mene montaa sataa euroa hukkaan.

Ei semmoinen voi sopiakaan niin, että voisi oikeasti verrata yksilöllisesti muotin mukaan tehtyyn.

Vierailija
19/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös apteekistakin saa purentakiskon?

Ei välttämättä yhtä hyvä kuin hammaslääkärin purentaan hioma, mutta käy ainakin ensiavuksi ja totutteluun.

Vierailija
20/24 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla käyttämätön hammasharja vai käykö vanha kulunut hammasharja?

Mulla on ainakin proteesiharja purentakiskojen pesua varten. Elmexillä olen pessyt ja kerran viikossa Corega tabs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän