Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vaistoaa äidin masennuksen

Vierailija
30.09.2014 |

Tiesittekö tätä mammat ? Itse pilaatte lapsenne olemalla stressaantuneita, masentuneita ja ylipäätään negatiivisia kaikissa asioissa. Lapsenne sairastuu teidän myötä masennukseen ja alkavat käyttää päihteitä ahdistuksen helpottamiseksi. Häirikkönuorien, narkomaanien, alkoholistien ja sekakäyttäjien taustalla on siis AINA huono äiti tai isä joka on kärsinyt mielenterveysongelmista !!!. Te moniongelmaiset miehet ja naiset, älkää lisääntykö !!!!!, tehkää palvelus yhteiskunnalle, käyttäkää ehkäisyä !!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että masentuneiden ihmisten ei tulisi hankkia lapsia. 

Vierailija
2/9 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsitkö ap omasta kirjoituksesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lisääkö äidin masennus lapsen alttiutta sairastua riippuuu siitä, miten masennus ilmenee, vaikuttaako se äidin ja lapsen vuorovaikutussuhteeseen, jaksaako äiti olla läsnä lapselleen. Myös ei-masentunut äiti voi olla poissaoleva, lapsen tunteisiin epäsensitiivisesti vastaava "huono" äiti. Äidin masennus kyllä lisää keskimäärin riskiä että lapsellekin kehittyy mielialahäiriö (n. 50% lapsista sen saa joskus, kun keskimäärin riski on 20-25%). mutta on myös paljon masentuneita äitejä, joiden lapset eivät kärsi äidin masennuksesta, koska masennus vaikuttaa muuhun kuin äidin kykyyn tuntea tyytyväisyyttä lapsen olemassaolosta.  

Vierailija
4/9 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja moniongelmaisuus ovat kaksi eri asiaa. 

Vierailija
5/9 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, ettei aina. Itse olen eläkeläinen mielenterveysongelmieni takia. Vauva-aikani oli varmasti huono, mutta jos kaikki olisi sen jälkeen mennyt paremmin, mulla olisi voinut olla paljon paremmat mahdollisuudet. Totta kai vauva-ajalla on iso vaikutus, ja varsinkin taaperoajalla, ja huonoissa oloissa kasvaneet eivät usein myöhemminkään saa tukea. Mutta siis, pelkkä jonkin aikaa kestävä synnytyksenjälkeinen masennus tuskin pilaa kaikkia mahdollisuuksia.

Vierailija
6/9 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhu pukille.

Vierailija
7/9 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henkilökohtaisesti tunne ainoatakaan ihmistä, jolle ei saisi vaikka väkisin väännettyä jotain psykiatrista diagnoosia (joko mt-ongelma tai persoonallisuushäiriö tai addiktio), vaikka valtaosa tuntemistani ihmisistä on normaaleja työssäkäyviä ihmisiä.

Vierailija
8/9 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vauva vaistoaa myös äidin tyhmyyden ja masentuu siitä, koska pelkää että on perinyt sen itselleen ja on jo alussa saanut rajatut mahdollisuudet menestyä elämässä. Muistathan antaa lapsillesi mahdollisuuden tulla fiksuksi, vaikket itse sitä olekaan!

Vierailija
9/9 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, addiktioiden taustalla on usein tunne-elämän vaikeuksia, jotka periytyvät varhaisista vuorovaikutussuhteista. Tai sitten taustalla on geneettinen impulsiivisuus ja äärikokemusten hakeminen. Se että äiti on masentunut ei yksioikoisesti johda addiktioihin, vaan siihen vaikuttaa enemmänkin se, millaiseksi lapsen ja äidin vuorovaikutussuhde muotoutuu, lapsen oma temperamentti ja haavoittuvuus + pärjäävystekijät, muu lapsen elinpiiri ja sen tuki, monet asiat. Äidin masennus lisää riskiä lapsen mielialahäiriöille, mutta moni asia vaikuttaa siihen millaiseksi lapsen elämä tulee muotoutumaan. Aika yksiviivainen  ajattelutapa sinulla ap, mutta ehkä tarkoituksesi olikin provota ja aiheuttaa pahaa mieltä. Mistä sekin kertonee...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan