Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyikö 9/11 isku Suomessakin televisiosta suorana?

Vierailija
29.08.2021 |

Siis toisen koneen iskeytyminen.

Kommentit (324)

Vierailija
241/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelijoita tämäkin ketju täynnä. Suomen kanavilla todellakin näkyi livekuvaa tuolloin, ja tämä on faktaa.

Vierailija
242/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLi se epätodellista, olin kotona valmistautumassa töihin ja oli tapana pitää aina euro24 auki.Siinä näkyi suorana sitten tämä toisen koneen iskeytyminen pilvenpiirtäjään. Siinä vaiheessa toimittajat olivat jo aivan paniikissa mitä on tekeillä. Itse lähdin silloiseen duuniini taloustutkimukseen, missä ihmiset soitteli luurit päässään gallupeja ja hoin kaikille tästä 'hyökkäyksestä,itse ajattelin jonkun sotatilan alkaneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näkynyt muuta kuin CNN-kanavalla (ja muilla jenkkikanavilla) ja se oli harvoilla. 

Ainakin Turussa CNN näkyi ihan normi kaapeliverkossa, joten ei se nyt niin kovin harvassa ollut. Sieltä itse seurasin lähetystä suorana.

Miten tiesit seurata sitä suorana.

Olen eri, mutta vastaan sivusta. Ei tarvinnut tietää seurata suorana, kun oli tapana pitää TV lähes aina auki, ja yleensä ohjelmaa tuli aina lautaskanavilta kuten CNN. Sattui olemaan tuo auki ja muistan kun ensin mietin, mistä oikein on kyse ja sitten toimittajan hätääntynyt ääni iski tajuntaan, että se on siis totta. Tykkäsin lautaskanavista, ja kielten harjoittelun takia katsoin paljon vieraskielisiä lähetyksiä, enimmäkseen enkkua.

Vierailija
244/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näkynyt muuta kuin CNN-kanavalla (ja muilla jenkkikanavilla) ja se oli harvoilla. 

Ainakin Turussa CNN näkyi ihan normi kaapeliverkossa, joten ei se nyt niin kovin harvassa ollut. Sieltä itse seurasin lähetystä suorana.

Miten tiesit seurata sitä suorana.

Ohiksena vastaan, että itse sain tiedon netin kautta, tältä samaiselta palstalta. Siirryin heti katsomaan suoraa lähetystä netin kautta. 

Vierailija
245/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten kova tarve ihmisillä on uskotella itselleen että olisivat muka nähneet tämän suorana, vaikka niin ei ollut. Hyviä kommentteja ketjussa, valemuisto tosiaan. Varmaan halua kuvitella kuuluvansa johonkin suurempaan kokonaisuuteen historiallisella hetkellä tekee tepposet. 

Mutta asian vierestä: olisipa aikakone jolla pääsisi takaisin tuohon vuoteen, siihen kroppaan tällä mielellä ja kokemuksella. Voi voi.. silloin oli asiat monessa suhteessa niin paljon paremmin.

Vierailija
246/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kirjoitti:

Tv1:llä tuli aamupäivällä livelähetys savuavista torneista. Jälkimmäinen osuma näkyi.

Se oli iltapäivää Suomen aikaa, kun koneet törmäsivät.

Juuri tuossa huomaa miten helposti muistikuvat alkavat muuttua kun aikaa kuluu. Moni, mukaanlukien itse, vaistomaisesti yhdistelee uutisia ja omia kokemuksia. Itsekin muistelin, että olisin katsonut tätä toisen koneen osumaa suorana, mutta näin ei kuitenkaan ollut. Se oli "lähes" suora, mutta tosiaan Suomessa vain CNN näytti sen suorana. Ei Yle eikä Maikkari, vaikka heillä oli muuten reaaliaikainen seuranta varsinkin kun terrori-isku tajuttiin. Mutta suoraa kuvaa Suomen kanavilla ei tullut toisen koneen osumasta.

näkyminen suorana SUOMESSA tv:stä on eri asia kuin näkyminen suorana SUOMALAISELLA kanavalla ovat eri asioita. Kyllä se näkyi SUOMESSA tv:ssä ja Internetissä ihan reaaliaikaisesti.

Ei tuohon aikaan katsottu netissä suorana vielä mitään.

Kyllä muuten katsottiin.

Vierailija
247/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valehtelijoita tämäkin ketju täynnä. Suomen kanavilla todellakin näkyi livekuvaa tuolloin, ja tämä on faktaa.

Kerrotko vielä, miten tämä on teknisesti mahdollista?

Yle jne. toki esitti muiden kanavien livelähetysten videoita tapahtuneesta, mutta kuten varmaan ymmärrät, se ei enää yleltä ulostullessaan ollut liveä.

Vähän kuin jos minä nyt kuvaan liveuutislähetystä ja sitten laitan sen nettiin, se ei enää siellä netissä ole liveä ja reaaliaikaista.

Vierailija
248/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyi ylimääräisissä uutisissa Ylellä heti ja se toinen torni meni nimenomaan livenä.

Ylehän tässä mokasi oikein kunnolla. Maikkarilta alkoi tulla suoraa lähetystä melko pian toisenkin tornin saatua osuman, kun Ylellä vielä tarkistettiin uutisen luotettavuutta.

Ylen ylimääräisissä uutisissa näytettiin CNN nauhoitetta.

Mutta suorana toisen iskun näkivät ne, joilla oli käytössä CNN.

Töissä katselimme suoraa lähetystä CNN:ltä, ruudun alareunassa luki Live, kun toinen isku näytettiin.

Vierailija
249/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkyi ja olin itse sitä katsomassa. Olin päässyt koulusta ja olin omassa huoneessani tekemässä läksyjä ja telkkari auki taustalla. Heti kun iskuista uutisoitiin, aloin seuraamaan lähetystä. Oli kyllä aika hullua katsoa livenä toisen koneen iskeytymistä torniin.

Vierailija
250/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Claes Anderson muuten kritisoi minua teeveessä, kun netissä olin sanonut, että nyt kuolee hyvin paljon ihmisiä tämän iskun seurauksena. USA luopui patoamispolitiikasta tämämjälkeen.

Vierailija
251/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, miten tämä on teknisesti mahdollista?

Yle jne. toki esitti muiden kanavien livelähetysten videoita tapahtuneesta, mutta kuten varmaan ymmärrät, se ei enää yleltä ulostullessaan ollut liveä.

Vähän kuin jos minä nyt kuvaan liveuutislähetystä ja sitten laitan sen nettiin, se ei enää siellä netissä ole liveä ja reaaliaikaista.

Minä en muistaakseni katsonut Yleä vaan jotain toista uutiskanavaa. Livenä näkyi, usko tai älä. Paikalla oli heti kameramiehet ja uutisreportterit. Näytettiin suoraa kuvaa savuavasta ekasta tornista, kun jostain jysähti toinen kone.

Vierailija
252/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

NBC näytti sen suorana. Tämä kanava näkyi joillakin paikkakunnilla Suomessa kaapeliverkossa. Ja niille jotka luulee nähneensä suoraa lähetystä aamulla voin kertoa että iskut alkoivat iltapäivällä Suomen aikaa ja tornit romahtivat n. klo 16-17 Suomen aikaa

Tällainen muistikuva, olin herännyt päivällä ja lähdössä iltavuoroon töihin ja katselin lautaskanavia samalla kun söin, eli ei ollut meillä aamu.

Vierailija
253/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näkyi ja olin itse sitä katsomassa. Olin päässyt koulusta ja olin omassa huoneessani tekemässä läksyjä ja telkkari auki taustalla. Heti kun iskuista uutisoitiin, aloin seuraamaan lähetystä. Oli kyllä aika hullua katsoa livenä toisen koneen iskeytymistä torniin.

Kaisteleveydet eivät olleet sellaiset, että olisit saanut katkeamatonta signaalia omassa huoneessasi.

Vierailija
254/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen ja toisen koneen törmäämisen välillä olo 18 minuuttia! Kyllä siinä ajassa saadaan livelähetys pystyyn ympäri maailmaa.

Vierailija
255/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin näkyi Suomessa jos oli amerikkalainen uutiskanava mutta suomalaisilta kanavilta ei näkynyt. Muistelisin että Yleltä taisi tulla eduskunnan kyselytunti siihen aikaan.

Nelonen taas lähetti tuohon aikaan kellarin kunkku-sarjaa.

Ainakin ennen pystyi ylen ja kolmosen sivuilta nähdä arkistoista ensimmäisiä liveuutisia aiheesta. Siinä vaiheessa oli jo molemmat tornit tulessa. En tiedä onko enää tätä mahdollisuutta mutta sinne vain katsomaan omin silmin niin ei tarvitse väitellä täällä asiasta.

Vierailija
256/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Näin toisen lennon iskeytymisen.

Vierailija
257/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso youtubesta "lentokone törmää wtc tornitaloon". Suunnilleen tuon videon näköisen pätkän muistan nähneeni tv:stä heti kun isku tapahtui

Vierailija
258/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin näkyi Suomessa jos oli amerikkalainen uutiskanava mutta suomalaisilta kanavilta ei näkynyt. Muistelisin että Yleltä taisi tulla eduskunnan kyselytunti siihen aikaan.

Nelonen taas lähetti tuohon aikaan kellarin kunkku-sarjaa.

Ainakin ennen pystyi ylen ja kolmosen sivuilta nähdä arkistoista ensimmäisiä liveuutisia aiheesta. Siinä vaiheessa oli jo molemmat tornit tulessa. En tiedä onko enää tätä mahdollisuutta mutta sinne vain katsomaan omin silmin niin ei tarvitse väitellä täällä asiasta.

Näytettiin hätälähetyksenä. Sellainen, missä tv alkaa piippaamaan ja menee itsestään päälle.

Vierailija
259/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Näin toisen lennon iskeytymisen.

Tosin näkyi myös ulkomaan kanava, joten varman en ole mitä kanavaa katsoin.

.

Terrori-iskut tapahtuivat maailman suurimpien mediayhtiöiden pääkonttoreiden läheisyydessä. Ehkä siksi moni pitää syksyä 2001 tähänastisen mediahistorian suurimpana tapahtumana. Ainakin uutistapahtuman seuranta suorissa lähetyksissä oli ennenkokemattoman laajaa.

Vierailija
260/324 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi