Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronatestaus kotitestillä

Vierailija
29.08.2021 |

Onko kokemuksia näyttääkö miten luotettavasti?
Lapsella flunssaa ja viime viikolla kylmää sai, niin ajattelin jos ensin tehtäisiin tuo kotitesti.
Tiedän kyllä, että oikea osoite olisi virallinen testaus.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä luotettavasti. Ei niitä terveydenhuollon tekemiä testejä huvikseen tehdä.

Vierailija
2/9 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näytä luotettavasti. Ei niitä terveydenhuollon tekemiä testejä huvikseen tehdä.

Onko kokemusta vai mutua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joku lievähkö flunssa ja tein 3 kotitestiä, olivat kaikki negatiivisia, joten en sitten mennyt oikeaan testiin. En sitten tiedä, ovatko kotitestit luotettavia vai eivät. Mulla on vaikeutena myös työntää sitä tikkua kovin syvälle nenään.

Vierailija
4/9 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin keväällä tollasen viiden testin pakkauksen. Ekalla kerralla näytti negatiivista (oli lieviä oireita), pari päivää myöhemmin kävin virallisessa testissä joka oli positiivinen, seuraavana päivänä kokeilin huvin vuoksi kotitestiä uudestaan, ja tällä kertaa sekin näytti positiivista. Mitä tosta sitten pitäisi päätellä... en osaa sanoa.

Vierailija
5/9 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehtynä ovat luotettavia. Samanlailla ne virallisetkin näytteet tutkitaan.

Vierailija
6/9 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voisi ihmiset enemmän käyttää kotitestejä sen sijaan, että ruuhkauttavat jokaisesta aivastuksesta terveydenhuollon..

Vierailija
7/9 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne luotettavia, mutta eivät käy missään virallisesta testauksesta koska tekijänä ei ole ammattilainen (virheen mahdollisuus olemassa,)

Vierailija
8/9 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joku lievähkö flunssa ja tein 3 kotitestiä, olivat kaikki negatiivisia, joten en sitten mennyt oikeaan testiin. En sitten tiedä, ovatko kotitestit luotettavia vai eivät. Mulla on vaikeutena myös työntää sitä tikkua kovin syvälle nenään.

Labratestissä tikku työnnetään kuulemma syvemmälle, kuin kotitestissä.

Vierailija
9/9 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ihan tuli sekunneissa positiivinen tulos 2pv oireitteni alkamisen jälkeen ja siitä seur aamuna kävin virallisessa ja 12h siitä positiivinen myös sen tulos.

Eli testaus aikaisintaan 2-3pv oireiden alettua, malttaa sen 5-10s sitä tikkua siellä pyöritellä, o-kirjaimen muodossa ja riittävän "syvällä" vaikka tuntuisikin hieman epämiellytävälle ja kutittaisi, itse pyöritin varmaan n.3-4cm syvyydellä.

Tautipäivänä 10 tuli myös nopeasti positiivinen tulos, tautipvänä 13 negatiivinen.