Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset ei saa uimahallissa hyppiä reunalta, mikä järki!?

Vierailija
30.09.2014 |

Ymmärrän, ettei pää edellä saa hypätä kuin syvään hyppyaltaaseen, mutta miksei lasten altaaseen tai terapia-altaaseen saa hypätä jalat edellä tai vaikka pommilla? Täytyyhän sitäkin päästä harjoittelemaan, muuallakin kuin 4 metriä syvässä hyppyaltaassa, jonne ei noilla pienillä ole mitään asiaa.

Meille tultiin tänään nimittäin huomauttamaan asiasta. Luulin, että jalat edellä saa hypätä, kun kieltomerkissä oli PÄÄ edellä hyppäävän kuva ruksattu yli.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenaltaassa hypitään, oli kieltoja tai ei. Pommilla, kierteellä, takaperin, you name it.

Vierailija
42/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:44"]

Altaan reunalta hypätessä on myös se riski, että pää kolahtaa altaan reunaan. Siksi ne hyppylaudatkin menevät niin pitkälle, ettei pää varmasti kopsahda kaakeliin.

Riittääkö?

[/quote]

Miksi tätä saa sitten tehdä uimakouluissa, jos muka niin vaarallista on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:49"]

Altaan reunalta hypätessä on myös se riski, että pää kolahtaa altaan reunaan. Siksi ne hyppylaudatkin menevät niin pitkälle, ettei pää varmasti kopsahda kaakeliin.

Riittääkö?

[/quote]

[/quote]

Siellä on koulutetut valvojat paikalla, jotka opettavat oikean tekniikan....hyvänen aika miten näin yksinkertainen asia on vaikea tajuta. 

Vierailija
44/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:49"]

Riittääkö?

[/quote]

[/quote]

Valvottu tilanne, jossa ohjaaja luultavasti myös opastaa oikeanlaiseen hyppytyyliin siten, ettei hyppääminen tapahdu takakenossa > pää ei osu siihen reunaan.

Yksittäinen uimavalvoja ei varmasti halua, eikä hänen kuulukaan alkaa erityisesti vahtimaan lapsia, jotka hyppivät muualta kuin siihen tarkoitetuilta paikoilta.

Vierailija
45/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan samaa mieltä ap! Oon antanutkii hyppiä, oon kans luullu, et kielto on vain pää edellä pomppuihin. Tosin koskaan ei oo tultu huomauttamaan. Meiän yks vuotiaskin astuu jo reunalta syliin ja osaa mennä veden allekin. Turvallisempaa näil on, joilla taidot hallussa!

Vierailija
46/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypätkää toiseen suuntaan?

Vierailija
47/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh "opettavat oikean tekniikan..." mitä opettamista vaatii turvallinen veteen hyppääminen?

Vierailija
48/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis tosiaan uimakouluissa harjoitellaan juuri altaan reunalta hyppäämistä. Vanhempi on vedessä antamassa luvan, lapsi hyppää ja vanhempi varmistaa, että lapsi kääntyy heti reunaa päin kun pää menee veden alle.

Siksihän sitä hyppäämistä juuri uimataidottomien kanssa harjoitellaan, että lapsi oppii mitä tehdä jos joutuu veden varaan. Se käännös on tärkeä. Ja se, että ei saa hypätä ilman lupaa.

Missään ei voi hypätä niin turvallisesti kuin uima-altaassa, koska siellä on kirkas vesi. Mökkirantahan on pahin jos ei näe uppopuita.

Uimataitoinen tietenkin osaa uida ja siksi ei ole niin nuukaa, että osaako kääntyä heti reunaa/rantaa kohden.

Tuohan on yksi tärkeimmistä uimataidon harjoitteluista. Miksi joku pitää sitä vaarallisena?

Vierailija
49/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvispä nyt miksi mun hääpäivänä meni pilalle, kun kakarat pomppi päälle. Niiden vanhemmilla hölsky vissii samoin, kun aplla

Vierailija
50/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:55"]

Selvispä nyt miksi mun hääpäivänä meni pilalle, kun kakarat pomppi päälle. Niiden vanhemmilla hölsky vissii samoin, kun aplla

[/quote]

Olitko sä hääpäivänäsi uimahallissa? Miksi?

Vierailija
51/51 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös sitä mieltä, että pienille lapsille pitäisi olla sallittua hypätä jostain veteen, kun vanhempi on ottamassa kiinni. Se on usein lapselle luontainen tapa olla vedessä. Ja tosiaan tikkuhyppyä ei uimakoulussa opeteta sen enempää kuin sanomalla, että hyppää suorana ja yritä pitää kädet vartalossa kiinni. 

Toinen juttu on tämä: uimakoulussa mennään isoon altaaseen. Mutta vanhempien kanssa ei saa mennä isoon altaaseen harjoittelemaan. Ja lasten altaassa ne jalat laitetaan maahan heti kun vaan voi. Syvässä altaassa lapsi oppisi nopeammin uimaan. Mutta sinne ei saa mennä muuta kuin uimakoulussa. Onneksi on nykyään terapia-altaita, joihin voi mennä harjoittelemaan.

Meillä meinaan lapsi kävi Suomen huippu-uimareiden opetuksessa, jossa opettavat erityislapsia uimaan. Sanoma oli, että ehdottomasti pitäisi opetella uimaan syvässä altaassa. Siellä oppii parhaiten ja nopeiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän