Kokemuksia hypnoositerapiasta itsetunnon parantamiseen
Olen miettinyt tätä pitkään. Minulla on erinäisistä syistä itsetunto ihan nollissa. Aina ollut huono ja nykyään vain pahentunut. En pääse elämässäni eteenpäin sen vuoksi, kun en uskalla tehdä mitään ym.
Tuskinpa tuo ihan itsestään enää korjaantuu, kun ikää jo yli neljäkymmentä. Kova halu silti muuttaa elämääni ja uskaltaa vielä elää täysillä. Olen miettinyt, että olisikohan hypnoositerapiasta apua? Ainakin kuulostaa kiinnostavalta, mitä olen lukenut siitä.
Onko täällä kellään kokemusta ja varsinkin itsetunto-ongelmiin?
Kommentit (6)
Hypnoosi on rikos eli laitonta rikoslain mukaan.
Hypnoterapiasta voi hyvin löytyä apua sinulle. Mutta sekään ei ole taikuutta, eli sormia napsauttamalla asia ei yhtäkkiä korjaannu.
Muutama kerta ainakin vaaditaan ja niillä voidaan käsitellä myös niitä perussyitä.
Kiitos asiallisista vastauksista! Olen todellakin alkanut vasta hiljattain havahtumaan ja huomannut, kuinka hirmu olematon itsetuntoni on ja kuinka paljon se haittaa ja estää minua edistymästä elämässä. Nyt minun on mietittävä mitä sille lähtisin tekemään. Ei todellakaan helppoa, mutta tuo hypnoosi voisi olla yksi vaihtoehto, koska tunnistan itsessäni paljon häpeää ja hyvin kielteisiä ajatusmalleja itsestäni niin niitä voisi yrittää muokata.
Ei ole kokemusta, mutta kommentoin viestiäsi siitä huolimatta.
Hypnoosi perustunee suggestioon ja tätä voi harjoittaa myös itsesuggestiona. Uskon, että itsetunto-ongelmien takana on psyykkinen tila, jonka korjaaminen olisi tärkeintä. Sen käsittely perinteisessä terapiassa saattaisi tuoda tuloksia.