onko minusta tulossa teiniäiti?
heippa!
Täällä kirjottelee 15 vuotias tyttö.
mutta alkuun, epäilen että olisin raskaana ja testejä en voi tehdä vielä koska yhdynnästä ei ole kulunut niin kauan että se näkyisi testissä. Mutta mä en oikeen tiedä mitä pitäis tehä ku oon tän ikänen.. mä oon kyllä kauan jo haaveillu omasta lapsesta ja nyt kerranku se ois mahdollista saada se niin mitä mieltä te ootte ? oonko liian nuori äidiks ? mä osaan itse kyllä ottaa vastuun kaikesta ja valmis antamaan sille hyvän elämän koska mä en oo niitä ihmisiä jokka pystyy aborttiin..
vaivaa kans semmoinen asia että mitähän mun äiti siitä tuumais kun sanoisin olevani raskaana , heittäiskö se mut ulos ellen tee aborttia vaiko auttais mua.. Mä olisin niin valmis kaikkeen ... se on sen arvoista <3 jätän tän viestin tähän vastailkaa kommentteihin jos teitä yhtään kiinnostais auttaa mua ja kertoa vähä teijän mielipiteitänne asiasta!
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:26"]Olen sanaton!
[/quote] sori nyt.. tulin vaa kysymään meilipidettä asiasta enkä "haukkuja" ...
15-vuotias todella nuori.. Itse 95% olisin abortoinut..Mutta lykkyä tyköön :/
16 jatkaa, et todellakaan ole valmis mut none of my business.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:31"]15-vuotias todella nuori.. Itse 95% olisin abortoinut..Mutta lykkyä tyköön :/
[/quote] nuori mutta henkisesti aikuinen ja valmis ottamaan vastuun, kokemusta on vauvoista yllin kyllin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:33"]16 jatkaa, et todellakaan ole valmis mut none of my business.
[/quote] sä et todellakaan tajua asiasta mitään? sä et tiedä oonko valmis vai en.. olet kyllä katkera ihminen.. :s
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:23"]
niin, vauva syntyisi pari viikkoa 9 luokan loppumisen jälkeen:)
[/quote]
Voin kertoa että tarvitset sellaisia kavereita jotka tukee ja puolustaa sua kun raskautesi alkaa näkyä. Helpommalla pääsisit jos yläaste olisi ohi. Voisit ehkä suorittaa yläasteen loppuun myöhemminkin...en tiedä miten silloin toimitaan ja onko mahdollista mutta luulisi että olisi.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:31"]15-vuotias todella nuori.. Itse 95% olisin abortoinut..Mutta lykkyä tyköön :/ [/quote] nuori mutta henkisesti aikuinen ja valmis ottamaan vastuun, kokemusta on vauvoista yllin kyllin.
[/quote]
Taisi olla provo :D
15v ja "kauan jo haaveillut omasta lapsesta" :D Okei, joo, oon itte vasta 16v, mutta toi kuullostaa oudolle. Et niinkuin missä välissä? Jos itse tulisin nyt raskaaksi, niin pitäisin lapsen, mutta ollaankin seurusteltu poikaystävän kanssa päälle 2v. Ei pidä harrastaa seksiä, jos ei ole valmis ottamaan vastuuta tekemisistään ja it takes two to tango.
Mitäs tuumaa asiasta tuleva isä? hyppii riemusta, että saa maksaa elareita heti siitä päivästä kun pääsee työelämään? onko mies minkä ikäinen?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:23"]
[/quote]
Voin kertoa että tarvitset sellaisia kavereita jotka tukee ja puolustaa sua kun raskautesi alkaa näkyä. Helpommalla pääsisit jos yläaste olisi ohi. Voisit ehkä suorittaa yläasteen loppuun myöhemminkin...en tiedä miten silloin toimitaan ja onko mahdollista mutta luulisi että olisi.
[/quote] ihana! mulla on kyllä tosi paljon kavereita ja ne on mulle tosi läheisiä että kaikki tukis parhaimman mukaan ! oon jo kertonu niillekkin tästä ja sanoivat että on onnellisia mun puolesta.. tää asia muuttais mun elämän ja oisin kerranki onnellinen siitä että mulla ois joku jota todella rakastaa
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:39"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:31"]15-vuotias todella nuori.. Itse 95% olisin abortoinut..Mutta lykkyä tyköön :/ [/quote] nuori mutta henkisesti aikuinen ja valmis ottamaan vastuun, kokemusta on vauvoista yllin kyllin.
[/quote]
Taisi olla provo :D
[/quote]
Toivottavasti.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:45"]15v ja "kauan jo haaveillut omasta lapsesta" :D Okei, joo, oon itte vasta 16v, mutta toi kuullostaa oudolle. Et niinkuin missä välissä? Jos itse tulisin nyt raskaaksi, niin pitäisin lapsen, mutta ollaankin seurusteltu poikaystävän kanssa päälle 2v. Ei pidä harrastaa seksiä, jos ei ole valmis ottamaan vastuuta tekemisistään ja it takes two to tango.
[/quote] joulu-tammikuusta suunniteltiin poikaystävänkans lasta mutta tulikin ero. ja nyt kun seurustelen uuden kanssa niin mä vaan nyt haluaisin sen ei oo varmaan vaikea ymmärtää:) tottakai mä oon ottanu vastuun teoistani :D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:23"]
[/quote]
[/quote] ihana! mulla on kyllä tosi paljon kavereita ja ne on mulle tosi läheisiä että kaikki tukis parhaimman mukaan ! oon jo kertonu niillekkin tästä ja sanoivat että on onnellisia mun puolesta.. tää asia muuttais mun elämän ja oisin kerranki onnellinen siitä että mulla ois joku jota todella rakastaa
[/quote]
tän on pakko olla provo, ei kukaan, edes 15vuotias lapsi voi olla näin naiivi!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:45"]Mitäs tuumaa asiasta tuleva isä? hyppii riemusta, että saa maksaa elareita heti siitä päivästä kun pääsee työelämään? onko mies minkä ikäinen?
[/quote] puhuttiin asiasta ja sanoi että on valmis siihen että ottaa vastuun lapsesta ja auttaa sen kanssa:) ja tuleva isä on 19 :)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:22"]
valmis ottamaan vastuun :) teen mitä vaan että vauvalla ois kaikki hyvin:)
[/quote]kuinka ajattelit elattaa lapsesi? Lapsista tulee vain kalliimpia, mita vanhemmaksi kasvavat. Tama on loistava jatke aikaisemmalle yo-kylaily ketjulle!! Niin miten se oli aidit....yokylaan vain, niinko?
tosi vastuun ottamista, kun huolit mitä äitisi on mieltä. 15 on vaan liian nuori, siihen seksiinkin. Ugh! Olen puhunut
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:45"]Mitäs tuumaa asiasta tuleva isä? hyppii riemusta, että saa maksaa elareita heti siitä päivästä kun pääsee työelämään? onko mies minkä ikäinen? [/quote] puhuttiin asiasta ja sanoi että on valmis siihen että ottaa vastuun lapsesta ja auttaa sen kanssa:) ja tuleva isä on 19 :)
[/quote]Miksi yhdeksantoista vuotias nuori mies harrastaa seksia 15-vuotiaan lapsen kanssa????
Tämähän nyt on selkeä provo. 15 vuotias on lapsi. Kirjoitustyylistäkin jo paistaa että tämä omien sanojensa mukaan "henkisesti aikuinen" on vielä ihan naivi.
http://www.po1nt.fi/pk/iisalmi/radat/kasva_aikuiseksi_rata/ehkaisy_abortti_raskaus.html
http://www.vauva.fi/keskustelu/1247464/ketju/15vuotias_tyttoni_raskaana_ja_rv_14_jo_menossa_onk
Varaudu siihen, että moni tivaa lapsen isän henkilöllisyyttä. Alaikäisen kanssa seksin harrastaminen saattoi ikäeron vuoksi olla lain mukaan lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä, joten lastensuojelu kiinnostuu automaattisesti asiasta. Toinen on elatusvelvollisuus joka liittyy isyyteen. Kun tiedät kysymysten tulevan niin osaat etukäteen varautua niihin etkä tilanteessa häkelly. Valtio haluaa lapsella olevan isän, jotta isä maksaisi elatusmaksut.
Lue lakipykälät lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä jotta tiedät mitä asiasta voit sanoa ja mitä et. Rikoslaki luku 20 pykälä kuusi.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001#L20
Lue pykälät ennenkuin keskustelet kouluterkkarin kanssa. Kun keskustelet näistä asioista terkkarin tms henkilön kanssa kysy ensin häneltä mitä hän joutuu lain mukaan paljastamaan keskustelustanne lastensuojelulle tai muille viranomaisille. Näin siksi, että et vahingossa aiheuta haittaa ihmisille, joille et halua haittaa aiheutettavan.
Jos omastakin mielestäsi olet joutunut hyväksikäytön uhriksi niin pidä huoli siitä, että hyväksikäyttäjä ei pääse jatkamaan toimintaansa. Syyteoikeus tässä asiassa vanhenee aikaisintaan täyttäessäsi 28 vuotta eli joskus 14 vuoden kuluttua.
http://www.laki24.fi/riri-rikosriitaasiat-rikos_syyteoikeuden_vanhentuminen.html
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 22:26"]Ei tämmössii voi olla :o
[/quote] mitä meinaat?