Miksi mä laihdun näin hitaasti?
Kaikki aina sanoo, että kun on reippaasti laihdutettavaa niin kilotkin katoaa nopeasti alkuun. Miksi mulla sitten on näin tuskallista tämä touhu? 5 kuukautta takana, saldo -15kg.
Ekana kuukautena lähti se 5kg, sitten jumitti pari kk kunnes taas neljäntenä kuukautena putosi viisi kiloa ja taas jumitukset alkaa. Siis kahteen otteeseen kuukaudessa on lähtenyt 5kg, loput kolme kuukautta on kadonnut yhteensä viisi kiloa! Siis 12 viikkoa ja -5kg!
Mitä ihmettä? Miksi näin? Ruokailut on kunnossa, lähtöpaino oli 120 kg joten on mistä lähteä. Enkä syö salaa ja herkuttele jne. Mulla on taas painon jumimisviikot menossa, hiukan turhauttaa kun tietää että tekee kaiken oikein ja silti vaaka näyttää samaa päivästä toiseen.
Kommentit (6)
Olen kokeillut sitäkin, seurauksena paino nousi useamman kilon ja niiden kilojen kadottaminen vei taas viikkoja. Joten ei, en kokeile enää. Olen kokeillut myös sitä, etten hyppää vaa´alla joka päivä, vaan esim kerran viikossa tai kahdessa -sama lopputulos silti. Juon vettä 2-3 litraa päivä, en juo mehuja tms. Ruokavalio on sama noina jumiviikkoina kuin silloinkin kun paino tippuu sen 5kg kuukaudessa.
Mua ärsyttää tämä tilanne, etenkin kun jokapaikassa lukee/kuulee, miten mun kokoiset on laihtuneet tän 15kg kolmessa kuukaudessa jne. Musta tuntuu että mun normaalipaino on saavutettavissa vasta joskus 10 vuoden päästä tällä menolla :(
Syötkö piilosokeria esim. Kahvissa? Kilpirauhasarvot?
Olen karsinut sokerin kokonaan pois. Kilpparit olivat ainakin vuosi sitten ok. Muitakaan perussairauksia ei pitäisi olla.
Itse laihtunut kahdessa kuukaudessa 1,5 kg. Voisin sanoa että sapettaa. Onhan tuo sun luku aivan loistava saavutus jos mietit vuositasolla! Harrastatko liikuntaa? Aloita heti jos et, koska jos jaksat tehdä kunnon salitreenin vaikka 3 kertaa viikossa, kulutat enemmän levossakin koska lihakset kasvaa ja kaipaa energiaa kasvaakseen.
Onnea urakkaan!
Jumi ja sit pudotus? Taas jumi ja pudotus? Sama ruokavalio koko ajan? Mulla ainakin liittyy painonnousu ja pudotus vahvasti menkkakiertoon. Eli periaatteessa koko ajan laihdun mutta nesteturvotus lähtee aina vasta menkkojen jälkeen...
Ootko pitäny tankkauspäiviä esim. Kerran kuussa? Jumittaa, kun kroppa tottuu tiettyyn ruokavalioon. Vaihtelu virkistää.