Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten te ette saa pidettyä niitä muksujanne hiljaa kirkossa?

Vierailija
30.09.2014 |

voi,että otti sunnuntaina jumalanpalveluksessa päähän kun lapset itki,kilju,karju,leikki pikkuautoilla kirkon käytävällä ym! eikö mitään käytöstapoja enää opeteta?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesuskin hermostuisi lasten metelöintiin. Eikös?

Vierailija
2/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Jeesus sanoi: "viekää nyt ne lapset h***vettiin täältä meiskaamasta, tämä on j***lauta kirkko. Ei tämä ole lasten paikka."

(En käy kirkossa, mutta tulipahan vain mieleen.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 17:40"]

Jeesuskin hermostuisi lasten metelöintiin. Eikös?

[/quote]

Jeesus olisi kaatanut ne nurin ja ruoskinut.

Vierailija
4/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumankaude :D Suosittelen sullekin kirkossa käymistä (pitkä konfirmaatio) kahden uhmaikäisen pojan kanssa. Jos onnistut pitämään ne hiljaa koko tilaisuuden ajan, niin oon sulle satasen velkaa.

Vierailija
5/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeanlainen käytös opitaan pikkuhiljaa tilanne kerrallaan. Mitä useammin käydään kirkossa, sitä paremmin osataan käyttäytyä. Kovin häiritsevän lapsen voi välillä viedä rauhoittumaan kirkon eteiseen tai pihaan tms.

Minä olen käynyt nyt muutaman kerran taaperomme kanssa jumalanpalveluksessa. Ensimmäisellä kerralla piti kovasti sylitellä ja kuljeskella kirkon takaosassa. Toisella kerralla lapsi veti sikeitä rattaissa melkein koko ajan. Kolmannella kerralla lapsi nakersi omenaa ja katseli kuvakirjojansa. Jos lapseni ei pysyisi pääasiallisesti hiljaa, lähtisin kesken pois.

Kirkkoon mennään kuuntelemaan papin puhetta, joten kyllä se ärsyttää, jos joku mekastaa niin, ettei siitä kuule mitään. Muutenkin jumalanpalvelus on hiljentymisen ja hartauden paikka, joten metelöinti tosiaan voi häiritä muita pahasti. Ehkä tuon perheen äiti/isä halusi tulla kuulemaan saarnaa muttei saanut hoitajaa tai sitten halusi opettaa lapsia, miten käyttäydytään kirkossa. Aina vain ei tahdo onnistua. Ei se varmaan niistä vanhemmistakaan mukavaa ollut.

Meidän seurakunnassamme järjestetään välillä erityisiä perhekirkkoja, joissa on oletuksena, että lapsiperheitä on läsnä ja sen mukaisesti enemmän hälinää. Jos pinna vetää kovin kireälle, on paras jäädä kuuntelemaan saarnaa vaikka radiosta tämmöisinä perhekirkkopäivinä.

Vierailija
6/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 17:50"]

Voi jumankaude :D Suosittelen sullekin kirkossa käymistä (pitkä konfirmaatio) kahden uhmaikäisen pojan kanssa. Jos onnistut pitämään ne hiljaa koko tilaisuuden ajan, niin oon sulle satasen velkaa.

[/quote]

Ei niitä tarvitse pitää hiljaa. Ne voi viedä ulos.

Vierailija
7/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää todella, itsekästä toimintaa vanhemmilta, mutta on siellä vanhempirn ihmistenkin vaikea olla häiritsemättä muita hölöttelyllään.

Vierailija
8/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou nou, etkö ole lukenut uutisia. Ei nykyään lasta saa viedä rauhoittumaan ulos. Sehän on eristämistä. Lapsi saa traumoja. Hänen kuuluu antaa melskata kirkossa muiden seassa ja silitellä hys hys pikku Pate.

Vierailija
9/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita se satanen tulemaan,mulla on kolme poikaa--iso suku,kokoajan on jonkun konfirmaatio,häät,kastejuhla,hautajaiset ja meidän pojat on vilkkaita,mutta suunsa ne pitää kirkossa kiinni ja muissakin paikoissa missä tarve vaatii

ap

Vierailija
10/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 17:54"]

Nou nou, etkö ole lukenut uutisia. Ei nykyään lasta saa viedä rauhoittumaan ulos. Sehän on eristämistä. Lapsi saa traumoja. Hänen kuuluu antaa melskata kirkossa muiden seassa ja silitellä hys hys pikku Pate.

[/quote]

Mua suoraan sanottuna vituttaa ihmiset, jotka ei tajua lukemaansa.

Vierailija
11/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 17:57"]

laita se satanen tulemaan,mulla on kolme poikaa--iso suku,kokoajan on jonkun konfirmaatio,häät,kastejuhla,hautajaiset ja meidän pojat on vilkkaita,mutta suunsa ne pitää kirkossa kiinni ja muissakin paikoissa missä tarve vaatii

ap

[/quote]

No jos sä oot löytänyt niistä lapsista sen mute-nappula, niin et viitsis kertoa muillekin sen sijaintia?

Vierailija
12/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 17:54"]

[/quote]

Ei lapsi siitä traumoja saa, kun vanhempi menee hänen kanssaan sinne ulos.

Vierailija
13/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 17:54"]

[/quote]

Ei lapsi siitä traumoja saa, kun vanhempi menee hänen kanssaan sinne ulos.
[/quote]

Niinhän sinne jäähyllekin mennään mutta silti muka eri asia. Ärsyttävän ristiriitaista.

Vierailija
14/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitten ei mennä kirkkoon uhmisten kanssa, jos niitä ei saa pidettyä hiljaa. Jotain kunnioitusta täytyy olla kanssaihmisiä kohtaan.

Vierailija
15/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä ap.n kyseisessä jumalanpalveluksessa ei ollut yksi lapsi joka mellasti vaan useamman perheen,siksi se häiritsikin niin paljon

Vierailija
16/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:04"]

[/quote]

Sitten ei mennä kirkkoon uhmisten kanssa, jos niitä ei saa pidettyä hiljaa. Jotain kunnioitusta täytyy olla kanssaihmisiä kohtaan.

[/quote]

Mä oon ajatellu kunnioittaa teitä poissaolollamme siihen asti että lapset on 18 v. Sitten saavat päättää itse menevätkö kirkkoon. Mitä luulet, menevätkö?

Vierailija
17/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Kummaa, kun ennen tähän lapset pystyivät. Nykyajan lapsilla on kai erilaiset geenit

Vierailija
18/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:12"]

[/quote] Kummaa, kun ennen tähän lapset pystyivät. Nykyajan lapsilla on kai erilaiset geenit

[/quote]

Nykyajan lapsia ei pieksetä.

Vierailija
19/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 18:12"]

[/quote]

Mutta pystyivätkö ne oikeasti, vai kultaako aika muistot?

Vierailija
20/53 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13. Ja he toivat hänen tykönsä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta opetuslapset nuhtelivat tuojia. 14. Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. 15. Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." 16. Ja hän otti heitä syliinsä, pani kätensä heidän päällensä ja siunasi heitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän