Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhemmat siirsivät mökin mieheni nimiin.

Vierailija
30.09.2014 |

Mieheni saa olla mökillä isäntä (isänsä on elossa). Voinko minä alkaa jo emännäksi vaikka anoppi on elossa? Haluaisin niin kovasti siistiä siellä paikkoja kun on täynnä monen vuosikymmenen romuja, aina kun jotain piti hävittää niin se vietiin mökille. Haluaisin myös helpottaa arkea siellä mökillä, esim. käyttää kertisastioita. Pitääkö odottaa että anoppi ei enää käy mökillä?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma että appivanhemmilla ei ole mitään hallintaoikeutta? Entä tiedätkö onko siellä merkintä että nykyisillä tai tulevilla puolisoilla ei tule olemaan omistusoikeutta (aika tavallinen lisäys kun sukuperintöjä jaetaan).

Vierailija
2/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt paperit. Asia on niin kuin kirjotin ja miehen kuollessa perin hänen omaisuuttaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:30"]

Olen nähnyt paperit. Asia on niin kuin kirjotin ja miehen kuollessa perin hänen omaisuuttaan.

[/quote]

Eli ei ollut lisäystä edes eron varalle? Voit vaatia mökistä puolet?

Vierailija
4/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lisi hyvä jutella. Meillä kävi mökillä niin, että vasta kun juttelin, niin tajusin että on ihan suotavaa ja saan tehdä mitä haluan, kunhan puhun vanhempieni kanssa. Ei vain ollut tullut puheeksi. Oli  sellainen olo, etten saa, kun on vanhempien mökki.ja me paljon käydään.

Kyllä mä kunnioittaisin sitä edellistä sukupolvea ja puheisiin ja kysyisin.Se on tärkein, koska muuten tulee väärinymmärrystä. Mieluimmin puhuu ja kysyy liikaa kuin liian vähän.

Ja mun mielestä on rikkaus, että eri sukupolvet käy mökillä ja pystyy puhumaan asioista ja välit säilyvät. Puhumalla. Ei pidä ajaa poisniitä, jotka on sen mökin aikoinaan hommanneet. Pitää oosata kunnioittaa eikä pitää asioita itsestäänselvyyksinä.

Vierailija
5/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 12:31"]

[/quote]

Ero tilanteessa en lähtisi vaatimaan koska mökki on miehelle ja lapsille tärkeä. ap

Eli ei ollut lisäystä edes eron varalle? Voit vaatia mökistä puolet?

[/quote]

Vierailija
6/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mökki nyt on SINUN omaisuuttasi, ap ;)

Yksi mun naimisissa oleva ystävä puhuu miehensä äidin mökistä, että se on hänen. Yhtä naurettavaa. Anopin nimissä ja anoppi porskuttaa vielä terveenä menemään... 

Vierailija
7/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Paitsi, ettei puolisot ikinä peri toisiaan.

Vierailija
8/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:26"]

[/quote]

[/quote]

Paitsi testamentilla.

Vierailija
9/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole avioehtoa tai testamenttia niin puoliso perii.

Vierailija
10/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:31"]

[/quote]

[/quote]

Paitsi testamentilla.

[/quote]

Puolisot perivät, jos lapsia ei ole.

Vierailija
11/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaperilliset jakavat keskenään puolet ja leski saa toisen puolen (testamentti, avioehto tai lesken suurempi omaisuus voivat aiheuttaa muutoksia)

Vierailija
12/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

Paitsi testamentilla.

[/quote]

[/quote]

No eikä peri, vaan kuolleen vanhemmat, jos lapsia ei ole. Googleta perintökaari.

Vierailija
13/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:36"]

Rintaperilliset jakavat keskenään puolet ja leski saa toisen puolen (testamentti, avioehto tai lesken suurempi omaisuus voivat aiheuttaa muutoksia)

[/quote]

Juurikin näin!

Vierailija
14/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:35"]

[/quote]

[/quote]

Paitsi testamentilla.

[/quote]

[/quote]

No eikä peri, vaan kuolleen vanhemmat, jos lapsia ei ole. Googleta perintökaari.
[/quote]

Riippuu siitä onko avo vai avio.

Vierailija
15/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on todella hatara käsitys omaisuuden perimisestä!

Ja ap, et voi emännöidä mökillä jota et omista. Paitsi laki, myös moraali ja hyvät tavat estävät sen. Sen sijaan voit kysyä appivanhempieni mielipidettä paikkojen siistimisestä.

Vierailija
16/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tuijottaisi niinkään sitä virallista omistajuutta, vaan sitä, että kenellä on oikeasti "määräämisoikeus" siellä mökillä. Eli saatteko te viettää aikaa siellä täysin vapaasti ja tehdä muutoksia vai onko tuo edelleen miehen vanhempien mökki. Mä en lähtisi heittämään sieltä ainakaan mitään isompia pois kysymättä appivanhemmilta, sillä kyseessä on heidän tavaroista. Juttele ensin miehesi kanssa siitä, että mitä te haluatte tehdä ja sen jälkee sopikaa, että miten viette asiat hänen vanhempiensa tietoon.

Muodollisesti miehelläsi on tietysi kaikki valta tuohon mökkiin, mutta hätiköidyillä liikkeillä rikotte vain sukulaissuhteita.

Vierailija
17/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä pykälistä, mutta on kohteliasta odottaa että anoppi ei siellä enää käy.

Vierailija
18/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERTAKÄYTTÖASTIOITA!!!! WHAAAT???

Vierailija
19/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen nähnyt paperit. Asia on niin kuin kirjotin ja miehen kuollessa perin hänen omaisuuttaan.

[/quote]

Ero tilanteessa en lähtisi vaatimaan koska mökki on miehelle ja lapsille tärkeä. ap

Eli ei ollut lisäystä edes eron varalle? Voit vaatia mökistä puolet?"

Miniöiden ei vielä kannata taputella käsiään ja omistella mökkiä, saati tuoda kertisastioista, sillä tilanne voi muuttua vielä moneen kertaan, jos mies on saanut mökin ennakkoperintönä, sillä ilkeät ja pahasuopaiset anopit voi muuttaa mielensä vielä moneen kertaan ja testamentissään sulkea miniän kokonaan pois oli kysymys sitten avioerosta tai miehesi kuoleman tapauksessa. Sellaiset ne ilkeät anopit on, ettei niihin voi luotaa vaikka mustaa on valkoisella. Ja siksi sinuna olisin vähän maltillisempi, niin omaisuuden jaon suhteen avioero-tai kuolintapauksissa, puhumattakaan, että leveilisin mammapalstalla mökillä.

Vierailija
20/30 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka piru haluaa ruveta käyttämään mökillä kertakäyttöastioita? Jos siellä on nyt hankala tiskata, niin eikö olisi järkevämpää miettiä mitä tilanteen helpottamiseksi voisi tehdä? Tuleeko vesi sisään ja menee ulos? Jos ei, niin tuo olisi ensimmäinen askel. Jos mökki on talviasuttava eikä päästetä talvella jäätymään, niin tiskikonekaan ei ole poissuljettu vaihtoehto. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi