Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kummilapsen rippijuhlaan pakko mennä

Vierailija
28.08.2021 |

Valitettavasti en ole ollut hyvä kummi kummipojalleni. Olen muistanut synttäreinä, jouluna ym. mutta harvemmin saanut kiitosta. Itseäni on vähän harmittanut viime vuosina se, että olen ns. lahja-automaatti. Teini-ikäisen tulisi mielestäni osata kiittää lahjasta...

En vaan ole saanut luotua hyvää suhdetta koska olen ollut liian laiska. Kyseessä on veljeni poika ja vanhempiensa erottua poika on asunut äidillään eikä enää nähty perheen kesken kuin harvoin.

Nyt tuli kutsu rippijuhlaan mutta rahaa ei olisi ostaa vaatteita (mitään parempia vaatteita ei ole) ja introverttina inhoan sosiaalisia tilanteita enkä tunne tilaisuudesta juuri ketään. Olen varmaan itsekäs kun en vaan halua mennä. Lisäksi muutto on samana viikonloppuna.

Onko törkeää jättää menemättä paikan päälle? Tietysti muistaisin lahjalla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä antaisi anteeksi lapseni kummeille, jos olisivat niin itsekkäitä etteivät hänen juhlapäivänään tulisi laiskuuttaan tai muun hävykkään tekosyyn johdosta paikalle tai ylipäätään edes pohtisivat sitä, haittaako se. Haloo!? Kysymys on lapsen, juhlasankarin kunnioittamisesta. Omallani on vain kaksi kunnia, miten selittäisin hänelle, ettei kummeja kiinnosta? Mielestäni olisi niin törkeä kunnianloukkaus, etten tekemisissä varmasti enää olisi. Se tietysti sinua helpottaisi.

Mutta elämää voisi ajatella myös vähän toisten kantilta eikä aina vain oman navan ympäröimänä. Jos kummiksi suostuu, kyllä se sisältää velvollisuuksia, jotka vaikka vain muodollisuuden vuoksi on suoritettava.

Ap just kertoi etteivät he muutenkaan ole juuri tekemisissä kummilapsen kanssa. Joten sun raivoaminen täällä omasta loukkaantumisestasi tuskin kiinnostaa. Ja mua nyppäisi ap:n jutussa sekin ettei se kummilapsi vaivaudu kiittämään lahjoistaan, tyhmää ja itsekästä. Nyt sitten kutsuttu rippijuhliin, varmaankin vain sen lahjan toivossa.

Mutta ap hei, mene vain juhliin, kyllä ne sentään on rippijuhlat ja olet kummi. Ei sun tarvi kauaa siellä olla, samalla näet tuletko kuinka juttuun kummilapsesi kanssa. Kyllä sä pari tuntia siellä juhlissa pystyt olemaan ja varmasti ittelläsikin on sen jälkeen helpottunut ja hyvä mieli.

Vierailija
22/25 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en todellakaan vaivautuisi kiittämättömän kakaran juhliin. Kutsu selvästi tullut vain rahan toivossa. Kummius ei ole yksipuolinen velvollisuus, vaan sillä kummilapsellakin on varsinkin isompana edes sen verran velvoitteita, että kiittää lahjoista ja käyttäytyy muutenkin asiallisesti kummia kohtaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisin lahjankin hankkimatta. Siinäpä oppisi, mikä on kiittämättömyyden palkka. 

Vierailija
24/25 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummeus ei noin yleensä ole enää mikään iso juttu, harva kummi täyttää velvollisuuttaan kristillisenä kasvattajana. Mutta minusta tuntuisi todella pahalta olla oman veljen lapselle noin etäinen :(

Vierailija
25/25 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tärkeämpi rooli sulla on tätinä kuin kummina.