Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä kannattaa ostaa laatua. Myin juuri pojillani

Vierailija
30.09.2014 |

yhteensä kolmena talvena käytössä olleen toppahaalarin. Hintaa puvulla oli aikoinaan n. 180€. Isompi käytti sitä kaksi talvea ja pienempi viime talven. Myin sen äsken huuto.netissä hintaan 79€.

Hintaa haalarille jäi siis n. 33€ / talvi. Ja kestää siis varmaan vielä ainakin kaksi hyvälumista talvea siistinä.

Summa summarum: älä osta paskaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, meillä on aina ollut laadukkaita haalareita, mutta ei missään ole polvet kestäneen moitteettomina lumettomassa säässä. Ehkä nuo kestäisi jossain pohjoisen talvessa, etelän sepelipihoilla ei juuri toivoa.

Vierailija
2/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kilttejä poikia kun eivät rymyä polvillaan leikeissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli 70 euron talvihaalari tytöllä kolme talvea käytössä ja aivan loistokunnossa edelleen, möin tutulle 35 eurolla. Eli meillä jäi siis vähän yli 10e per talvi hintaa. Ei tarvii olla noin kallista kun aplla että on laatua ja kestävää. :) Polvissa oli hieman kulumaa jonka huomasi vaan kuvasta salamalla otettuna, ei livenä lainkaan. Etelän talvessa nimenomaan. Ja kyllä tyttö melko paljon kontillaan oli, kun oli talvina käytössä 1v, 2v ja 3v :)

Vierailija
4/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin on haalarit kestäneet taaperoaikana mutta ei enää toivoakaan 5-6-vuotiaana, silloin mennään ja rymistellään jo sellaisella vauhdilla (ja painolla) että melkoiset terässuojukset sais olla jotta ei tulisi kulumia.

Vierailija
5/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mielenkiinoinen nähdä sellainen haalari, joka pojalla olisi kestänyt edes yhden talven.
Meillä on ollut aivan laidasta laitaan haalaria ja housua, ja jokaikiset on myös yhdessä talvessa menneet puhki, revenneet jne.
Mitään ökykalliita ulkovaatteita en enää osta, kun eivät juurikaan sen paremmin kestä, kun hyvälaatuiset halppiksetkaan.
Poika on kyllä aina ollut keskimääräistä kovempi menijä.

Rauhalliselle lapselle ehkä kannattavaa, oikealla pyörremyrsykylle mahdottoman epäkannattavaa.

Vierailija
6/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:03"]Meillä oli 70 euron talvihaalari tytöllä kolme talvea käytössä ja aivan loistokunnossa edelleen, möin tutulle 35 eurolla. Eli meillä jäi siis vähän yli 10e per talvi hintaa. Ei tarvii olla noin kallista kun aplla että on laatua ja kestävää. :) Polvissa oli hieman kulumaa jonka huomasi vaan kuvasta salamalla otettuna, ei livenä lainkaan. Etelän talvessa nimenomaan. Ja kyllä tyttö melko paljon kontillaan oli, kun oli talvina käytössä 1v, 2v ja 3v :)
[/quote]
Eikö sun lapsi kasva ollenkaan?

Vierailija
7/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi mielenkiintoisempaa nähdä haalari, jota lapsi käyttää 1, 2 ja 3 vuotiaana. On siinä ollut alunperin melko paljon kasvunvaraa...

Vierailija
8/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti että polvet riekaleina yhden talven jälkeen ja ihmetteli, että onpa kilttejä lapsia kun ehjänä pysyi. Mutta tässä siis koko kirjoituksen pointti. Haalarissa ei ole edes sellaista haituvaa/karheumaa missään. Vaikka siis kovassa käytössä kolme talvea konttaamisineen, kaatuilumisineen ja mäenlaskuineen.
Ja lumi on tullut aika niukkana tänne etelä-suomeen viime vuosina :D

Ap

Vierailija
9/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Molon haalarit säilyneet todella hyväkuntoisina (myös polvista ja pepusta) vaikka olleet sen kolme talvea sisaruksilla käytössä. Eivät paljon uudelle häpeä.
Toisaalta H&M:n toppahaalari on pysynyt oikeastaan yhtä siistinä ;)
Reimatecit menee aivan kamalan näköisiksi jo yhdessä talvessa.

Vierailija
10/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja siis Molon haalari kyseessä.

Ap

Vierailija
11/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 09:03"]Meillä oli 70 euron talvihaalari tytöllä kolme talvea käytössä ja aivan loistokunnossa edelleen, möin tutulle 35 eurolla. Eli meillä jäi siis vähän yli 10e per talvi hintaa. Ei tarvii olla noin kallista kun aplla että on laatua ja kestävää. :) Polvissa oli hieman kulumaa jonka huomasi vaan kuvasta salamalla otettuna, ei livenä lainkaan. Etelän talvessa nimenomaan. Ja kyllä tyttö melko paljon kontillaan oli, kun oli talvina käytössä 1v, 2v ja 3v :)
[/quote]Onpas 1-vuotiaalla ollut reilun kokoinen haalari, tai sitten kolmivuotiaalla nilkat ja ranteet näkyneet! Meillä meni joku haalari kaksi talvea ja olin ihan äimän käkenä, kun tottunut, että aina syksyllä on haalarihankinnat tehtävä!

Vierailija
12/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ehkä yksin tämän mielipiteeni kanssa, mutta mä en yksinkertaisesti kehtaisi pyytää noin paljon rahaa noin käytetyistä haalareista. Mä yritin ostaa huutonetistä Molon haalareita käytettynä, mutta luovutin, koska hinnat kiipesivät niin korkeiksi. Oon sitten ostanut uutena. Molon haalarit on tosi hyviä, mutta en usko, että ne ovat enää kauhean hyvässä kunnossa kahden lapsen jälkeen. Meillä alkaa kohta haalareiden toinen kierros, ja oon ajatellut, että en mä kyllä niitä kymppiä kalliimmalla kehtaa myydä.

Vierailija
13/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Molon haalari 1,5 talvea käytössä muiden kaksiosaisten talviasujen ohessa. Käyttäjä poika 4,5-6 vuotta tuona aikana. Missään nimessä en kehtaa sen kuntoista haalaria myydä, annanilmaiseksi jos jollekin kelpaa.

On siis rispaantumista, kulumaa, heijastinnauhat ruokottomassa kunnossa jne. jne.

Vierailija
14/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää haalarimarkkinat on aika mielenkiintoisia. Kun aloitin palstailun täällä n. 4 vuotta sitten, Reimatec ja T2H oli ne kovimmat jutut, tosin Reima jo vähän menossa. Nyt T2H on ihan so-last-season ja Molo on se mikä pitää olla :)

Vierailija
15/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa iso veskari.. ainaki kolomesattaa killoo

Vierailija
16/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. :D 

Me ostettiin alennnusmyynnistä joku never heard-merkkinen talvihaalari 15 eurolla, normaalisti 40€. Oli paras haalari mitä meillä oli kaikilta ominaisuuksiltaan ja sain myytyä vielä 10 eurolla käytön jälkeen pois. 

Vierailija
17/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ostanut haalarin Jesper Juniorin poistomyynnistä halvimmillaan 16 eurolla, kallein haalari taisi maksaa 70 euroa. Niitä on pitänyt kaksi tyttöä yhteensä 3 tai 4  talvea eli halvimmillaan käyttö/talvi on ollut 4 euroa ja kalleimmillaan 17.5 ja sen jälkeen ne ovat menneet kierrätyskeskukseen. Miksi maksaa yli 30e vuodessa siitä että haalarissa on joku lätkä ommeltuna? Kun sinulla on 20 vaatetta tuolla menetelmällä, maksat vuodessa 600 lisää vaikka myisit ne kirparilla "hyvällä" hinnalla. Minä säästän suoraan 500 myymättä mitään.

Vierailija
18/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pääsääntö on että kaikesta pitää saada ainakin itse maksama hinta takaisin ja näin on toiminut koko ajan. Ostan paljon merkkivaatetta eli yksi vaate ei pääse kulumaan ja näin saan aina enemmän rahaa kuin mitä olen maksanut. Mutta jokainen tekee kuten haluaa, mulla ei olis varaa ostaa halpamerkkejä.

Vierailija
19/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Molokaan kyllä isolla lapsella kestä, ellei ole poikkeuksellisen rauhallinen tapaus. Haluaisin nähdä esim. eskari-ikäisen jonka haalarinpolviin ei tule edes karheumaa!

Vierailija
20/29 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina osannut ostaa koon niin, että se menee sen kolme talvea. Ei ole ollut liian suuri ekana eikä liian pieni vikana. Ja on kyllä kestänyt pojillakin, oli sitten halppisLassieta tai jotain muuta. Keskenään kierrätetty ja vielä serkuillakin.

Miten 19 voi saada enemmän kun on maksanut?