Onko totta, että jenkit näyttävät vanhemmilta kuin suomalaiset?
Tuossa yhdessä ketjussa (Unelmien poikamiestytöstä) joku kirjoitti niin. Te, jotka tunnette amerikkalaisia, niin näyttävätkö he ikäistään vanhemmilta? Ja näyttävätkö pohjoismaalaiset heistä ikäistään nuoremmilta?
Muistakin kansalaisuuksista olisi mielenkiintoista kuulla, että minkämaalaiset näyttävät ikäänsä vanhemmilta tai nuoremmilta. Omasta mielestäni japanilaiset näyttävät ikäistään nuoremmilta. Jotenkin baby faceilta. Lähi-idän miehet taas vanhemmilta. Johtuu ehkä siitä, että suurimmalla osalla on parta...?
Kommentit (15)
Ainakin välimeren maissa olen huomannut ihmisten näyttävän vanhemmilta. Voi johtua auringosta.
Englantilainen kaverini on ikähulllu ja monesti katselemme valokuvia ja mietimme ikiä. Kaverini vitsailee, että minä näytän lapselta, kun taas jotkut englantilaiset näyttävät nelikymppisiltä reilusti alle 30-vuotiaana. Kaverini on epäillyt, että täällä ihmiset ovat nuoremman näköisiä.
Välimeren ihmiset ja sen sellaiset näyttävät vanhoilta jo nuorina, mutta se sama parkkiintuneen ja likaisen näköinen naama ei vanhenekaan sitten kovin nopeasti vaan pysyy aika samannäköisenä.
-Mies 29v-
Monilla suomalaisilla on ohut ja vaalea iho ja pyöreät, pehmeät piirteet. Monilla muilla ihmisillä paksumpi, auringosta kärsinyt iho ja monilla jenkeillä isot hampaat ja kulmikkaat kasvot, jotka vanhentavat.
Näin kerran ryhmän slovakialaisia nuoria tyttöjä. arvioin että ovat vanhan näköisiä 17-18 vuotiaita, kaikilla sellaiset tätimäiset kasvon piirteet ja aika pönäkkä ja iso ruumiinrakenne ( eivät kuitenkaan olleet lihavia ). Paljastui että he olivatkin 12- 13 vuotiaita. se oli aika hämmentävää.
Kertokaapa ulkosuomalaiset oletteko pistäneet merkille näyttävätkö nykyisen maanne ihmiset nuoremmilta vai vanhemmilta kuin suomalaiset? Vai onko mitään eroa?
Allekirjoitan kyllä ton väitteen. En ole tosin varma mistä se johtuu. Veikkaan, että iso vaikutus on sillä auringolla, täällä on edelleenkin se käsitys ympäri maan että auringossa pitää maata ja ruskettua. Mutta olemme myös miettineet kavereiden kanssa jos ruualla olisi vaikutusta? Se määrä hormoneja mitä täällä saa tavallisesta ruuasta on hirveää... Useasti varhaisteinit näyttävät jo parikymppisiltä jne.. T. Usalainen
[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 02:05"]Allekirjoitan kyllä ton väitteen. En ole tosin varma mistä se johtuu. Veikkaan, että iso vaikutus on sillä auringolla, täällä on edelleenkin se käsitys ympäri maan että auringossa pitää maata ja ruskettua. Mutta olemme myös miettineet kavereiden kanssa jos ruualla olisi vaikutusta? Se määrä hormoneja mitä täällä saa tavallisesta ruuasta on hirveää... Useasti varhaisteinit näyttävät jo parikymppisiltä jne.. T. Usalainen
[/quote]
Meinaan siis että piirteet ja iho varsinkin näyttää vanhemmilta, ei niinkään pukeutuminen tai meikkaus jne
Olen samaa mieltä. Veikkaan, että merkittävin vaikutus on auringonvalolla, mutta lisäksi suomalaisilla on baby face -kasvot ja suorastaan vauvamaiset kasvonpiirteet (pyöreähköt kasvot, nykerö nöpönenä ja pienehkö suu sekä vaalea iho). Jo aurinkoa palvovat ruotsalaiset ovat selvästi vanhemman näköisiä (vaikkakin monen mielestä paremman näköisiä).
Itse en osaa ottaa asiaan varsinaisesti kantaa, mutta ollessani parikymppisenä au pairina jenkeissä sain jatkuvasti kuulla kuinka paljon ikäistäni nuoremmalta näytin ja uteluita siitä, miten ihoni oli niin hyvässä kunnossa ja ns. babyface. Tanssin tuolloin samassa joukkueessa 13-15 vuotiaiden kanssa enkä erottunut suuremmin muista ryhmän jäsenistä, joten ainakin omalta osaltani väite kai pitää paikkansa. Olen tosin jopa suomalaiseksi harvinaisen kalpea ja ohut ihoinen.
Suomen pimeydellä on tosiaan se hyvä puoli, että aurinko ei pääse meitä vanhentamaan niin nopeasti kuin monia aurinkoisemmissa paikoissa eläviä.
Kyllähän tämä näin on. Jotenkin olen ajatellut aina että suomalaiset pitää nuoren näköisinä tämä viileys, vähän kuin jääkaappi, niin ja auringon vähyys.
Kyllä näyttävät, samoin Välimerellä ja Lähi-idässä ihmiset näyttävät keskimäärin paljon suomalaisia vanhemmilta. Tietysti poikkeuksiakin on. Lähi-idässä pojilla/miehillä juuri parta vanhentaa ja muutenkin karvaisempi olemus.
Tai elokuvat ovat syy tähän oletukseen. Monissa sarjoissa/leffoissa kolmekymppiset näyttelevät teini-ikäisiä.