Miehellä 50+ koko ajan nenä tukossa. Mikä voi olla syynä?
Välillä parempi, välillä tosi paha. Ollut jo pari vuotta. Mikä voi olla syynä?
Vuosi siten söi usemman antibiottikuurin, mutta ne helpottivat vain muutamaksi viikoksi.
Mies ei ole koskaan ollut allerginen eikä ole yliherkkyyksiä.
Kommentit (50)
Miksi ap hoidat aikuisen mieslapsen terveysasioita palstalla? xD Teidän elintaso kuulostaa siltä, että lähinnä mieslapsen laiskuudesta kiinni KNK ja allergia-astmatutkimukset.
Nenänhuuhtelukannua jo kokeiltu? Vai tuntuuko pikkuisesta ikävältä?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole minkään lääkkeen sivuvaikutus? Ketiapiinilla saa nenän tukkoon.
Verenpainelääke on, en tiedä sivuvaikutuksia.
Suolahoito auttaa tuollaisiin. Jos paikkakunnalla on suolahuone niin laita mies sinne hoitoon. On kyllä kallista. Jos olette vähävaraisia niin voit laittaa saunan kiukaan päälle suolapussin roikkumaan. Pitää olla merisuolaa, ei jodioitua.
Vierailija kirjoitti:
No nyt selvisi miksi mullakin aina joskus nenä vuotaa :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap hoidat aikuisen mieslapsen terveysasioita palstalla? xD Teidän elintaso kuulostaa siltä, että lähinnä mieslapsen laiskuudesta kiinni KNK ja allergia-astmatutkimukset.
Nenänhuuhtelukannua jo kokeiltu? Vai tuntuuko pikkuisesta ikävältä?
Taidat olla pikkasen meitä nuorempi. Ei, ei hän ole mieslapsi eikä laiska. Tämän sukupolven mies ei vain lääkäriin mene ennenkuin ambulanssi noutaa.
Minulla on nenähuuhtelukannu ja olen ehdottanut. Mutta ei. Ei hän edes tiedä, tuntuuko se ikävältä, kunnei viitsi kokeilla.
Eli ei, en minä hoida hänen asioitaan. En minä häntä lääkäriin saa. Kunhan etsin itselleni tietoa.
Kuulostaa krooniselta nuhalta. Nenähuuhtelukannun käyttäminen saattaa auttaa vähäksi aikaa.
48 jatkaa: Ai... Mutta siis suosittelen laittamaan nenähuuhtelukannuun riittävästi suolaa ja kannattaa kokeilla sellaista merisuolaa, jossa ei ole paakkuuntumisenestoainetta tai muuta lisäainetta. Melkein puoli teelusikallista on sopiva määrä. Eikä nenää kannata huuhdella kuin pari kertaa viikossa.
Jos huuhtelut eivät kiinnosta, kannattaa kokeilla ihan reseptivapaata allergialääkettä, vaikka puolikas Histex iltaisin.
Tietenkin on nokka täynnä polyyppeja, korallia ja sammasta.
Älä tunge sitä limaista värkkiäsi toisen nenään jatkuvasti. Kyllä siinä alkaa nenä tuhista.