Kirja-arvostelu ketju
Lue huolellisesti:
Sarjaketjusta idea, mutta tämä on vähän erilainen. Laitetaan tähän kirjan nimiä. Älä laita mitään, jos et ole lukenut. Sen sjaan laita yläpeukku, jos olet lukenut ja tykkäsit, alapeukku, jos olet ja et tykännyt. Alapeukun saa laittaa myös, jos on yrittänyt lukea, mutta kirja on ollut niin tylsä, ettet ole jaksanut lukea loppuun.
Voit laittaa myös kokonaisen trilogian, ja saat valita itse laitatko jonkun sarjan kokonaisuutena, vai yksittäisen kirjan, mutta älä laita kuitenkaan kirjailijan koko tuotantoa, vaan sarjalla pitää olla nimi. Esim ei näin "Kalle Päätalon kirjat", vaan näin: "Kalle Päätalon Iijoki-sarja, tai sitten voit valita tuosta sarjasta jonkun yksittäisen teoksen. Laittakaa mieluiten kirjoja, joista itse olette tykänneet. Tämän ketjun idea on, että ehkä joku löytäisi tästä vinkkejä.
Aloitan: Stieg Larsenin trilogia
Kommentit (620)
Matti Yrjänä Joensuu: Harjunpää ja rautahuone
Mikko-Pekka Heikkinen: Terveiset Kutturasta
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 18:14"]
Mikko-Pekka Heikkinen: Terveiset Kutturasta
[/quote]
Mukanokkelaa, mielikuvituksetonta tauhkaa. Miksi mies saa kirjoittaa keskinkertaisesti, mutta silti häntä arvostetaan? Saako miehet kirjalijoinakin bonuspisteitä sukupuolestaan?
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:47"]
Lasse Sinkkonen: Solveigin laulu
[/quote]
Lassi. (En ole äidinkielen opettaja - nillittäjä, mutta jos joku innostuu etsimään nimellä, helpommin löytää). On hyvä kirja. Laitan sen jatko- osan tähän alas myös.
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 22:09"]
V.C. Andrews: Pimeyden kukat
[/quote]
Tätä oli monta osaa jatkosarjana. En muista nimiä, mutta hyvä lukukokemus!
Ian Rankin - Standing In Another Man's Grave
Lassi Sinkkonen: Solveig ja Jussi.
Lisää kirjasuosituksia, kiitos!
[quote author="Vierailija" time="06.10.2014 klo 21:54"]
Sergeanne Colon: Angelique 1...n
[/quote]
Ja tämähän on Sergeanne (eli Serge ja Anne) Golon: Angelika.
Maritta Lintunen: Tapaus Sidoroff
Riel: Ensitapauksen juhla ja koko eskimotrilogia
[quote author="Vierailija" time="07.10.2014 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 22:45"]
Riikka Pulkkinen: Totta
[/quote]
Tekemällä tehty, teennäinen. Vaikea kertoa 60-luvusta, jos ei ole elänyt silloin.
[/quote]Tasan kaksi Riikka Pulkkisen kirjaa olen lukenut ja juuri noin olen ne kokenut. Ihmettelin suuresti sitä hehkutusta mikä hänestä joitain vuosia sitten oli. Epäaitoa, ohutta, nimenomaan teennäistä tarkkaan harkittua..