Miten tulla nokkelammaksi ja sanavalmiimmaksi?
Kommentit (8)
Mielikuvaharjoittelua. Voit tuumailla mitä sanoisit missäkin tilanteessa, ja kun tilanne tulee kohdalle, voi sanat tulla "muistista".
Voithan vaikka lukea kirjoista sutkautuksia ja sanalaskuja tyyliin "Ei kannettu vesi kaivossa pysy" tai "Nälkä lähtee syömällä ja muija juomalla.." ? Myös vanhojen sketsisarjojen hokemien toistelu varmasti toisi sinulle sosiaalista arvonnousua.
Varmaan lukemalla paljon kirjoja, katsomalla leffoja/terkkarisarjoja, hengailemalla älykkäiden ihmisten kanssa... mitä tahansa tollasta mikä kehittää sanavarastoa, ja muutenkin "opettaa" sosiaalisissa tilanteissa toimimista.
Luovu turhasta kohteliaisuudesta. Röyhkeitä ihmisiä pidetään usein sanavalmiina.
Oletko tarkkaillut itseäsi sen suhteen oletko joskus sanavalmiimpi ja joskus taas et keksi mitään? Itse olen huomannut, että tutussa seurassa ollessani rentoutuneena olen aika nopea keksimään juttua, mutta sitten vieraassa joukossa olen hiljainen.
Tuskin mitenkään jos kyse on perusluonteesta.
Mikäli kyseessä on huono itsetunto, niin sitä voinee parantaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 19:16"]
Nimim. kyllästynyt olemaan hidas hönö
[/quote]
Helpointa sopeutua tilanteeseen. Muuhun sinusta ei ole. Vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 19:16"]
Nimim. kyllästynyt olemaan hidas hönö
[/quote]
Itse olen rikastuttanut sanavarastoani lukemalla. Sen lisäksi tarvitaan uskallusta sanoa ja puhua.
Toivottavasti tavoitteenasi on posiitiivinen nokkeluus - näitä negatiivisesti nokkelia riittää kyllä jo muutenkin.