Naisien oikeinkirjoitus-taito on kokoajan mennyt huononpaan suuntaan
Tämänlaisen havainnon olen tehnyt.
T: äidinkielen opettaja mies
Kommentit (26)
Ehkä kaikki tähän tarttuneet eivät ole tosikkoja vaan vähän tylsistyneitä. Mut tässä yks nainen kysyy IHAN TOSISSAAN onko naisien ihan oikeasti oikeaoppista suomenkieltä?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:03"]
Tämänlaisen havainnon olen tehnyt.
T: äidinkielen opettaja mies
[/quote]Naisten oikeinkirjoitustaito on koko ajan mennyt huonompaan suuntaan. Tällaisen/tämänkaltaisen havainnon olen tehnyt.
T: äidinkielenopettaja-mies.
[/quote]
äidinkielen miesopettaja, miespuolinen äidinkielenopettaja
[/quote]
Mitä vikaa on sanoa äidinkielenopettaja-mies? Se tarkoittaa, että on samanaikaisesti mies ja äidinkielenopettaja.
Äidinkielen miesopettaja taas kuulostaa todella pölhöltä.
Ei kun ihan oikeasti. Onko kielenhuoltolaitos ilmoittanut etteä naisien on nykyään oikea sana? Ei ainakaan ennen ollut.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:16"] [quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:03"] Tämänlaisen havainnon olen tehnyt. T: äidinkielen opettaja mies [/quote]Naisten oikeinkirjoitustaito on koko ajan mennyt huonompaan suuntaan. Tällaisen/tämänkaltaisen havainnon olen tehnyt. T: äidinkielenopettaja-mies. [/quote] äidinkielen miesopettaja, miespuolinen äidinkielenopettaja [/quote] Mitä vikaa on sanoa äidinkielenopettaja-mies? Se tarkoittaa, että on samanaikaisesti mies ja äidinkielenopettaja. Äidinkielen miesopettaja taas kuulostaa todella pölhöltä.
[/quote]
Ei siihen saa panna viivaa.
Tää oli mielestäni ensin tylsä, mutta tosikkojen määrän huomioiden ei tämä näköjään niin huono ollutkaan.