Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kaupassa enää laiteta pakasteita pieneen pussiin?

Vierailija
18.06.2023 |

Joutuu tekemään itse ja pussinkin erikseen pyytämään sieltä jostain kassahenkilön tiskin alta. Vielä 2010-luvun alussa kysyttiin automaationa. Mikä direktiivi tämänkin palvelun on pilannut?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska muovijätteen määrää halutaan vähentää, ja hyvä niin.

Vierailija
2/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä laittanut pakasteita erilliseen pussiin. Miksi pitäisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-direktiivi. Ollut jo muutaman vuoden. Voit kyllä ihan itse ottaa hevi-osastolta niitä pikkupusseja ja pistää pakasteet niihin, jos niin kovasti sitä haluat.

Vierailija
4/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämällä saa.

Vierailija
5/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryllåpussi

Vierailija
6/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne pitää laittaa muovipussiin? Minä laitan kylmälaukkuun ilman pusseja.

Vierailija
7/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääri sun kylpyyhkeeseen.

Vierailija
8/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V***n persu!!

Vierailija
9/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytämällä saa.

Saa toki, mihin olen tyytyväinen. On silti harmi, että asia, joka aiemmin kuului automaattisena osana palveluun on nyt muuttunut asiaksi, joka asiakkaan täytyy tehdä itse ja erikseen pyytää materiaalit. Palvelu on siis kokonaisuutena huonontunut, mikä ei tokikaan ole yksittäisen kassahenkilön vika.

Pussissa pakasteet pysyvät kylmempinä, kun ovat lähekkäin, eivätkä hikoile muihin ostoksiin. Pussit menevät sitten jatkokäyttöön esim. eväsrasian kääreenä tai puolikkaan hedelmän suojana jääkaapissa.

AP

Vierailija
10/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytämällä saa.

Saa toki, mihin olen tyytyväinen. On silti harmi, että asia, joka aiemmin kuului automaattisena osana palveluun on nyt muuttunut asiaksi, joka asiakkaan täytyy tehdä itse ja erikseen pyytää materiaalit. Palvelu on siis kokonaisuutena huonontunut, mikä ei tokikaan ole yksittäisen kassahenkilön vika.

Pussissa pakasteet pysyvät kylmempinä, kun ovat lähekkäin, eivätkä hikoile muihin ostoksiin. Pussit menevät sitten jatkokäyttöön esim. eväsrasian kääreenä tai puolikkaan hedelmän suojana jääkaapissa.

AP

Tää on kyllä jo jonkin sortin laiskuuden huippua, että kokee pakasteiden laittamisen pussiin niin raskaana hommana, että pitää siitä pitkä marinajuttu tänne kirjoittaa.

Vierailija
11/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus isommissa marketeissa, jos osti jonkin vaatteen, sukkia jne, kassa laittoi sen automaattisesti pikkupussiin, ei enää. Muoviroskaa halutan vähentää, hyvähän se on . Itellä mukana pikku kylmälaukku ja kestokassi nykyään ostoksille, ehkä ne vaatteetkin voi laittaa omaan pikku pussiin jos mielii.

Vierailija
12/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytämällä saa.

AP

Enpä minä ainakaan ole itse joutunut siihen pikkupussiin mitään pakkaamaan. Kyllä kassahenkilö sen tarvittavan asian pakkaa, kun pientä pussia häneltä pyytää. En kyllä pakasteiden pakkaamisen koskaan ole pyytänyt, mutta jos ostan jonkun vaatteen tai vaikka kukkia, niin niihin sen pyydän.

Vierailija
13/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyytämällä saa.

AP

Voithan sinä itse laittaa ne pakasteet pussiiin samalla tavalla kuin hedelmätkin. Kun ostin viimeksi kaksi litran pakettia kermajäätelöä, laitoin ne itse pussiin kylmäaltaan luona ja kassa pystyi silti lukemaan niiden hinnat skannerilla suoraan muovipussin läpi.

Vierailija
14/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on elämä vaikeeta 🙄

Vierailija
15/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska te vatussit tungitte kaikki ostoksenne niihin kun halusitte säästää muovikassin hinnassa. Ei niitä sitä varten siellä tiskillä ollut.

Vierailija
16/16 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä pikkupusseja enää ole kaikissa kaupoissa siellä kassallakaan. Sitä paitsi eläkeläiset ottaa niitä hevistä laukkuunsa kotiin vietäväksi, ilmeisesti roskapusseiksi, tai sitten niitä kätketään myttyinä ympäri kauppaa koreihin ja hyllyihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä