Kengät kassatyöhön?
Aloitan kuun vaiheessa työt kaupan kassalla ja nyt olisi hyvät työkengät hakusessa. Suosituksia?
Kommentit (19)
Kiitoksia teille kaikille! Kesätöissä kaupassa olen feikkicrocseja käyttänyt, mutta näin talven tullen pakko vaihtaa johonkin muuhun.. Lenkkarit taitaa olla nyt ainakin alkuun se oikea vaihtoehto, täytyy kurkistella mitä muut käyttävät ;)
-ap
Sun omaan askellukseen ja jalan / selän asentoon soveltuvat lenkkarit! Hyvä vaihtoehto on ostaa jotkut nätit omaan makuun sopivat lenkkarit ja niihin foot balance -pohjalliset. Selkä ja jalat kiittävät!
Ja ala nyt jo kiinnittää huomiota syvien keskivartalolihasten kuntoon ja selän asentoon. Lankkupidot ynnä muut staattiset keskivartalopidot auttavat! Mitä paremmassa kunnossa sun tukiranka on, sitä enemmän se antaa anteeksi kenkävalinnan. Niin ja mä puhun sitten omasta kokemuksestani. :)
No mä oon 5 vuotta ihan vaan feikki crocseilla kassalla ollut. Niinkuin puolet työkavereistakin..
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:46"]Sun omaan askellukseen ja jalan / selän asentoon soveltuvat lenkkarit! Hyvä vaihtoehto on ostaa jotkut nätit omaan makuun sopivat lenkkarit ja niihin foot balance -pohjalliset. Selkä ja jalat kiittävät!
Ja ala nyt jo kiinnittää huomiota syvien keskivartalolihasten kuntoon ja selän asentoon. Lankkupidot ynnä muut staattiset keskivartalopidot auttavat! Mitä paremmassa kunnossa sun tukiranka on, sitä enemmän se antaa anteeksi kenkävalinnan. Niin ja mä puhun sitten omasta kokemuksestani. :)
[/quote]
Jos lenkkareita suosittelet niin tuskin olet koskaan kassalla ollut.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:46"]Sun omaan askellukseen ja jalan / selän asentoon soveltuvat lenkkarit! Hyvä vaihtoehto on ostaa jotkut nätit omaan makuun sopivat lenkkarit ja niihin foot balance -pohjalliset. Selkä ja jalat kiittävät! Ja ala nyt jo kiinnittää huomiota syvien keskivartalolihasten kuntoon ja selän asentoon. Lankkupidot ynnä muut staattiset keskivartalopidot auttavat! Mitä paremmassa kunnossa sun tukiranka on, sitä enemmän se antaa anteeksi kenkävalinnan. Niin ja mä puhun sitten omasta kokemuksestani. :) [/quote] Jos lenkkareita suosittelet niin tuskin olet koskaan kassalla ollut.
[/quote]
Kyllä olen. Hommasin töiden alettua Jalaksen työkengät, ja vuoden jälkeen olin saikulla kipuilevan alaselän takia. Fyssarin ohjeilla tein syviä lihaksia ja myöhemmin hommasin Niken lenkkarit foot balance -pohjallisilla työkengiksi. Selkäkivut helpottuivat melkein heti. Mulla on notkoselkä, yliliikkuvat nivelet ja voimakas ylipronaatio, joten ne lenkkarit todellakin olivat minulle paras vaihtoehto.
Myös osa työkavereistani käyttää lenkkareita työkenkinä, eivätkä aio vaihtaa niitä muihin. Toki jos istuu koko vuoron, kengillä ei ole mitään väliä, mutta seistessä kenkien merkitys korostuu. Seistessä seisomamatto on toki ehdoton, muttei korvaa hyviä kenkiä.
6, jokainen joka on kesän kassalla ollut tietää, että lenkkarit jalassa työ on tuskaa koska jalat hikoo ja lenkkareista voi tulla hiertymiä yms.
Kesät talvet työkengät on useimmilla sandaalimalliset oli ne sitten halpikset tai ihan kunnon työkengät.
Hyvät lenkkarit on parhaat. Itse olen paljon kassalla vaatekaupassa (toki muissakin tehtävissä välillä) ja siis seison koko ajan. Itsellä on Nike Air Maxit ja ne on hyväksi todettu. Kannattaa kokeilla kaupassa minkämalliset/merkkiset istuu omaan jalkaan parhaiten. Ja selkäkipuja saattaa joo ilmetä alussa joten selkä- ja vatsalihasliikeet vaan mukaan liikuntatapoihin.
Tsemppiä ja muista pysyä rauhallisena ja leppoisana! Alussa ns aasikkaat saattaa pistää pasmat sekaisin mutta muista että sinä olet kassatilanteen herra :)
Totta, mutta minä en sitä ole yhtenäkään kesänä huomannut. Toisaalta mulla ei muutenkaan jalat hikoa älyttömiä määriä, ja meidän kaupassa ainakin oli kesällä sen verran viileä ilmanvaihto, ettei suurta tuskaa ollut millään ruumiinosalla. Ja sitä paitsi, voihan ihmisellä olla useat eri työkengät vaihtelun vuoksi. Kesäisin helteellä vaikka tarvittaessa sandaalit ja talvella ne lenkkarit. Puhuin kuitenkin omasta (ja muutaman työkaverin) kokemuksesta, joka ei tietenkään ole yleinen ja ainoa totuus (kuten ei muidenkaan mielipiteet ole).
Kipeästä selästä kärsiminen ei kuitenkaan ole mitään herkkua, joten sen takia saatoin sitten ehkä hieman kärkkäästi tuoda mielipiteeni esille. Henkilökohtainen suositukseni ap:lle on kuitenkin hankkia lenkkarit työkengiksi, mutta saa hän valita vaikka feikkicrocsit, jos oma kroppa sen kestää hyvin.
Ja niin, lenkkareitakin on erilaisia, ja luultavasti löytyy myös vähän kevyempiäkin / viileämpiäkin vaihtoehtoja helposti hikoaville jaloille.
- 3 & 6
Minulla on työssä käytössä sellaiset pukattavat työsandaalit, joissa hieman korkoa sekä takaa avoin malli. Niillä jaksaa olla liikkeessä pitkänkin päivän eikä selkä tule kipeäksi. Mulle ei esim. crocstyyliset kengät sovi. Niissä on liian tasainen pohja, niillä taas selkä kipeytyy helposti.Lisäksi mielestäni ne ei ole oikein turvalliset kengät, vaan esim. liukastumisen vaara oon suuri . Olen harkinnut vähän parempien työkenkien ostoa, esim. Jalaksella, sievillä ja Riekerillä on ihan kivoja malleja.
Tää kyllä riippuu ihan siitä, missä olet kassana. Mulla jalaksen työkengät olleet jo 3 vuotta ja ovat erittäin hyvät. Mutta riippuu tosiaan työpaikasta. Prisman kassa selviää varmaan ihan villasukilla, mutta esim. Siwassa jo on tarpeen kunnon kengät.
Mulla on eccon kävelykengät, parhaat työkengät, mitä on jaloissani ollut.
Adidaksen Superstar-lenkkarit, varsinkin jos sinulla on taipumusta lättäjalkaisuuteen. Tukevat nimittäin jalkapohjan sisäpuolta.
Minusta sellaiset turvakengät, joita mm. kokeilla ja leipureilla näkee, ovat parhaat.
t. ex-kassa
Ap:n kannattaa muuten ottaa selvää siitäkin mitkä kengät käy. Monet liikkeet ei anna pitää mitään lenkkareita tai crocseja.
Sellaiset jalkineet, jotka eivät purista vielä työvuoron loppupuolellakin. Jalat nimittäin turpoavat pitkästä istumisesta, vaikka olisi miten mukava ja ergonominen tuoli.
Oon 100% varma, et jokanen lenkkarikommentti on samalta henkilöltä.
New balance w89, ihan parhaat jos paljon on seisaallaan/kävelee edestakaisin. Pehmeät jalassa ja hyvin vaimennetut, ei hiosta.
Meillä on ihan työkengät työpaikan puolesta