Itkettää puhelinliikeessä käymisen jälkeen
Olen liian herkkä. Kävin Saunalahti/Elisa liikkeessä ja oli niin kusipäinen ja ylimielinen palvelu, että liikkeestä lähtiessä alkoi itkettää. Miesmyyjä kyseessä. Mistä se johtuu, että usein siellä saa huonoa palvelua. Ei nyt aina, mutta joskus. Naiset ovat myös naisille mukavampia.
Kommentit (76)
Epäasiallinen palvelu on paras syy kävellä ulos koko liikkeestä. Teen näin aina. Jos minua ei palvella kun sitä selkeästi tarvitsen, kävelen siihen liikkeeseen, missä palvellaan. Jos on ainoa putiikki koko kaupungissa, tilaan vaikka netistä mieluummin kun asioin jonkun kyrpänaaman kanssa. Ja mitään erityiskohtelua en todellakaan vaadi, ihan peruspalvelua vain ja tietoa tuotteesta, jota olen ostamassa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:14"]Kylläpäs on itku herkässä jos joku puhelinliikkeessä asiointi riittää. Ei ole muiden ihmisten syy jos on itse vähän henkisesti epästabiili. Noita vitun puhelinmestoja on joka paikassa, siitä vaan seuraavaan tai osta kaikki vaikke netistä. Ja vähän ottaa vastuuta itsestään eikä suostua vitun kynnysmatoksi.
[/quote]
Myönnän että oli itku herkässä mutta en mahtanut sille mitään. Tämä oli minun reaktio siihen, että minulle oltiin niin ilkeitä. Kun odotin kuitenkin, että olisin saanut asiakaspalvelijalta kohteliasta palvelua.
Ap
Noissa isoissa firmoissa on yleensä asiakaspalautteiden käsittelijät erikseen, joten kyllä kannattaa laittaa viestiä sinne!
Kävin hankkimassa lapsilleni tablettia Verkkokaupasta Jätkänsaaresta. Sain todella hyvää palvelua, selitin itse aluksi, etten tiedä minkämoinen liittymä pitäisi olla koska ajamme pitkiä automatkoja. Myyjä osasi heti ehdottaa meille laitteita ja mikä parhainta selittää asiat. Todella ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua.
Jotkut vain ovat hyviä, annoin siitä tietenkin myös hyvää palautetta
Minäkin olen lähtenyt Leppävaarassa puhelinliikkeestä pois, kun myyjä oli seisottanut minua ainoana maksavana asiakkaana varmaan 20min edes katsomatta päin. MIespuolinen myyjä vain lörpötteli mitä ilmeisimmin kaverinsa kanssa, eivät edes olleet mitään pojankloppeja.
En saanut minkäänlaista huomiota koko sinä aikana, vaihdoin painoa jalalta toiselle ja odotin ja odotin. Lopulta lähdin pois ja kolautin oven kiinni. Pitäköön tunkkinsa, jos ei asiakas kelpaa. Olin ostamassa uutta puhelinta, mutta painuin niine hyvineni junalla Helsinkiin ostoksille.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:14"]
Hyvää asiakaspalvelua on myös ja ennenkaikkea se, että ihmistä palvellaan vaikka hän ei ostaisikaan mitään. Esim kysyy neuvoa, valittaa vääränlaisesta laskutuksesta tms. Mutta harvemmin Suomessa tämä toteutuu. Se olisi myös markkinointia parhaimmillaan, koska ihmiset puhuvat ja kertovat millaista khtelua missäkin saivat = tulisi uusia asiakkaita.
[/quote]
Juuri näin!
Taitaa olla joku "menestyksennälkäinen" ja innovatiivinen geelitukka" täällä alapeukuttelemassa :DDD Ota mielummin opiksesi
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:02"]
Itse tiedän hyvin tarkalleen sen eron, millaista palvelua miehiltä saa kun aiemmin oli ylipainoinen ja ruma, muodonmuutoksen jälkeen hoikka ja kaunis. Ihan järkyttävä ero siinä, miten miehet kohtelee jopa tavallisissa asiakapalvelutilanteissa, joissa oletuksena on kuitenkin että pitäisi suhtautua neutraalisti asiakkaaseen.
[/quote]
Jos saa tuon syyn takia huonoa palvelua, silloin pitää ottaa kurkku avuksi ja rääkäistä raa'asti. Itse teen aina niin tyyliin: joko palvelet minua tai itket ja palvelet. Toimii aina. :D Tällöin tietysti pitää itsellä olla vähän ikää, jotta uskaltaa kouluttaa noita pojankloppeja. Mutta älkää surko: ikää tulee näille kaunottarillekin ja kauneus katoaa. Se on suuri lohtu meille rumille. :D
Tuo on kyllä ihan totta, mitä täällä kirjoitetaan näistä puhelinliikkeiden miesmyyjistä. Mekin saimme vajaa vuosi sitten järkyttävän huonoa palvelua kasvotusten DNA:n miesmyyjän kanssa. Hyvin itseriittoinen ja ylimielinen vaikka taisi olla vasta harjoittelija. Hän mm. kirjoitti tahallisesti sopimusasiakkaan sähköpostiosoitteen väärin yhteystietoihin, vaikka sanoimme monta kertaa että osoite on xxx.xxx@hotmail.FI. No hän kirjoitti silti osoitteeksi -hotmail.com eikä maininnut siitä meille, vaikka sanoimme vielä erikseen että pääte on nimenomaan -fi. No, meidän henkilökohtaisia asiakastietoja lähti aivan tuiki tuntemattoman henkilön s-postiin, tämä tuntematon otti yhteyttä että hänellä on meidän sopimustietoja hänen sähköpostissa. Tiedä sitten mitä kaikkea salaisia yksityistietojamme välittyi tälle tuntemattomalle henkilölle, esim. henkilötunnuksia?
Myyntitilanteessa jälkikäteen kun saimme sopimuspaperit käteen tämä miesmyyjä vielä väitti kivenkovaan että "Ei hotmailissa ole sellaista päätettä kuin fi". "Ootteko muka saanut viestiä tohon osoitteeseen?", "Ootteko muka kokeillu lähettää viestiä tollaiseen osoitteeseen?". No kai nyt asiakas oman sähköpostiosoitteensa tietää! :D Jos asiakas sanoo s-postinsa olevan mitä tahansa niin myyjänähän sinä kirjoitat sen sanasta sanaan etkä lisää tai muuta siihen mitään omaa! Ja tämän lisäksi tämä samainen miesmyyjä väitti vielä liikkeessä että liittymä on heti käytettävissä kun pääsemme kotiin. No, kas kummaa, tämä uusi liittymä aktivoitui vasta kolmen päivän päästä. Tämäkin ihan suoraa valehtelua myyjältä. Tämäkin johti vaikka mihin epäselvyyksiin, jonka lopputuloksena kallis puhelinlasku asiakaspalvelunumeroihin soittamisesta.
Kunhan tämä 24 kk sopimus päättyy vuoden päästä, niin tähän talouteen ei tule enää ikinä DNA:n liittymiä tai DNA:n kautta ostettuja puhelimia. Tämänkin kaupan olisin perunut, jos se vain olisi ollut mahdollista. DNA boikottiin.
Naisille nyt on turhaa selittää mitään tekniikasta. Ostatte tuotteen ja mies voi sitten näyttää kotona miten pääsette esim tietokoneella nettikauppoihin ostamaan rättejä ja meikkejä, tai kuinka puhelimella pääsee av-palstalle haukkumaan miehiä. OK?
Oletpa 53 omaperäinen ja nokkela :(
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:41"]
Naisille nyt on turhaa selittää mitään tekniikasta. Ostatte tuotteen ja mies voi sitten näyttää kotona miten pääsette esim tietokoneella nettikauppoihin ostamaan rättejä ja meikkejä, tai kuinka puhelimella pääsee av-palstalle haukkumaan miehiä. OK?
[/quote]
Ja mieleesi ei ole tullut, että kaikki naiset eivät osta netistä rättejä ja meikkejä? Käytän nettiä melkein kaikin muunlaisin tavoin, mutta nettikaupoista en osta.
Jos sinä olet mies, niin en ihmettele, että sinua haukutaan. Päivitä tietosi.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:58"]
[/quote]
Ja mieleesi ei ole tullut, että kaikki naiset eivät osta netistä rättejä ja meikkejä? Käytän nettiä melkein kaikin muunlaisin tavoin, mutta nettikaupoista en osta.
[/quote]
Ok , eli käytät nettiä siis miesvihan lietsomiseen?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Oletpa mies tai nainen, niin aikamoinen putkiaivo olet ainakin.
Itse kävin, yritin käydä, ostamassa Gigantista tässä viikko pari sitten, isäni tuli mukaan ainoastaan sen vuksi, kun hänellä ei ollut muutakaan tekemistä ja lähti sitten heittämään minua, ettei bussilla tarvitse kulkea. Katseltiin sitten puhelimia yhdessä, ja (mies)myyjä tuli avuksi. Kerroin, mitä ominaisuuksia puhelimessa pitäisi olla, ja tämän jälkeen myyjä esitteli ja kertoi isälleni eri puhelimista. Tuli vähän olo, että "hei minäkin olen tässä".
Opiskelen viimeistä vuotta it-alalla, ja voin sanoa tietäväni tietotekniikasta isääni enemmän, joka ei osaa katsoa edes bussiaikatauluja netistä, vaan soittaa mielummin konttoriin, tai menee pysäkille katsomaan taulusta aikataulut. Hain sitten toisen myyjän avuksi, itselleni, ja sain puhelimeni. Olin jokatapauksessa ollut kahden puhelimen vaiheilla, mutta halusin päästä kokeilemaan kumpaakin ihan livenä ennen ostopäätöstä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:59"]
[/quote]
Sinä käytät nettiä naisvihan lietsomiseen. Minä tykkään miehistä - paitsi tämän palstan miehistä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 16:02"]
Itse kävin, yritin käydä, ostamassa Gigantista tässä viikko pari sitten, isäni tuli mukaan ainoastaan sen vuksi, kun hänellä ei ollut muutakaan tekemistä ja lähti sitten heittämään minua, ettei bussilla tarvitse kulkea. Katseltiin sitten puhelimia yhdessä, ja (mies)myyjä tuli avuksi. Kerroin, mitä ominaisuuksia puhelimessa pitäisi olla, ja tämän jälkeen myyjä esitteli ja kertoi isälleni eri puhelimista. Tuli vähän olo, että "hei minäkin olen tässä". Opiskelen viimeistä vuotta it-alalla, ja voin sanoa tietäväni tietotekniikasta isääni enemmän, joka ei osaa katsoa edes bussiaikatauluja netistä, vaan soittaa mielummin konttoriin, tai menee pysäkille katsomaan taulusta aikataulut. Hain sitten toisen myyjän avuksi, itselleni, ja sain puhelimeni. Olin jokatapauksessa ollut kahden puhelimen vaiheilla, mutta halusin päästä kokeilemaan kumpaakin ihan livenä ennen ostopäätöstä.
[/quote]Ja tällaista on Suomessa 2000-luvulla, järkyttävää!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:14"]
Hyvää asiakaspalvelua on myös ja ennenkaikkea se, että ihmistä palvellaan vaikka hän ei ostaisikaan mitään. Esim kysyy neuvoa, valittaa vääränlaisesta laskutuksesta tms. Mutta harvemmin Suomessa tämä toteutuu. Se olisi myös markkinointia parhaimmillaan, koska ihmiset puhuvat ja kertovat millaista khtelua missäkin saivat = tulisi uusia asiakkaita.
Nimenomaan, näin niitä uusia asiakkaita tulee. Sille joka ei juuri kyseisellä kerralla ostanutkaan mitään jää kuitenkin takaraivoon positiivinen kuva liikkeestä. "Onpas rehtiä, osaavaa ja palvelualtista henkilökuntaa, täältä taidan ostaa seuraavan tietokoneeni."
[/quote]