Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkettää puhelinliikeessä käymisen jälkeen

Vierailija
29.09.2014 |

Olen liian herkkä. Kävin Saunalahti/Elisa liikkeessä ja oli niin kusipäinen ja ylimielinen palvelu, että liikkeestä lähtiessä alkoi itkettää. Miesmyyjä kyseessä. Mistä se johtuu, että usein siellä saa huonoa palvelua. Ei nyt aina, mutta joskus. Naiset ovat myös naisille mukavampia.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta tuntui että olen vähäpätöinen asiakas. Kuitenkin rahaa olisi liikkeelle tullut mukavasti. Mutta siinä vaiheessa kun puhuin myyjälle se vaan katseli muualle ja vilkuili seuraavaa asiakasta. En osaa selittää tätä oikein, mutta se käytös minua kohtaa oli mielestäni ilkeää.

Vierailija
22/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös useita huonoja kokemuksia puhelinliikkeisiin liittyen. Vanhimmat kokemukset jo HPY:n ajoilta. Hain Hakaniemen myymälästä uuden lankapuhelimen. Kysyin jotain puhelimen käyttöönottoon liittyvää naisvirkailijalta. Nainen tuijotti kuin vähä-älyistä ja lopuksi kysyi, osaanko laittaa puhelimen kotona puhelinpistokkeeseen. Kerrassaan ylimielistä käytöstä. Sitten olin Kukontorin Elisan myymälässä ja siellä miesmyyjä oli myös hyvin ylimielinen. Ja sitten eräälle miestutulleni oli käynyt jossain kännykkämyymälässä siten, että hänelle myytiin joku sellainen puhelin, joka ei ollut ollenkaan tuttuni toiveiden mukainen. Kun hän meni valittamaan asiasta, hänet teilattiin täysin ja melkein kannettiin ulos kaupasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:48"]

Et varmaan oo kaunis vai? Yleensä nuorena naisena saa juuri parasta asiakaspalvelua miehiltä.

[/quote]Ja mitenkäs se kyseenalainen kauneus vaikuttaa hyvään asiakaspalveluuteen? Ei kai niissä liikkeissä asioinnissa mistään missikisoista ole kyse.

Vierailija
24/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY.

Jos olette oikeita asiakkaita, saatte kai suunne auki? Myyjä ei ole ajatustenlukija.

Vierailija
25/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, miehenä kokemusta asiakkaana niin DNA:n kuin Sonerankin liikkeistä. En tiedä mikä standardi se on, mutta noissa kioskeissa on aina juuri niitä nuoria geelitukkia, ehkä ensimmäisessä työpaikassaan ja vaihtuvuus on todella suurta. Oikein hyvällä tuurilla liikkeessä on yksi yli kuukauden töissä ollut työntekijä, jolla on suunnilleen käsitys siitä miten ihan perusasiat (liittymien muutokset, puhelinten myyminen, jne) käytännössä hoidetaan. Siis oikein hyvällä tuurilla. Jos pääset asioimaan sen kanssa ja kysyt jotain mystistä kuten numeron siirtoa toiselle käyttäjälle tai peräti selventämään sopimusehdoissa olevaa ristiriitaa niin se koittaa soittaa jälleenmyyjien tukeen jossa joko ei vastata tai sanotaan että otetaanpa selvää, käske asiakas huomenna uudestaan. Ja kun menet huomenna niin se tyyppi ei taatusti ole siellä ja ne muut ei edes ymmärrä mistä puhut.

Et paljon menettänyt. Jos ne jotain olisi yrittäneet tehdä, joko mitään ei olisi tapahtunut tai kaikki ennestään toimiva olisi lakannut toimimasta.

Vierailija
26/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Tehtiin kerran miehen kanssa koe. Mentiin kyseisen operaattorin liikkeeseen niin, että minä menin edellä ja mies tuli perässä, mutta meni katselemaan jotain puhelinmalleja ikään kuin ei oltaisi samaa porukkaa. Minä menin kyselemään uudesta iPhonesta, ja v*ttuuntuneen tuntuinen nuorimies "palveli" hyvin ylimieliseen sävyyn. Mieheni (alan asiantuntija) siirtyi sitten paikalle ja alkoi kysellä hankalia puhelimen teknisistä ominaisuuksista. Myyjän sävy muuttui totaalisesti ja meinasi pojalla mennä välillä ihan sormi suuhun. Hiki kihosi ainakin otsalle.

Vierailija
27/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:00"]

Et varmaan oo kaunis vai? Yleensä nuorena naisena saa juuri parasta asiakaspalvelua miehiltä.

[/quote]Ja mitenkäs se kyseenalainen kauneus vaikuttaa hyvään asiakaspalveluuteen? Ei kai niissä liikkeissä asioinnissa mistään missikisoista ole kyse.

[/quote]

Itse tiedän hyvin tarkalleen sen eron, millaista palvelua miehiltä saa kun aiemmin oli ylipainoinen ja ruma, muodonmuutoksen jälkeen hoikka ja kaunis. Ihan järkyttävä ero siinä, miten miehet kohtelee jopa tavallisissa asiakapalvelutilanteissa, joissa oletuksena on kuitenkin että pitäisi suhtautua neutraalisti asiakkaaseen.

Vierailija
28/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:51"]Laita palautetta! Asiakaspalvelija on ollut todella kökkö ja ammattitaidoton.   Itse teen asiakaspalvelutyötä, ja minun työpaikallani asiakkaiden ylimielinen kohtelu ei tule kuuloonkaan. [/quote] Hyödyttääkö se palautteen laitto jos ne myyjät siellä vastaavat niihin? Sanoin haluavani ostaa puhelimen ja myyjä vaan naurahtaen hymähti tympääntyneenä "miks?" Ap

[/quote]

Provo. Kukaan myyjä ei erikoisliikkeessä kysy moista. Miesvihaa taas jalostettu uuteen muotoon?

Vierailija
29/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:00"]YHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY.

Jos olette oikeita asiakkaita, saatte kai suunne auki? Myyjä ei ole ajatustenlukija.
[/quote]

Jos kysyn puhelimestä, liittymästä tietoja niin kai niihin tulisi vastata asiallisesti? Eikä niin kuin olisin joku typerys. Tuli olo miksi edes kehtaan kysyä mitää niin typerää. Ei varmaan uskonut, että mulla on rahaa kun elekieli oli sellaista että alahan jo mennä.

Ap

Vierailija
30/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:02"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:51"]Laita palautetta! Asiakaspalvelija on ollut todella kökkö ja ammattitaidoton.   Itse teen asiakaspalvelutyötä, ja minun työpaikallani asiakkaiden ylimielinen kohtelu ei tule kuuloonkaan. [/quote] Hyödyttääkö se palautteen laitto jos ne myyjät siellä vastaavat niihin? Sanoin haluavani ostaa puhelimen ja myyjä vaan naurahtaen hymähti tympääntyneenä "miks?" Ap

[/quote]

Provo. Kukaan myyjä ei erikoisliikkeessä kysy moista. Miesvihaa taas jalostettu uuteen muotoon?
[/quote]

Kyllä se vaan kysyi. Oikein tuhahti.

Ap

Vierailija
31/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, muistuipa mieleeni vielä yksi asia tuolta reissultani, olen siis tuo kakkonen. Liikkeeseen tuli melko iäkäs rouva kannettavan tietokoneen kanssa ja halusi kysyä jotain asiaa tietokoneen virusturvasta, tarkemmin sanoen sen käyttöönotosta. Sääliksi kävi raukkaa kun miespuoliset myyjät tekivät kaikkensa ettei tarvitsisi häntä neuvoa tai auttaa koneen kanssa. Nähtävästi oli niin että liittymä tietoturvineen oli ostettu kyseisestä liikkeestä eikä rouva ollut osannut asentaa sitä. Loppujen lopuksi nainen lähti surkean näköisenä koneen kanssa pois liikkeestä, ainoa neuvo oli soittaa maksulliseen helpdeskiin. Kaduttaa vieläkin etten mennyt tuon ihmisen perään ja tarjoutunut tekemään muutaman klikkauksen että virusturva olisi saatu toimimaan. Veikkaan ettei tuo kyseinen rouva enää halua asioida liikkeessä jossa asiakas on pelkkää häiritsevää roskaa sen jälkeen kun rahat on saatu kynittyä.

Vierailija
32/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:02"]

[/quote]

Itse tiedän hyvin tarkalleen sen eron, millaista palvelua miehiltä saa kun aiemmin oli ylipainoinen ja ruma, muodonmuutoksen jälkeen hoikka ja kaunis. Ihan järkyttävä ero siinä, miten miehet kohtelee jopa tavallisissa asiakapalvelutilanteissa, joissa oletuksena on kuitenkin että pitäisi suhtautua neutraalisti asiakkaaseen.

[/quote]Uskon tuon, mutta närkästykseni oli tarkoitettu niille "asiakaspalvelijoille", heidän pitäisi suhtautua tasavertaisesti ihan jokaiseen asiakkaaseen. Tai potentiaaliseen asiakkaaseen.

Vierailija
33/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitusta kehiin. Suomessa on usein luokattoman huonoa asiakaspalvelua, vaikka luulisi nykyään olevan varaa valita hyviä työntekijöitä.

Vierailija
34/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:54"] Sanoin haluavani ostaa puhelimen ja myyjä vaan naurahtaen hymähti tympääntyneenä "miks?" Ap

[/quote]

Anteeksi, mutta putosin tälle :D

Vierailija
35/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:11"]

Valitusta kehiin. Suomessa on usein luokattoman huonoa asiakaspalvelua, vaikka luulisi nykyään olevan varaa valita hyviä työntekijöitä.

[/quote]

Tervemenoa Venäjälle katsomaan mallia "huippuasiakaspalvelusta".

Vierailija
36/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on itku herkässä jos joku puhelinliikkeessä asiointi riittää. Ei ole muiden ihmisten syy jos on itse vähän henkisesti epästabiili. Noita vitun puhelinmestoja on joka paikassa, siitä vaan seuraavaan tai osta kaikki vaikke netistä. Ja vähän ottaa vastuuta itsestään eikä suostua vitun kynnysmatoksi.

Vierailija
37/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää asiakaspalvelua on myös ja ennenkaikkea se, että ihmistä palvellaan vaikka hän ei ostaisikaan mitään. Esim kysyy neuvoa, valittaa vääränlaisesta laskutuksesta tms. Mutta harvemmin Suomessa tämä toteutuu. Se olisi myös markkinointia parhaimmillaan, koska ihmiset puhuvat ja kertovat millaista khtelua missäkin saivat = tulisi uusia asiakkaita.

Vierailija
38/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:11"]

[/quote]

Tervemenoa Venäjälle katsomaan mallia "huippuasiakaspalvelusta".

[/quote]Joo, Venäjällä ja monissa Itä-Euroopan maissa on vielä huonompaa, mutta silti palvelua voi parantaa Suomessakin.

Vierailija
39/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY.

[/quote]

Kun myyjä yrittää myydä asiakkaalle liittymää, tämän pitää kysyä asiakkaalta mitä tämä haluaa, ei olettaa iän, sukupuolen, ulkoisen habituksen tai minkään muunkaan asian perusteella. Myyjän ei nimenomaan kuulu yrittää olla mikään ajatustenlukija. T:2

Vierailija
40/76 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin maita joita voi otta esimerkikisi asiakaspalvelusta. Vaikka Venäjllä olisi vielä surkeampaa se ei oikeuta täällä toimimaan epäkohteliaasti.