Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule naisten kanssa toimeen.

Vierailija
29.09.2014 |

Olen itse nainen, mutten tule kovin hyvin naisten kanssa toimeen. Poikien ja miesten kanssa olen aina ollut läheinen, myös lapsena, mutta lapsuuden tyttökaveritkin olivat jotenkin hankalia säätöjä.

Lapsena poikien kanssa leikkiminen oli sitä, että pyydettiin ulos, mentiin ulos, mentiin kotiin. Tyttöjen kanssa piti ensin puoli tuntia pohtia sitä, mitä tehtäisiin, kenen kanssa, mihin mennään, sitten oltiin ulkona ja jälkeenpäin kuuli, että se oli pahastunut, kun se ei tullut mukaan ja miksei sille kerrottu ja onko noilla taas riita..

Tuntuu, että työpaikalla sama meno jatkuu. Miesten kanssa työtehtävät hoidetaan yksinkertaisesti, mutta naisten kanssa on aina hirveää vetkuttelua ja pohdintaa. Ihmissuhteet tulevat töiden väliin ja naisten mielialat vaihtelevat eestaas. Loukkaannutaan siitä, ettei Pirjolle jätetty kahvikeksejä jne.

Muita?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehenä tullut ihan hyvin naisten kanssa toimeen. Jos jotain pientä yleistystä tekisin naisten huonoista puolista sosiaalisesti se olisi ehkä henkilöstä ärsyyntyminen. Karkeasti yleistäen sanoisin, että ärsyyntynyt mies valittaa yleensä siitä mitä ärsyttävää joku tekee ja nainen valitettavan usein samassa tilanteessa sitä miten ärsyttävä kyseinen henkilö on. Jälkimmäistä ei ole kiva kuunnella.

Toisaalta naisilla on miehiin nähden hyviä puolia, esim. ovat usein empatiakykyisempiä. Miesten ystävyyskin on usein vähän kuin urheilussa samassa joukkueessa pelaamista; eli kaveria kohtaan ei osoiteta sen kummemmin mitään "olet kiva" -tunteita sanoin eikä teoin, vaan keskitytään auttamaan toinen toista ja puhaltamaan yhteen hiileen ilman mitään tunteenosoituksia.

Vierailija
42/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten et tule. Itse tulen toimeen sekä miesten että naisten kanssa ja ai kun se tekeekin sekä yksityis- että työelämästä helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava

Vierailija
44/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunlaisia löytyy joka työpaikasta. Olette olevinanne niin spesiaaleja "hyviä jätkiä".
Todellisuudessa tuo "en tule toimeen toisten naisten kanssa" kertoo eniten sanojasta. On ihan helvetin noloa dissata muita saman sukupuolen edustajia ja pitää sitten itseään parempana ja spesiaalitapauksena. Kun sinähän et ole niinkun "ne muut naiset" vaan oot vähän äijä. Sellanen joka heittää rasvasta läppää jätkien kanssa ja naureskelee muille naisille.
Sen verran olen miesvaltaisilla työpaikoilla töitä tehnyt että tiedän miten miehet osaa puukottaa selkään, juoruilla ja valehdella siinä missä naisetkin ja niille naisille jotka ovat niitä "hyviä jätkiä" naureskellaan selän takana ihan samalla lailla kun kelle tahansa muullekin.
Tuo asenne ei myöskään millään lailla edistä tasa-arvoa vaan päinvastoin, oman sukupuolen mollaaminen kertoo siitä että ei edes itse arvosta omaa sukupuoltaan. Jos naiset ei pidä toistensa puolia ei sitä kukaan muukaan tee. Täällä naiset olisi edelleenkin hellan ja nyrkin välissä jos kaikki ajattelisi samalla lailla kun ap.

Vierailija
45/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet/pojat eivät todellakaan palstoilla totea Suomessa vain, että "aha", jos nainen huokailee, että ei tule miesten kanssa toimeen eikä pidä heistä. Tutustu aiheeseen ihan rauhassa vaikka Suomi24:n sinkkupalstalla.

Vierailija
46/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suora ja tulen toimeen sekä miesten että naisten kanssa, pääasia että kommunikointi onnistuu. Varmaan osa naisista ei minusta suoruuteni takia pidä (eikä meistä tule lähempiä tuttuja), mutten pidä sitä omana ongelmanani.

Vierailija
47/57 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 17:01"]

Olen miehenä tullut ihan hyvin naisten kanssa toimeen. Jos jotain pientä yleistystä tekisin naisten huonoista puolista sosiaalisesti se olisi ehkä henkilöstä ärsyyntyminen. Karkeasti yleistäen sanoisin, että ärsyyntynyt mies valittaa yleensä siitä mitä ärsyttävää joku tekee ja nainen valitettavan usein samassa tilanteessa sitä miten ärsyttävä kyseinen henkilö on. Jälkimmäistä ei ole kiva kuunnella.

[/quote]

Joopa joo. Siinä missä nainen välittää tiedon "pidän ärsyttävänä tyyppiä X, koska mielestäni hän on Y" mies välittää tiedon, miten pitää ärsyttävänä tyyppiä X, koska hän tekee Y - ja  kumpihan on ainakin työpaikalla vahingollisempaa? Kertoa mielipiteensä tyypistä X vaiko kertoa, mitä väärää tekee tyyppi X?

Miehethän eivät koskaan kerro, mitä mieltä he ovat jostakin ihmisestähän, eivät toki. Sen sijaan he kovasti ihmettelevät, miksi tyyppi teki mitä teki. Ei voi sanoa, että pitää ihmistä ärsyttävänä, koska se on myöhästelijä. Ei, sen sijaan palaverissa ihmetellään kovasti, miten se tyyppi taas myöhästyy. Eilenkin myöhästyi. Ja viime viikolla, ihmeteltävää kyllä, myöhästyi asiakaspalaverista.

Suoraan ei siis mitään tunnetta ilmaista, mutta kyllä ällistellään tekemisiä. Ei juoruta, ei pois se, vaan taas vaan ihmetellään. Että mä luulin, että se on naimisissa, mutta ihmettelen, kun näin sen eilen jonkun blondin kanssa kaupungilla.

Naiset vaan yksinkertaisemmin nimenomaan ilmaisevat tunteensa ja ajatuksensa suoraan, ilman näitä ihmettelyjä ja kummasteluja. Sen vuoksi "näin sen eilen kaupungilla blondin kanssa" on naiselta juoru, mutta mies, joka oli pariskunnan häissä bestmanina vain ihmettelee. Ei juorua.

Vierailija
48/57 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolaisilla on kyllä paljon hankaluuksia tulla toimeen ihmisten kanssa.

Vierailija
49/57 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehen työpaikalla on vähän päälle kolmekymppinen nainen joka julistaa että on miesvaltaisella alalla koska ei jaksanut kanamaisia akkoja kouluaikoina ja siksi hakeutui alalle jossa miehiä paljon. Heidän firman illanvietot on menneet siihen että tuo nainen haukkuu alkuillasta loppuiltaan kaikkia muita naisia, oli ne sitten hänen entisiä koulukavereita, entisiä työkavereita, julkkiksia, jopa naispuolisia sukulaisiaan haukkuu tai jos firman nuori ja kiva naispuolinen sihteeri ei ole paikalla niin haukkuu tätäkin. Nämä miehet ovat ihan tuohtuneita tuohon tapaukseen, ja jos hän ei saa tarpeeksi huomiota valituksellaan ja miehet ovat sanoneet että eikö tuo muiden mollaaminen jo riitä, niin tämä heittäytyy itkeväksi ja kanamaiseksi ja haukkuu miten vittumaisia kaikki miehet ovat. Seuraavana työpäivänä on kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Eli minusta tuntuu että tuollaiset naiset ovat kaikinpuolin hankalia ja valitsevat puolensa vain siksi ajaksi että pääsevät purkamaan negatiivisia tunteita muista ihmisistä, ihan kuin saisivat siitä muiden haukkumisesta jotain outoa elinvoimaa.

Vierailija
50/57 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:20"]

Minun miehen työpaikalla on vähän päälle kolmekymppinen nainen joka julistaa että on miesvaltaisella alalla koska ei jaksanut kanamaisia akkoja kouluaikoina ja siksi hakeutui alalle jossa miehiä paljon. Heidän firman illanvietot on menneet siihen että tuo nainen haukkuu alkuillasta loppuiltaan kaikkia muita naisia, oli ne sitten hänen entisiä koulukavereita, entisiä työkavereita, julkkiksia, jopa naispuolisia sukulaisiaan haukkuu tai jos firman nuori ja kiva naispuolinen sihteeri ei ole paikalla niin haukkuu tätäkin. Nämä miehet ovat ihan tuohtuneita tuohon tapaukseen, ja jos hän ei saa tarpeeksi huomiota valituksellaan ja miehet ovat sanoneet että eikö tuo muiden mollaaminen jo riitä, niin tämä heittäytyy itkeväksi ja kanamaiseksi ja haukkuu miten vittumaisia kaikki miehet ovat. Seuraavana työpäivänä on kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Eli minusta tuntuu että tuollaiset naiset ovat kaikinpuolin hankalia ja valitsevat puolensa vain siksi ajaksi että pääsevät purkamaan negatiivisia tunteita muista ihmisistä, ihan kuin saisivat siitä muiden haukkumisesta jotain outoa elinvoimaa.

[/quote] 

Kuulostaa muuten hyvinkin tutulta.

Näin miesnäkökulmastakin sanoisin, että on melkoinen punainen vaate jos nainen tokaisee, ettei oikein tule muiden naisten kanssa toimeen. Se kertoo yleensä hyvin hankalasta luonteesta.

Lisäksi nämä "jätkänaiset" eivät kyllä oikein koskaan pääse kunnolla sisään miesporukoihinkaan: miehistä n. 95 prosenttia muuttaa aina käytöstään, kun läsnä on naisia. Tosi monella on tavallaan ns. miesporukkamoodi ja sekaporukkamoodi, jotka voivat olla täysinkin erilaisia. "Jätkänaista" ei nähdä yhtenä jätkistä, vaan naisena, joka on aika hukassa itsensä kanssa.

Vierailija
51/57 |
30.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 13:38"]

Kuulostaa muuten hyvinkin tutulta.

Näin miesnäkökulmastakin sanoisin, että on melkoinen punainen vaate jos nainen tokaisee, ettei oikein tule muiden naisten kanssa toimeen. Se kertoo yleensä hyvin hankalasta luonteesta.

Lisäksi nämä "jätkänaiset" eivät kyllä oikein koskaan pääse kunnolla sisään miesporukoihinkaan: miehistä n. 95 prosenttia muuttaa aina käytöstään, kun läsnä on naisia. Tosi monella on tavallaan ns. miesporukkamoodi ja sekaporukkamoodi, jotka voivat olla täysinkin erilaisia. "Jätkänaista" ei nähdä yhtenä jätkistä, vaan naisena, joka on aika hukassa itsensä kanssa.

[/quote]

Tämä muuten on varmaan totta. Minulla on muutama lapsuudenaikainen kaveri sekä pari miespuolista työkaveria, jonka kanssa ei koskaan tule mieleen, mitä sukupuolta ihmiset ovat. Mutta sitten kun porukkaan tulee näitä jätkänaisia, kavereiden käytös muuttuu. En oikein osaa eritellä sitä, mutta semmoista kireyttä ja jäyhyyttä, tai jotain vastaavaa.

Sekin on minusta sangen kiusallista vierestä seurata, kun nämä jätkänaiset änkeää miesten kanssa saunaan. Itse en hyppele alasti miespuolisten kavereideni edessä, eivätkä he minun. Siinä on jotenkin sanaton raja, minusta tuntuisi suorastaan insestinomaiselta muu kuin vaatteet päällä seurustelu heidän kanssaan. Kai se on kauhean vapautunutta ja reilua ja mitä ties, mutta aika nopeasti näyttävät sieltä saunasta miehetkin poistua, kun lauteille lätkähtää reilu muija.

Vierailija
52/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:08"]I rest my case. Naiset taas vaatimassa perusteluja ja sitä, ettei naisia lokeroitaisi naisiksi. 

Miehet olisivat sanoneet 'aha' ja juttu olisi jatkunut johonkin toiseen asiaan.

ap
[/quote]

Aha. Kannattaisko ostaa mökki vai asuntoauto?

Vierailija
53/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 13:50"]

Ap: etkö itse näe aloituksessasi mitään vikaa? Onko sinusta oikein niputtaa kaikki naiset samanlaisiksi pelkän sukupuolen perusteella? Ja selvästikin huonommiksi ja vaikeammiksi kuin miehet? Ja sinä itse olet parempi muita naisia, koska olet samanlainen kuin miehet? Mietipä vähän puheitasi.

[/quote]

Tuli mieleen, kun paikallislehden valituspalstalla yksi valitti, kuinka hän ollut ainoa nainen ja nyt tuli nainen, joka puhuu ikäviä asioita selän takana ja miten oli niin mukavaa kun ei ollut muita naisia. Hehe, tekee juuri sitä itse, että juoruilee muista. Satuin tunnistamaan tapauksen ja tunnen miehen samalta työpaikalta. Kyselin, että onko ristiriitoja ja tämä sanoi, että se entinen muori on samanlainen kiukkupussi kuin ennenkin ja nykyään tiuskii sille uudelle ilman mitään syytä. 

Mutta, minäkin nuorena kuvittelin olevani jotain erikoista ja että en halua olla naisten kanssa kaveri, koska naiset sitä ja tätä. Meille insinöörinaisille käy usein niin - kaverille kävi ihan samoin - että aikustutta katoaa ne miehiä ihailevat lasit silmiltä ja näkee jokaisen yksilönä. Jotkut tosin eivät aikuistu. Aikuistumisen myötä alkoi nähdä myös ne miesten ikävät puolet ja naisten hyvät puolet. Tulen kaikkkien kanssa toimeen, mutta on ihmisiä, joiden seurasta en erityisemmin liika-annoksina välitä. Se ei ole sukupuolesta kiinni. 

Vierailija
54/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:30"]

Olen Ap: n kanssa samaa mieltä, oman kokemusmaailmani pohjalta. En kuitenkaan voi tietenkään yleistää, että kaikki. Mutta suurinosa "minun naisista" ovat juurikin tuollaisia, juoruilijoita, ja älytön määrä ns.turhaa vääntöä, draamaa ja pohtimista toisten ihmisten elämistä. Miesten kanssa asia on eri. Olen käynyt mahtavimmat keskustelut miesten kanssa, mielipide-eroja on ollut, mutta ne on tulleet perusteltua. Sehän se onkin hedelmällisintä keskustelua saada eri näkökulmaa asioihin.Huomiohuoraus ei kuulu tyyliini, sitä voisin harrastaa, muttei käy järkeen, ehkä enemmänkin ahdistun seksisävytteisistä huomioista.Osaan sanoa suoraan ja miehet eivät loukkaannu, toisin kuin naisille joutuu samaa asiaa pehmittämään ja toistamaan nätisti ja pyytelemään jopa anteeksi, vaikkei olisikaan välttämättä syytä loukkaantua. Täälläkin non monia aloituksia,...sorry nyt vaan, mutta...ja sitten oma mielipide. Siis häh?Tosin olen kyllä törmännyt yhteen mieheen, joka oli pahin juoruilija. Pahempi kuin moni nainen!:) Sillä kyllä oli vikaa päässä...josko selittäisi sen;)

[/quote]

Kouluvuosieni pahin juoruilija-mies oli kyllä ihan täysjärkinen ja näkyy nykyään olevan päällikkötasolla facebook-profiilin mukaan. Myös yksi edesmennyt pomoni oli erittäin kiinnostunut muiden ihmisten asioista. Niin kiinnostunut, että kun hän näki kerran erään tuttunsa vieraan naisen kanssa kaupungilla, ja olimme jollain työporukan asioilla, niin pysäytti auton "mitä minun silmät näkevät". Voisin jatkaa kommentoitia jälkimmäiseen liittyen, mutta enpäs jatkakaan. -insinöörinainen 

Vierailija
55/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:45"]

Se että naiset voisivat tukea toisiaan vaatisi mm. erilaista suhtautumista kateuteen. Ei esimerkiksi haukuta kaunista ja älykästä naista. Vaan ihaillaan että vaude, onpa kaunis, ja älykäskin! Ei lytätä toista. Annetaan toisen naisen olla valovoimainen ja äänestetään työpaikalla luottamusmieheksi ;)  

[/quote]

Kaikkea tätä kyllä tosielämässä tapahtuu. Kehutaanhan jopa tällä palstallakin joskus julkkisten kauneutta. Minä olen aina ollut matikassa luokkani huippu, enkä koe, että siitä koskaan olisi kukaan ollut kateellinen, vaan sitä on enemmäkin ihailtu, jo kouluaikoina. 

Vierailija
56/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö muuten, mitä tapahtuu, kun kaksi "en tule toimeen naisten kanssa" -tyyppiä sattuu samalle työpaikalle. Siitä tulee kissatappelu, mitä ei ole ennen nähty. Minä olen sen nähnyt. Tai kukkotappeluhan se tietenkin on, kun eivätähän "hyvät jätkät" kissatappele. 

Vierailija
57/57 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

49 korjaa, siis "en tule toimeen naisten kanssa" -naistyyppiä. Myös "miehisissä" harrastuspiireissä pitkään ainoana naisena olleelle on joskus kova paikka, jos mukaan tuleekin toinen nainen. Pahimmillaan, jos nainen on vähänkin nätti, tämä teilataan murhaavalla katseella ennenkuin on ehtinyt edes tervehtiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan