En tule naisten kanssa toimeen.
Olen itse nainen, mutten tule kovin hyvin naisten kanssa toimeen. Poikien ja miesten kanssa olen aina ollut läheinen, myös lapsena, mutta lapsuuden tyttökaveritkin olivat jotenkin hankalia säätöjä.
Lapsena poikien kanssa leikkiminen oli sitä, että pyydettiin ulos, mentiin ulos, mentiin kotiin. Tyttöjen kanssa piti ensin puoli tuntia pohtia sitä, mitä tehtäisiin, kenen kanssa, mihin mennään, sitten oltiin ulkona ja jälkeenpäin kuuli, että se oli pahastunut, kun se ei tullut mukaan ja miksei sille kerrottu ja onko noilla taas riita..
Tuntuu, että työpaikalla sama meno jatkuu. Miesten kanssa työtehtävät hoidetaan yksinkertaisesti, mutta naisten kanssa on aina hirveää vetkuttelua ja pohdintaa. Ihmissuhteet tulevat töiden väliin ja naisten mielialat vaihtelevat eestaas. Loukkaannutaan siitä, ettei Pirjolle jätetty kahvikeksejä jne.
Muita?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:11"]
Ehkä AP yritti sanoa, että kokee "miestenmaailman" helpommin omakseen? Tulee toimeen myös naisten kanssa, mutta pitää tavasta toimia suoraan?
[/quote]
Aivan kuin miehet eivät kykenisi puukottamaan selkään, tai juonimaan toisten pään menoksi. Aivan kuin miesvaltaisilla aloilla ei olisi työpaikkakiusaamista, tai kampittamista esim. uralla etenemisessä. Tervemenoa töihin Puolustusvoimille...
[/quote]
Niin, eihän keskiajan miesvaltaisessa politiikassakaan koskaan puukotettu ketään selkään tai juonittu kenenkään pään menoksi. Kirjaimellisesti.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:08"]
I rest my case. Naiset taas vaatimassa perusteluja ja sitä, ettei naisia lokeroitaisi naisiksi.
Miehet olisivat sanoneet 'aha' ja juttu olisi jatkunut johonkin toiseen asiaan.
ap
[/quote]
Sitäkö hait tällä aloituksellasi? Että tulit puukottamaan työpaikkasi naisia selkään nimettömällä keskustelupalstalla, ja toivoit että reaktio aloittamaasi ketjuun olisi "aha" ja muihin ketjuihin siirtyminen?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:01"]
Olen muuten usein miettinyt, mitä näiden "hyvien jätkien" naiskaverit miettivät siitä, että kaveri julistaa tulevansa vain miesten kanssa toimeen? Tiedän ainakin yhden tapauksen, joka julistaa joka käänteessä naisten olevan sitä ja tätä ja kateellisia selkäänpuukottajia ja kyllä miehet sentään ovat reiluja ja rentoja jätkiä, mutta kuitenkin hänellä on naispuolisia bestiksiä, joiden puoleen kääntyy aina tarvitessaan apua. Omituinen yhtälö.
[/quote]
Faktahan on myös se, että jos miehellä ei ole naista kohtaan tunteita kaveruutta enempää, miespuoliset kaverit ajavat kyllä aina naisen ohi. Miehillä on omia porukoita, joiden jäseneksi naisilla ei ole asiaa ja näitä jätkiä puolustetaan sitten henkeen ja vereen, vaikka joku heistä olisi ollut kuinka hirveä esim. juuri naispuolista kaveria kohtaan. Koettu on ja monta kertaa! Tästä syystä olisi myös eriarvoisen tärkeää, että naiset ymmärtäisivät puolustaa toisiaan, koska kukaan muu ei sitä tee. Ei siis kannata halveksia omaa sukupuoltaan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:11"]
Ehkä AP yritti sanoa, että kokee "miestenmaailman" helpommin omakseen? Tulee toimeen myös naisten kanssa, mutta pitää tavasta toimia suoraan?
[/quote]
Aivan kuin miehet eivät kykenisi puukottamaan selkään, tai juonimaan toisten pään menoksi. Aivan kuin miesvaltaisilla aloilla ei olisi työpaikkakiusaamista, tai kampittamista esim. uralla etenemisessä. Tervemenoa töihin Puolustusvoimille...
[/quote]
Tarkoitan sukupuolettomasti.
"Miestenmaailmaa" pidetään perinteisesti avoimena, naisten käänteisenä. Tämähän on tietysti epäreilua luokittelua suoraan, sillä molemmista löytyy niitä selkään puukottajia. Valitettavasti kokemuksen mukaan "naistenmaailmassa" ja naisissa takanatoimijoita olen kohdannut enemmän. Tosin reiluimmat ystäväni ovat olleet naisia.
Miksi sitten roikut tällä palstalla? Eikös tämä ole naisten paskanjauhantaa pahimmiasta päästä?
Tosin tämä palsta ei juurikaan eroa muista vastaavista keskustelupalstoista, olen lukenut että moni - jopa täysin miesvaltaisen harrastuksen keskustelupalsta - on myös täynnä aivan samanlaisia kateellisia, katkeria jne. kommenteja. Monella palstalla ihmetellään, miten juuri TÄMÄ palsta on se, missä on ikävimmät ihmiset.
Mutta ei kaikki ko. palstoilla kävijät ole sellaisia, suurin osa on ihan tavallisia ja ok ihmisiä, se on vain pieni osa, joka tekee asioista vaikeita, se vaan on se kaikkein näkyvin osa, ja sen perusteella leimataan sitten kaikki.
Sinäkin saatat sortua tähän samaan, leimaat kaikki naiset tietynlaisiksi siksi, että huomaat vain sen pienen, mutta hankalan ja siksi näkyvimmän osan heistä?
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:42"][quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:08"]
I rest my case. Naiset taas vaatimassa perusteluja ja sitä, ettei naisia lokeroitaisi naisiksi.
ap
[/quote]
Sitäkö hait tällä aloituksellasi? Että tulit puukottamaan työpaikkasi naisia selkään nimettömällä keskustelupalstalla, ja toivoit että reaktio aloittamaasi ketjuun olisi "aha" ja muihin ketjuihin siirtyminen?
[/quote] Aivan samaa ihmettelin. Ensin aloitetaan keskustelu ja kun keskustelu alkaa niin se on merkki siitä että just semmosia ämmät on. Eli jos kukaan ei olisi vastannut mitään niin olisimmevoineet todistaa ap:lle että muunkinlaosia naisia on. Eikun?
Aloittajan kaltaisten naisasennevammaisten miestenmiellyttäjänaisten takia miehen euro on palkkauksessa meillä Suomen naisilla vain se 80 senttiä eli saadaan edelleen 20% huonompaa palkkaa keskimäärin vaikka täällä maan kolkassa muka tasa-arvo.
Jos me naiset pidettäisi toistemme puolta selkäänpuukottamisen sijasta, niin mehän pystyttäis pyörittämään jopa tätä kokoa maailmaa paremmin kuin miehet! Siinä teille vähän mietittävää.
Naiset jotka hehkuttaa että tulevat paremmin toimeen miesten kanssa ovat yleensä niin huomionkipeitä ja riippuvaisia miesten kehuista että kääntävät muille naisille selkänsä sen miesten huomion saamisen toiveessa.
Ex-anoppi oli sellainen että aina kun oli jotain tilaisuuksia jossa pariskuntia, ja jossain vaiheessa miehet siirtyivät sivummalle juttelemaan jonkun uudesta autosta tai moottoripyörästä ja naiset omassa seurassa juttelemaan perheistä, matkoista jne niin tämä asettautui aina sinne miesten keskellle höröttämään ja ihailemaan nitä miehiä isoin räpyttävin silmin vaikkei tajunnut autoista tai muusta mitään, mutta jaksoi aina korostaa jälkikäteen sitä että miten hän tulee miesten kanssa paremmin toimeen. Ei anna naisille edes mahdollisuutta siihen, joten helppohan tuon akan on huomionhakuisuuden puitteissa tulla sukupuolirasistiseksi omiaan kohtaan :-DDD
Mitä väliä sillä on, kumpaa sukupuolta edustaa ja viihtyykö paremmin saman- vai erisukupuolen seurassa? Pääasia, että yhteisiä juttuja riittää ja viihtyy. Miksi ihmeesä lokeroitte? Olen nainen ja parhaimmat ystäväni ovat olleet ns. poikatyttöjä ja homoja.
AP on joko nuori tai tyhmä. En pysty kuvittelemaan täysipainoiselle aikuiselle tuon tason mustavalkoisuutta.
Olen Ap: n kanssa samaa mieltä, oman kokemusmaailmani pohjalta. En kuitenkaan voi tietenkään yleistää, että kaikki. Mutta suurinosa "minun naisista" ovat juurikin tuollaisia, juoruilijoita, ja älytön määrä ns.turhaa vääntöä, draamaa ja pohtimista toisten ihmisten elämistä. Miesten kanssa asia on eri. Olen käynyt mahtavimmat keskustelut miesten kanssa, mielipide-eroja on ollut, mutta ne on tulleet perusteltua. Sehän se onkin hedelmällisintä keskustelua saada eri näkökulmaa asioihin.Huomiohuoraus ei kuulu tyyliini, sitä voisin harrastaa, muttei käy järkeen, ehkä enemmänkin ahdistun seksisävytteisistä huomioista.Osaan sanoa suoraan ja miehet eivät loukkaannu, toisin kuin naisille joutuu samaa asiaa pehmittämään ja toistamaan nätisti ja pyytelemään jopa anteeksi, vaikkei olisikaan välttämättä syytä loukkaantua. Täälläkin non monia aloituksia,...sorry nyt vaan, mutta...ja sitten oma mielipide. Siis häh?Tosin olen kyllä törmännyt yhteen mieheen, joka oli pahin juoruilija. Pahempi kuin moni nainen!:) Sillä kyllä oli vikaa päässä...josko selittäisi sen;)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 15:30"]
Olen Ap: n kanssa samaa mieltä, oman kokemusmaailmani pohjalta. En kuitenkaan voi tietenkään yleistää, että kaikki. Mutta suurinosa "minun naisista" ovat juurikin tuollaisia, juoruilijoita, ja älytön määrä ns.turhaa vääntöä, draamaa ja pohtimista toisten ihmisten elämistä. Miesten kanssa asia on eri. Olen käynyt mahtavimmat keskustelut miesten kanssa, mielipide-eroja on ollut, mutta ne on tulleet perusteltua. Sehän se onkin hedelmällisintä keskustelua saada eri näkökulmaa asioihin.Huomiohuoraus ei kuulu tyyliini, sitä voisin harrastaa, muttei käy järkeen, ehkä enemmänkin ahdistun seksisävytteisistä huomioista.Osaan sanoa suoraan ja miehet eivät loukkaannu, toisin kuin naisille joutuu samaa asiaa pehmittämään ja toistamaan nätisti ja pyytelemään jopa anteeksi, vaikkei olisikaan välttämättä syytä loukkaantua. Täälläkin non monia aloituksia,...sorry nyt vaan, mutta...ja sitten oma mielipide. Siis häh?Tosin olen kyllä törmännyt yhteen mieheen, joka oli pahin juoruilija. Pahempi kuin moni nainen!:) Sillä kyllä oli vikaa päässä...josko selittäisi sen;)
[/quote]
Veit sanat suustani. Tämä oli aivan kuin minun kirjoittamani. :)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:36"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 14:24"]Oleellinen pointti tässä taisi olla, että ap ei tule naisten kanssa toimeen. Naiset kyllä tulevat tai eivät tule ap:n kanssa toimeen, ihan niin kuin kenen tahansa muunkin kanssa. Tämä siis kertoo jotain pelkästään ap:sta, ei naisista yleensä. [/quote] Vähän samanlainen keskustelu, kuin jos joku sanoisi, että vihaa lapsia, ja muut alkavat kilvan kehumaan, miten söpöjä vauvat ovat ja oikeasti jokainen lapsi on erilainen eikä voi yleistää.
[/quote]
Niin ja sitten voi miettiä kumpi näistä toteamista on enemmän totta ja mitä kertoo ihmisestä se, että toteaa ettei tule naisten kanssa toimeen/ vihaa lapsia... omasta mielestäni ei kovin älykkään ihmisen kommentteja.
Olen suora vahva nainen. Samantyyppinen historia kuin ketjun aloittaneella. Jo tarhassa vain poikakavereita.
Kun luin aloitusviestin, komppasin vahvasti. Näin sieluntoverin. Odotinkin typeriä 'naismaisia' vastauksia.Mutta vastalauseet olivatkin mahtavia. Ja pieni osa käsityksistäni muuttui pysyvästi.
Se että naiset voisivat tukea toisiaan vaatisi mm. erilaista suhtautumista kateuteen. Ei esimerkiksi haukuta kaunista ja älykästä naista. Vaan ihaillaan että vaude, onpa kaunis, ja älykäskin! Ei lytätä toista. Annetaan toisen naisen olla valovoimainen ja äänestetään työpaikalla luottamusmieheksi ;) Se ei ole meiltä pois. Miehille valovoimainen mies on enemmänkin esikuva ja kirittäjä, kuin kateuden aihe. Käsitykseni mukaan yksi keskeinen syy naisten huonoon itsetuntoon on naistenlehdet ja muu hömppä. Minulle niistä kieltäytyminen on tuonut terveempää näkökulmaa, kun ei tarvitse kysyä ulkopuolelta millainen minun tulisi olla. Moni ystäväni ihmettelee eikö minulla todellakaan ole ulkonäköomplekseja. Ei ole. Vain lehdet yrittää syöttää naisille että jokaisella tulisi olla kompleksi, mielummin viisi. Ja siihen kuinka kaukana ulkonäköni on missistä ei liity aiheeseen mitenkään.
Tulin ketjun jälkeen siihen tulokseen, että me miesmäisesti toimivat naiset tunnistamme paremmin juuri naisten toimintatavat ja siksi havaitsemme paremmin negatiivisetkin 'naismaisuudet'. Vaikka aikuisuuden sosiaaliset kuviot tapahtuisivatkin lähinnä miesseurassa niin miesten negatiiviset taipumukset ovat vaikeampia tunnistaa ja huomattavasti enemmän piilossa. Siksi ne eivät ärsytä, vaan miesten hyvät ominaisuuden korostuvat.
Miehet tarkoittavat minunlaiselle vaihtoehtoa, uutta freesiä tapaa tehdä asioita. Toista käyttäytymiskulttuuria. Mutta kuten rakkaussuhteessa, se vähemmän tuttu, toinen siellä aidan takana, näyttäytyy aina parhaimmillaan. Kotikenttä, tässä tapauksessa naiset, ovat kuitenkin se mihin kovassa paikassa hakeudutaan. Ja siihen lienee painavat syyt.
<3
En voi ikinä kuvitella miehiä aloittamassa kymmeniä ketjuja siitä, miten eivät tule toisten miesten kanssa toimeen. Vaikka esim. työpaikoilla on todellakin monesti niin, että miehet hakeutuvat naisten seuraan, koska kokevat ne miesporukat rasittavan heterogeenisiksi (yksi mölisijä yleensä määrittää muidenkin mielipiteet), yksioikoisiksi (mistään ei ikinä puhuta kunnolla, vaan äänekkäin/isoimman tittelin omaava sanelee ajatukset) ja aivan typeriksi kukkotappelupaikoiksi, joissa asioiden oikealla tekemisellä ei ole mitään merkitystä verrattuna imagoon = miltä itse näyttää. Siis omien sanojensa mukaan.
Silti heidät erottaa naisista yksi ratkaiseva asia: he kyllä sanovat näitä asioita, jos kokevat olevansa sellaisessa luotettavassa seurassa, missä niin voi sanoa. Mutta he eivät kulje morkkaamassa koko miessukukuntaa näiden mielipiteidensä vuoksi.
Eli kyllä, naiset ovat pahimpia toistensa selkäänpuukottajia, siis nämä "tulen paremmin toimeen miesten kanssa"-naiset. He kun tekevät paitsi itsensä, myös muut naiset naurunalaiseksi.
Tuskin ap tarkoitti, ettei tule KENENKÄÄN naisen kanssa toimeen, tai tulee JOKAISEN miehen kanssa toimeen.
ap
[/quote]
Miksi teet tänne aloituksen, jos ihannereaktio asiaasi on "aha"? Ilmeisesti vierastat responsiivisuutta ja keskustelua.
ap
[/quote]
Eli sua ei oikein voi silleen naiseksi lokeroida mutta kaikki muut naiset voi.
Sääli. Itse taas koen, että asioiden jakaminen naisten kesken on yksi elämäni parhaista asioista. Pidän naisten tavasta vaihtaa suvereenisti aiheesta toiseen tai käydä yhtäaikaa keskustelua kahdesta eri aiheesta, ja samalla voi laittaa ruokaa ym. Naisilla on myös ihanalla tavalla tilannekomiikan tajua, he eivät ota itseään liian vakavasti vaan pystyvät heittäytymään, hulluttelemaan ja pistämää peliin. Naiset osaavat myös nauraa itselleen ja omille mokilleen. Naisten kesken voi vaihtaa suunnitelmia lennosta ilman, että kukaan tekee siitä mitään numeroa.
Naisilla vaan on hauskempaa.