Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Peppukiitäjät taaperot :)

Vierailija
29.09.2014 |

Onko jonku muun lapsi konttauksen lisäksi tai konttauksen tilalta pyllyttänyt?(hyppinyt pyllyllä eteen päin. Käyttäen jalkoja apuna.) Minkä ikäsenä lapsi oppi viimein käveleen?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku auttaa. :) Tai onko poikani ainut pepun kuluttaja. :)

Vierailija
2/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun lapsi, mutta ole kuullut että voi olla vaarallista lapsen kehotuksen kannalta joukossa jos ryömimään/konttausvaihe jää kokonaan pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tällaisia keskusteluja varten ole tuo vauva- ja taapero -osio?

Vierailija
4/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaarallista? Vaikuttaako se lapsen kehitykseen? Lapseni on kohta 1v6kk. Mut ei innokas lähteen ilman tukea käveleen. Ap

Vierailija
5/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei TODELLAKAAN ole vaarallista. Oma peppukiitäjäni rupesi kävelemään  vasta 1 v 10 kk! Nykyään fiksu, reipas, urheilullinen koululainen. muistan kyllä tuon huolen aikoinaan ja vastaan mielelellöni jos sinulla on jotain kysyttävää :)

Vierailija
6/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli pyllykiitäjä. Ei sillä ollut sitten mikään kiire lähteä kävelemään, koska tuolla keinolla pääsi niin hyvin eteenpäin, toinen käsi oli maassa ja toinen valmiina tarttumaan, repimään, tutkimaan...

Mä en usko, että se vaikuttaa kehollisuuteen niin mitenkään. Kunhan pääsee itse liikkumaan ja hahmottamaan ympäristöään ja itseään.

Vierailija
7/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Toivottavasti en itse ikinä sorru käyttämään moista ällötyssanaa.

Vierailija
8/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan tiedoksi että pyllykiitäjä on oikea sana, jota käytetään neuvolassakin, Taavi! 

Vierailija
9/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö (nykyään 14v) oli myös peppukiitäjä. Vuoden ikäisestä käytiin lyhyt jakso fysioterapiaa ja lopullisesti lapsi käveli ilman tukea himpan vaille kaksi vuotiaana. Ei ole koskaan ollut mikään huippu sporttinen tapaus, mutta pyöräilyt, luistelut yms. opittiin ihan ajallaan ja koulussakin liikkanumero ollut kiitettävä koko ajan. 

Muistan myös sen ihmetyksen aikoinani, kun lapsi pomppi menemään leikkipuistossa.

Vierailija
10/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 12:12"]Ihan vaan tiedoksi että pyllykiitäjä on oikea sana, jota käytetään neuvolassakin, Taavi! 
[/quote]Kamalalta se silti kuulostaa. Siis niin ihkuu!

Vierailija
11/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa perhekerhossa oli yksi peppukiitäjä. Puolentoista vuoden iässä ei vielä kävellyt (en tiedä osasiko kävellä, jos osasi ei ainakaan tykännyt kävellä), kaksi vuotiaana sitten näin hänet uudestaan ja käveli. Onko poikasi paino kovasti plussalla? Tämä peppukiitäjätyttö nimittäin oli tosi painava, en tiedä liittyykö se liikkumistapaan, mutta muistan kiinnittäneeni ihan huomiota siihen painoon, mitä en yleensä muuten tee.

Vierailija
12/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 11:57"]

Vaarallista? Vaikuttaako se lapsen kehitykseen? Lapseni on kohta 1v6kk. Mut ei innokas lähteen ilman tukea käveleen. Ap

[/quote]

Konttaaminen liittyy samoihin aivoalueisiin kuin puheenkehitys. Esim. lukihäiriöisten tukiopetuksessa käytetään konttausta ihan terapiametodina.

Vierailija
13/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli on tosiaan kova. Lapseni on pyllyttänyt kohta 8kk. Tuntuu ,et lapsi mieluiten sillä liikkuukin. Lapsi on kävellyt tukea pitkin kesäkuusta asti. Nyt oon pari vk yrittänyt houkutella ilman tukee käveleen lasta. Mut lapsi ei tunnu. ollenkaan innostuvan asiasta. Istuu vaan äkkiä maahan ja alkaa. kitiseen. :( Jotenkin pelottaa ja alkaa miettiin onko kaikki kunnossa ja lähteekö lapsi vaan joku päivä käveleen vai miten tukisin ja rohkasisin lasta? Tunnen olevani huono äiti. Koska lapsi ei kävele ja kaikki hokee mulle vaan että kaikki on opetusen puutetta. Kuitenkin pyrin käymään päivittäin lapsen kanssa pihalla työtämässä kävelykärryä ja talutan lasta viel sisälläkimän. Ap

Vierailija
14/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi painaa n.10kg ja on 80cm pitkä. Ettei mikään kookas lapsi. Ap

Vierailija
15/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin "pyllykiitäjä" (hyh, mikä sana...), samoin tyttäreni. Ei viivästystä kävelyyn lähdössä. Poikani konttasi, mutta tyttäreni ei. Molemmat kävelivät 14 kk ikäisinä. Tyttö vain ohitti sen konttausvaiheen. En olisi huolissani.

Vierailija
16/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun kuopukseni ollaan molemmat oltu peppukiitäjiä. Kuopus ei koskaan kunnolla ryöminyt eikä kontannut mutta hynttäsi pepullaan tosi nopeasti. Kävelemään oppi 18 kuisena kuten muutkin perheemme lapset.

Vierailija
17/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihäiriö asiaa olen miettinyt. Itselläni nimittäin on lukihäiriö. Harmittaa jo valmiiksi. Jos lapseni koulu aika on samanlaista helvettiä,ku oma. :( Ai on tukeeki lasta mahdollisimman paljon koulu ajassa ja jo sitä ennen. Sekä kehittää taitoja jo valmiiksi ennen koulua. :) Lapsi on kuitenkin oppinut sanoja vauhdilla muutamassa viikossa tulee kettua, palloa,kelloa,äiti,anna,kato,auto,ei ja älä. Sekä hei. Ja yrittää hokee uusia sanoja perässä. Mitä kuulee. :) ap

Vierailija
18/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaa jotenkin,etten ole ainut äiti ,jonka lapsi on peppukiitäjä. Ja tulee semmonen olo,et lapseni lähtee käveleen ku pn valmis. Pahinta on kuitenkin se miten ympärillä ihmiset reakoi. Eikö muka vieläkään kävele? Miksi et opeta? Outo lapsi? Kyllä mun lapsi ja muiden lapset jo tolloin käveli? Miten toi noin liikkuu? Tuntuu aina et itku pääsee ,jos saa kommenttia suoraan. Muutenkin tekee tiukkaa ku kaverini puol vuotta nuorempi lapsi jo juoksentelee. Ap

Vierailija
19/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ei kontannut eikä pyllykiitänyt. Lapsi nousi seisomaan tukea vasten 5kk iässä ja alkoi saman tien kävellä tukea vasten. Koska meilä oli suht pieni asunto, noin pääsikin joka paikkaan ja konttausvaihe jäi kokonaan välistä. Lapsi alkoi kävellä vuoden iässä. En tiedä, mikä oli syy ja mikä seuraus, mutta puheenkehitys olikin sittenpitkään aika hidasta ja kouluiässä lukivakeus on ollut selvä kaikille muille paitsi erityisopettajille. Vieraidenkielten kanssa saa tapella ihan tosissaan. Paperilla tehtävät kokeet aiheuttavat paniikkikohtauksia, kun lapsi ei saa osaamistaa niissä esiin vaikka miten yrittää. Neuvoisin kutenkin ottamaan konttausvaiheen poisjäännistä aiheutuvan huolen ihan tosissaan, vaikka lapsi vaikuttaisi olevan miten fiksu. Meidänkin poika on nyt testattu jo kahdesti (lukivaikeuden aiheuttaman huonon koulumenestyksen takia) ja on ihan keskivertoa älykkkämpi, mutta lukivaikeus on sellainen, että lukioon ei ole asiaa.

Vierailija
20/28 |
29.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi osaa kyl kontata ja joka päivä konttaaki. Opetimme konttauksen itse sille vuoden iässä. Lukihäiriön pelossa. Mut pepulla mennään pää osin eteen päin. Seki on outo ,et poika on ajanut 11kk iästä asti potkuautolla hirveetä vauhtia. Jossa tuntuis jalkojen vahvistuvan kävelyä varten..ap