Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähdetkö töistä sillä minuutilla kuin työaika päättyy?

Vierailija
28.08.2021 |

Onko ylipäätään mahdollista lähteä? Ellei, saako ylimenevän ajan merkitä ylityöksi vai ei? Mikä ala?

---
Olen varhaiskasvatuksessa töissä. Usein kirjaan itseni ulos ajallaan, mutta lähden ovesta 5-15 min myöhemmin. Osa työkavereista sinkoaa ulos töistä vauhdilla, jolloin minuutin päästä työajan päättymisestä näkyy korkeintaan auton perävalot. Osa notkuu töissä, tekee jotain pientä tai jää suustaan kiinni puoleksi tunniksi. Ylitöitä ei merkitä, ellei venyminen on selkeästi muusta kuin itsestä johtuvaa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen kellon lyömällä ulos, oli työ kesken tai ei. Ei liukumia, jos menee 3 min yli työajan niin tulee pomolta valitusta. 

Vierailija
42/45 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta.

Hyvissä paikoissa en ole välittänyt, venähtääkö ja maksetaanko, mutta huonoissa paikoissa lähden samalla minuutilla tai jopa minuutin ennen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vähän riippuu. Joskus menee yli, että saa homman valmiiksi, sitten joku päivä lähdetään pilkulleen ajallaan ja joku päivä sitten otetaan takaisin sen, mikä meni tuossa ensimmäisessä köhdassa yli.

Vierailija
44/45 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lupa tehdä ylitöitä ilman, että esihenkilö pyytää. Yleensä kyllä lähden aika minuutilleen. Joskus harvoin jos on mielenkiintoinen juoruilu meneillään niin jään muutamaksi minuutiksi. 

Vierailija
45/45 |
07.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän mä sain alanuolen? En minäkään mieluusti vietä töissä aikaa, vaan pomon vaatimat ehdot. 

Joskus oon ihan mielelläni myöhempään töissä, ettei tarvitse seuraavana päivänä kiirehtiä ja tehdä mahdottomia.

- Metallipajalainen