te joilla pieniä lapsia: kuinka usein teillä riidellään?
Siis vanhemmat keskenään. Mistä riitelette ja miten?
Kommentit (16)
Joka viikko vähintään kerran viikossa. Riitaa tulee aivan kaikesta. En tiedä mitä tästä tulee vai tuleeko enää mitään, lapsikin vasta 9kk.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:35"]Joka viikko vähintään kerran viikossa. Riitaa tulee aivan kaikesta. En tiedä mitä tästä tulee vai tuleeko enää mitään, lapsikin vasta 9kk.
[/quote]
Sama.. Ennen lasta ei riidelty juuri koskaan. Harvoin huudetaan, en siedä yhtään lapsen kuullen huutamista. mökötetään ja tiuskitaan, haukutaan ja syyllistetään. Riidellään lähinnä lapsen hoidosta ja siitä paljonko miehellä voi olla omaa aikaa.
Ei pahemmin riidellä. :D sellaista pientä tiuskimista voi silloin tällöin olla, mutta ei isompaa.
T: täydellisen miehen vaimo :P
No nyt ollaan riidelty monta kertaa viikossa kun oli stressiä rahan takia ja purimme turhautumista toisiimme.
Yleiset riidan aiheet on raha ja kotityöt joista minä jaksan miehelle muistuttaa kun ei ikinä pese pyykkiä ellei itse jotain pikaisesti tarvitse puhtaaksi, kertaakaan ei tiskannut viime viikolla, eikä myöskään imuroinnut tai pyyhkinyt pölyjä jnejne..nämä ottavat päähän ja niistä riidellään viikottain kun muutosta ei tapahdu.
Riidellään tosi harvoin, ja sekin on enemmän semmosta mököttämistä. Ei koskaan lasten kuullen moitita toisiamme... Ehkä pari kertaa kuussa tulee joku erimielisyys, joka vaatii selvittämistä? Yleensä ne on vaan jotain pikkujuttuja, vaikka kotihommista lähteneitä tai jotain mielipide-eroja, oikein iso riita meillä on ollu viimeks yli kaks vuotta sitten. Ollaan molemmat niin "hidasverisiä", ettei riitely oikein lähe.
Meillä 2 v lapsi. Ei juuri riidellä. Ehkä kerran, pari kuussa jompi kumpi älähtää jostakin, mutta ei siitä riitaa tule. Olemme olleet kroonisesti väsyneitä pitkään, ei jaksa riidellä.
Pari kertaa viikossa jotain pientä hampaiden välistä suhistelua, mies petti mua viime maaliskuussa, ja mua alkaa se aina säännöllisesti vituttamaan. Miehen mielestä mun pitäis jo antaa jutun olla, ja mä yritänkin, mutta sitten aina joku muistuttaa mua tapahtuneesta. Ja tää nainen on vielä miehen vanha tuttu, josta hän meidän suhteen alussa selitti kuinka tämä nainen on hänen mielestään seksikäs. No niinhän se onkin, seksikäs ja nuori, ja sehän mua vielä enemmän vituttaa.
Harvemmin riidellään, mut ollaan aika usein eri mieltä ja nahistellaan. Eniten erimielisyyksiä tulee rahasta (jota ei ole) ja kotitöistä. Sellaisia kunnon kilareita ei saada oikeastaan koskaan.
Todella harvoin, ehkä 6v sitten viimeksi. Lapset 2v ja 2kk.
Ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Yleensä se johtuu omasta veetutuksesta päivä pari ennen menkkoja. Silloin alkaa ärsyttää esim väärässä paikassa olevat tavarat :D. Itse tiedostan että olen ärsyttävä, riidanhaluinen ja veemäinen, ja yleensä mainitsenkin sen. Ottaa päähän itseäkin koko käytös mutta se tulee silti. Lapset 7, 4 ja 1 v.
Me riidellään tosi harvoin, enemmän se on sellaista hetken nahistelua jostain pikku jutusta. En nyt äkkiseltään muista ollaanko edes koskaan riidelty niin, että oltais ihan huudettu. Miehelläni on vaan niin lehmän hermot sekä hyvä tekemään kompromisseja ettei hänen kanssaan saa riitaa aikaiseksi vaikka kuinka ärsyttäisi :)
Yks lapsi joka on 1,5v ja kuukauden sisään pitäs syntyä toinen. Riitelemme harvoin. Riitelimme huomattavasti enemmän ennen lapsia.
Lapset 6v ja 6kk. Emme riitele koskaan, emme myöskään riidelleet ennen lapsia.
Uusperhe ollaan, lapset 13-, 11-, 10- ja 2- ja vauva tulossa. Aika harvoin riidellään, vaikka välillä onkin stressiä ja kiirettä ja hermo menee molemmilla lapsiin. Tai lähinnä siihen, kun isompien luulisi olevan jo paremmin omatoimisia ja osaavan korjata omia jälkiään ja silti joutuu aina samoista yksinkertaisista asioista sanomaan ja muistuttamaan. Varsinkin miehellä tuntuu olevan lyhyt pinna isojen lasten kanssa. Kun lapset olivat pienempiä, oli paljon helpompaa.
Siksi ei miehen kanssa juurikaan tarvitse riidellä, koska sovittiin jo heti suhteen alussa kaikki tärkeät asiat. Esim. oltiin molemmat sitä mieltä, että raha-asioista ei haluta riidellä ja järjestettiin ne siten, ettei myöskään ole tarvinnut riidellä. Myös kasvatusperiaatteista ollaan samaa mieltä ja pidetään kiinni yhteisistä säännöistä. Ja paljon keskustellaan asioista keskenään sekä koko perheen kanssa, jotta mitään ei jäisi kellään hampaankoloon vaivamaan ja homma toimisi jatkossakin.
Ei riidellä. Puhutaan. Kerron nätisti jos joku asia minua häiritsee ja mahd monelta kantilta selittäen pyrin saamaan miehen ymmärtämään kantani. Mies on vähäsanaisempi, mutta kertoo kuitenkin oman kantansa ja kertoo myös jos jokin asia häntä häiritsee. Näin on tehty esimerkiksi kriiseissäkin ja niistä on päästy yli, rakentavasti. Toimii hyvin meillä :) kaiken voi selvittää huutamatta ja mököttämättäkin.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 10:31"]Ei riidellä. Puhutaan. Kerron nätisti jos joku asia minua häiritsee ja mahd monelta kantilta selittäen pyrin saamaan miehen ymmärtämään kantani. Mies on vähäsanaisempi, mutta kertoo kuitenkin oman kantansa ja kertoo myös jos jokin asia häntä häiritsee. Näin on tehty esimerkiksi kriiseissäkin ja niistä on päästy yli, rakentavasti. Toimii hyvin meillä :) kaiken voi selvittää huutamatta ja mököttämättäkin.
[/quote]
Ja mikä tärkeintä, tehdään se puhuminen hyvässä hengessä!