Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppatieteilijät / opiskelijat

Vierailija
01.11.2014 |

Kertokaa mulle mistä opinnoista muodostui teidän kandin oppimäärä. Mitä kaikkea luitte ja kuinka paljon?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos joku nyt vaikka opiskelisi tällä hetkellä ja muistaa suurinpiirtein?

Vierailija
2/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:19"]No olipa fiksu kysymys. Meinaat, että joku entinen opiskelija muistaa kaikki opintopisteensä ihan kurssikohtaisesti? Ehkä vaan etsit ne jostain netistä opinto-oppaasta?
[/quote]
Was? Eihän kaikilla varmaan sama hops ole :D kuvittelisin että ap hakee sitä, mitä eri mahdollisuuksia voi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:19"]No olipa fiksu kysymys. Meinaat, että joku entinen opiskelija muistaa kaikki opintopisteensä ihan kurssikohtaisesti? Ehkä vaan etsit ne jostain netistä opinto-oppaasta?
[/quote]
Was? Eihän kaikilla varmaan sama hops ole :D kuvittelisin että ap hakee sitä, mitä eri mahdollisuuksia voi olla.
[/quote]

No joo, mutta ne eri vaihtoehdot löytyy kyllä varmasti eri yliopistojen sivuilta. Vois ap avata vähän enemmän tuota mitä hakee kysymyksellä, ihan turhahan niitä on luetella esim jos pääaineena palvelujohtaminen ja ap:n yliopistossa ei sitä vaihtoehtoa ole edes.

Vierailija
4/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mutta en todellakaan näillä pohjatiedoilla vaivaudu kopioimaan weboodista kaikkia kurssikohtaisia tietojani opiskeluista tähän. Pitäiskö sun nähdä itse vähän vaivaa asian eteen?

Vierailija
5/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleiset aineopinnot + pääaineopinnot laskentatoimesta + sivuaineopinnot tilintarkastusjuridiikasta

Vierailija
6/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yliopistossa AP luet kauppatieteitä tai minne olet tähtäämässä? Riippuu jo siitäkin aika paljon, monia eri linjoja eri kaupungeissa. :) Melko hankala kysymys. Mitä haet tällä kysymyksellä takaa, haluaisitko työllistyä johonkin tiettyyn hommaan myöhemmin vai haluaisitko jotain inspiraatiota tms...? Helpompi olis vastata.

Vierailija
7/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siis  vielä kirjoilla yliopistossa vaan avoimen kautta suorittanut perusopinnot kauppatieteistä ja oikeustieteistä sekä aineopinnot laskentatoimesta. Mietin että miten kannattaisi edetä, jotta kasassa olisi mahdollisimman paljon kun menen sisään ja täyspäiväinen opiskelu olisi mahdollisimman lyhyt. Voiko esim. lukea toisesta aineesta aineopinnot (johtaminen) tai kannaattaako tämä? Kieliopinnot olen ajatellut tehdä vasta sisällä.Tarkoitus olisi siis lukea kandiksi ja laskentatoimea pääaineena. Myös psykologiaa olen harrastuksena joskus 5 vuotta sitten suorittanut mutta näistä ei kai ole mitään hyötyä?

Vierailija
8/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.11.2014 klo 20:48"]

En ole siis  vielä kirjoilla yliopistossa vaan avoimen kautta suorittanut perusopinnot kauppatieteistä ja oikeustieteistä sekä aineopinnot laskentatoimesta. Mietin että miten kannattaisi edetä, jotta kasassa olisi mahdollisimman paljon kun menen sisään ja täyspäiväinen opiskelu olisi mahdollisimman lyhyt. Voiko esim. lukea toisesta aineesta aineopinnot (johtaminen) tai kannaattaako tämä? Kieliopinnot olen ajatellut tehdä vasta sisällä.Tarkoitus olisi siis lukea kandiksi ja laskentatoimea pääaineena. Myös psykologiaa olen harrastuksena joskus 5 vuotta sitten suorittanut mutta näistä ei kai ole mitään hyötyä?

[/quote]

Haet siis avoimen väylän kautta sisään? Meillä Turussa ainakin vaaditaan 6op yhteensä kahdesta eri kielestä eli 3op molempia. Itse kävisin ihan alkukursseja esim. Jo1, Jo2...riippuen mitä avoimesta niillä hetkillä löytyy ja tietysti mikä kiinnostaa.Jos pyrit pääsykokeella sisään, sama juttu mutta ilman kieliopintoja jos niin haluat. Yleensä kai kursseja käydään järjestyksessä, mutta sekaisinkin voi käydä. Laskiksessa varsinkin järjestyksessä käyminen on kai järkevää.

Vierailija
10/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskista lukisin vasta koulussa, koska se on hyvä olla mielessä ennen työntekoa eikä niin että pari vuotta sitten olet sitä opiskellut ja joudut kertaamaan. Esim. Johtamista voisi olla hyvä lukea etukäteen, sillä kun tuskin väliä on.

Vierailija
11/11 |
01.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa fiksu kysymys. Meinaat, että joku entinen opiskelija muistaa kaikki opintopisteensä ihan kurssikohtaisesti? Ehkä vaan etsit ne jostain netistä opinto-oppaasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan