Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minulla ei ole ajokorttia...

Vierailija
18.11.2014 |

Eikä todennäköisesti tule koskaan olemaankaan.
Mitä ajattelet tällaisesta ihmisestä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 01:09"]

Mullakaan ei ole korttia, mutta mieheni kyllä kuskaa minua ja lapsiamme aina kun vaan mahdollista. Työaikana ei tietenkään pysty... Koen kortittomana elämisen jotenkin avuttomaksi... Olen vielä kotona lasten kanssa, mutta mites kun palaan töihin ja lapsia tarvitsee alkaa kuljettamaan päiväkoteihin jne. Olisi muutenkin helpompi päästä kulkemaan lasten kanssa päivisin autolla kyläilemään tai perhekerhoihin. Asumme vielä tosi syrjässä eikä tännekään tule kukaan kylään kun hyvin harvoin...

[/quote]

toi olis mun painajainen! Miksi et tee asialle mitään? Nythän voisit ilmoittautua autokouluun! Minä harkitsisin myös muuttoa kaupunkiin. Rakastan kotona oloa lasten kanssa, mutta vain koska en ole yksin, eikä ole koskaan tylsää. Keskustassa asun ja kortti sekä auto löytyy myös. Monessa asiassa ei haittaa olla miehestä riippuvainen, mutta menemisissa mun täytyy ehdottomasti olla itsenäinen!

Vierailija
2/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ABECE kortti ja millään muulla kirjaimella kun B ei ole käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna ajattelen: pummi ja saamaton. Okei Hesassa on ok jos ei ole korttia mut oikeastaan kaikkialla muualla Suomessa sitä tarvitsee. Itse autoihmisenä pidän ajokorttia itsestäänselvyytenä. Kaikki ei sitä halua ja kaikilla ei ole varaa mutta se vaan helpottaa elämää suuresti eikä ole sen vaikeampaa opetella ajamaan tai liikennesääntöjä.. Ihminen on oppivainen jos vain itse haluaa.

Vierailija
4/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en suoraan sanottuna tajua lainkaan ihmisiä, jotka kammoavat autolla ajamista tai jopa kyydissä istumista. Ei auto ole mikään astronautin koulutusta vaativa avaruusalus, vaan tavanomainen liikenneväline, joka on varustettu moottorilla.

Mutta joo, eihän ajokorttia ole pakko olla, jos ei sitä tarvitse, ei ole rahaa autoon tai ei tykkää ajamisesta.

Vierailija
5/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten? Negatiivisesti ajattelen niistä jotka kyselee joka asiasta mitä muut ajattelee... "Minulla on hiukset, mitä ajattelet minusta?"

Vierailija
6/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 00:20"]

Mitä sitten? Negatiivisesti ajattelen niistä jotka kyselee joka asiasta mitä muut ajattelee... "Minulla on hiukset, mitä ajattelet minusta?"

[/quote]

Veit sanat näppikseltäni.

Vierailija
7/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ajattele mitään erityistä. Ensimmäisenä tulee vain mieleen, että miksi ei?

Vierailija
8/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole liikenteeseen ja hyvä niin, ettei inssikään säälistä anna korttia. Korttiin tarvitaan tietty miniraja osaamista, jos ei sitä täytä niin voi voi!!

Onneksi itse täytän, jopa kehuttiin taitoa positiivisesti. Ei tarvi matkata kusisissa dösissä spurgujen ja muiden kylähullujen 

Vierailija
9/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen sinun olevan ajokortin suhteen samoilla linjoilla kuin minä.

Vierailija
10/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kun kaipaan erilaisia näkökulmia, sekä hyviä ja huonoja puolia kortittomuudesta. MINUSTAHAN on pelkän kortittomuuden perustella hankalaa sanoa yhtään mitään. Muotoilin kysymykseni aivan väärin. :)
Mutta myönnän että syy kortittomuuteeni on nimenomaan huono itseluottamukseni. En luota siihen että osaisin ajaa oikeaoppisesti liikenteessä. Olen muissakin asioissa todella arka. - Ap

Vierailija
11/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin matkusta julkisillakaan. Kaikista mieluiten kävelen, mutta pidemmät matkat kuljen yleensä mieheni tai jonkun muun läheisen kyydissä.
Kyllähän ajokortti ja -taito helpottaisi elämää paljon. - Ap

Vierailija
12/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset. Olen "autokammoinen" ja pelkään olla muidenkin kyydissä. Olen miettinyt helpottaisikohan pelkoni jos vaan menisin autokouluun ja opettelisin itse ajamaan?

Vierailija
13/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele mitään. En todellakaan pidä ajokorttia itsestäänselvyytenä, kaikki ei halua sitä vastuuta itsestä, matkustajista ja liikenteestä, eikä kaikilla ole varaa (kallistuu joka vuosi). Eikä kaikki edes pidä sitä tarpeellisena kun on niin monta eri kulkuvälinettä olemassa

Vierailija
14/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortittomuus on ok niin kauan kun ei kyytiä kerjää jatkuvasti muilta.

Vierailija
15/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei ole korttia, mutta mieheni kyllä kuskaa minua ja lapsiamme aina kun vaan mahdollista.
Työaikana ei tietenkään pysty...
Koen kortittomana elämisen jotenkin avuttomaksi... Olen vielä kotona lasten kanssa, mutta mites kun palaan töihin ja lapsia tarvitsee alkaa kuljettamaan päiväkoteihin jne. Olisi muutenkin helpompi päästä kulkemaan lasten kanssa päivisin autolla kyläilemään tai perhekerhoihin. Asumme vielä tosi syrjässä eikä tännekään tule kukaan kylään kun hyvin harvoin...

Vierailija
16/16 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain helsingissä kortittomuus on ihan helppo nakki, mutta tuleppa 400km pohjoisempaan niin ajokortti on lähes pakollinen jos haluat viedä lapset hoitoon, käydä kaupassa ja vielä töissä:(