Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä 9-vuotiaan tytön kanssa kun ei tottele?

Vierailija
28.08.2021 |

Ei halua totella kehotuksia eikä käskyjä, ei koulussakaan. (Ei saisi määräillä.) Läksyt on toistuvasti tekemättä, Wilmaan tulee opettajalta viestejä tästä. Menee kavereiden luo ilman että ilmoittaa mihin on mennyt jne. En tiedä mitä tehdä tämän lapsen kanssa. N37

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aresti tai nurkkaan seisomaan.

Vierailija
42/45 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ensin pitää selvittää mistä moinen käytös johtuu ja sopia tarkat pelisäännöt. Jos touhu vieläkin jatkuu niin kokeile jättää lapsi hetkeksi oman onnen nojaan. Kerrot, että kun hän on omasta mielestään jo niin iso, että voi tehdä mitä vaan niin tästä lähtien tekee itse omat ruuat, pesee omat pyykit, tiskaa yms. Hoitaa kaiken mitä itsestään huolehtiva aikuinen tekee ja äidille ei sitten saa tulla itkemään. Toimi mun kohdalla tuossa iässä :D muuttu nopeasti ääni kellossa kun äiti teki tuollaisen tempauksen mulle.

Ehkä on syytä pysyä turvallisissa keinoissa. Alaikäisen lapsen heitteille jättö on rikos. Eiköhän tässä äiti ole jo tarpeeksi laiminlyönyt velvollisuuksiaan. Ei ole normaalia, että lapsi kapinoi joka paikassa, kaikkia sääntöjä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä islamissa koraani neuvoo että tuon ikäistä tuoretta vaimoa pitää ensin nuhdella, sitten eristää makuuhuoneesta ja jos ei vieläkään ala totella niin saa hakata.

t. imaani

Hauskaa, että "imaami" ei osaa kirjoittaa omaa ammattiaan oikein :D Iman taas tarkoittaa uskoa.

En ole itse edes muslimi, mutta tiedän joitain asioita.

Vierailija
44/45 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käskyttäminen ei toimi, kokeile toisenlaista lähestymistapaa. Kirjoita tyttärellesi kirje käsin. Lähesty ystävällisesti, mutta määrätietoisesti. Laita kirjeeseen kaikki ne asiat, mistä haluat keskustella hänen kanssaan ja lopuksi toive, että keskustelette asioista esim. sunnuntaina klo 15. Anna hänen lukea rauhassa ja sulatella asiaa. Et suosu puhumaan asiasta kuin vasta sovittuna ajankohtana.

Pelisäännöt on tehtävä selväksi ja ne te voitte vaikka laatia yhdessä paperille, jotta asiasta jää jotain dokumenttia. Jälkeenpäin tytär varmasti testaa taas rajojaan, voit aina viitata sovittuihin asioihin. Mikäli hän haluaa muuttaa jotain sovituista säännöistä, siihen tarvitaan taas yhteinen palaveri ja sovitaan uusista asioista yhdessä. Näin hänelle jää tunne, että hän itse on osaana ratkaisujen tekemistä ja hänen sanallan on myös painoa.

Joku viisas on joskus sanout" "Lasten ja nuorten kasvatus on kuin lohen kalastamista, välillä annetaan siimaa, mutta pidetään tarpeen tullen rimpuilija koko ajan hallinnassa".

Säännöt laaditaan noudatettavaksi. Nythän lapsi ottaa valtaa muuttamalla sääntöjä itselleen sopivaksi. Päätä jo, miten tässä tulisi oikeasti toimia. Lapsen kanssa ei neuvotella siinä vaiheessa kun säännöt on hukassa. Mene rauhassa kalastamaan ja löysäämään siimaa jokeen.

Vierailija
45/45 |
17.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä parempaa kasvatusoppia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi