Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin olet viimeksi käynyt metsässä?

Vierailija
28.08.2021 |

Mä meen kohta.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin metsään Helsingissä asuvan kannattaa mennä jos haluaa sieniä ja marjoja?

Vierailija
22/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken tulin metsästä kotiin. Kohtasin kaksi koiranulkoiluttajaa, jotka komensin välittömästi ottamaan koiransa hihnaan ja hetki siinä riideltiin jokamiehenoikeuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eräällä mökillä ja mun tehtävänä oli pitää koira pois jaloista, kun toiset ajoi nurmikkoa, joten menin koiruuden kanssa metsään pari tuntia sitten.

Kai tutkitte jälkeenpäin, ettei koirassa ollut punkkeja?

Vierailija
24/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin mennä, mutta asun Helsingin keskustassa ja pelkään hirvikärpäsiä, punkkeja ja eksymistä. Sieniä haluaisin poimia, mutta taas pelko estää. Pelkään, etten osaa tunnistaa ja poimin myrkkysieniä. Pelkään myös, että sienissä on matoja ja toukkia.

MITEN uskallat asua Helsingissä? En ymmärrä tätä ollenkaan.

Vierailija
25/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äsken tulin metsästä kotiin. Kohtasin kaksi koiranulkoiluttajaa, jotka komensin välittömästi ottamaan koiransa hihnaan ja hetki siinä riideltiin jokamiehenoikeuksista.

Vihaan koiria vapaana pitäviä ihmisiä. Silloin, kun itsellä oli vielä koira (pieni), pelotti aina, että joku isompi rohjake hyökkää. Olen myös itse joutunut lapsena takaapäin yllättäen koiran puremaksi. Jäänyt traumat.

Vierailija
26/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin eräällä mökillä ja mun tehtävänä oli pitää koira pois jaloista, kun toiset ajoi nurmikkoa, joten menin koiruuden kanssa metsään pari tuntia sitten.

Kai tutkitte jälkeenpäin, ettei koirassa ollut punkkeja?

Ei ollut tarpeen, kun soratietä kuljettiin.

Vierailija
27/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiseen jossa on sieniä ja marjoja. Vai kaikki mulle ja heti? Mene etsimään.

Vierailija
28/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin mennä, mutta asun Helsingin keskustassa ja pelkään hirvikärpäsiä, punkkeja ja eksymistä. Sieniä haluaisin poimia, mutta taas pelko estää. Pelkään, etten osaa tunnistaa ja poimin myrkkysieniä. Pelkään myös, että sienissä on matoja ja toukkia.

Mun pelot on irrationaalisia, sen ymmärrän vaikka sairas olenkin. :( Ötököitä kohtaan on varmasti joku fobia kehittynyt.

Vierailija
29/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiseen jossa on sieniä ja marjoja. Vai kaikki mulle ja heti? Mene etsimään.

No missä niitä metsiä on? Joku Espoon Nuuksio ihmisiä täynnä?

Vierailija
30/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä levähdyspaikalla pari viikkoa sitten. Miksi kysyt?

Vierailija
31/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuuuutista vaan!!!!

Vierailija
32/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä, kun omistam metsää :)

Vierailija
33/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun pelot on irrationaalisia, sen ymmärrän vaikka sairas olenkin. :( Ötököitä kohtaan on varmasti joku fobia kehittynyt.

Sitten et vain mene ja teet niitä asioita joita voit tehdä 🤷 eipä se kai valittamallakaan muuksi muutu?

Vierailija
34/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten et vain mene ja teet niitä asioita joita voit tehdä 🤷 eipä se kai valittamallakaan muuksi muutu?

En valittanut? Kerroin vain, miksi itse en käy metsässä. Tää on keskustelupalsta.

Vierailija
35/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään menen taas.Löytyi yksi parhaista reiteistä.

Vierailija
36/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ihmiset käyvät lastensa kanssa nykypäivänäkin metsissä, niin ei vieraannuta täysin luonnosta. Metsistä ne ihmisten hyvinvoinnitkin lähtee nousuun. Ei sitä syvälle metsiinkään tarvii lähteä, että metsätkin tulee tutuiksi.

Vierailija
37/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viikkoa sitten - autolla.

Vierailija
38/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin korona-aikaan umpi metsässä asuvana oleellisempaa olisi kysyä, milloin viimeksi olet käynyt metsän ulkopuolella 🙂

Vierailija
39/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari halkaistua valkosipulinkynttä sienikorissa karkoittaa hirvikärpäsiä. Inhoavat valkosipulintuoksua.

Vierailija
40/50 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Hyvinkäällä on hyviä ulkoilu paikkoja ja metsissä niitä on. On terveysmetsää, suomiehen luontopolkua, sveitsin luontopolkua ja usmin ulkoilu aluetta. Metsät ovat hienoja paikkoja ulkoilla ja hyvä niissä on tehdä lenkkejä. Metsää täältä kyllä löytyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme