Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni nalkuttaa koko ajan, mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.08.2021 |

Ollaan oltu yhdessä 18 vuotta nalkuttaminen pahentunut vuosi vuodelta. Heti kun aikoinaan muutettiin yhteen, hän hyväntahtoisesti huomautteli, jos jätin pöydille tavaraa. Nyt ei ole hyväntahtoista. Kun hankittiin talo, se oli kompromissi, koska hän pitää modernista ja yksinkertaisesta ja minä romanttisesta tunnelmasta. Häntä ärsyttää, jos minä tai lapset jätetään tavaroita väärille paikoille ja sitten alkaa nalkutus. Esimerkkejä eilisillalta: ”Eikö nyt s**tana voi laittaa pyyhkeitä suoraan kaappiin, jos tyhjentää kuivausrummun? Miksi ne pitää viikata pyykkikoriin odottamaan kaappiin laittamista?” Ja toinen nalkutuksen aihe eiliseltä: ”Jos sinä raastat juustoa raastimella, niin miksi se pitää laittaa astianpesukoneeseen, kun se ei tule puhtaaksi. Miksei sitä voi suoraan pestä ja kuivata?” Huomiona siis, että ikinä en ole nähnyt likaista raastinrautaa pesun jäljiltä meidän tiskikoneessa.

Tämmöistä tämä on lähes joka päivä, että saan nalkutusta pikkuasioista. Olen kertonut, että se tuntuu minusta pahalta, mutta nalkutus on silti jatkuvaa. Tuntuu, että en osaa miehen mielestä hoitaa mitään oikein kotona.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minua alkoi ottamaan päähän. Olen elänyt lapsuuteni 60-luvulla ja nuoruuteni 70-luvun lopussa. Minun ikäpolveni on taistellut vielä stereotypioita vastaan, että naiset olisivat kotona ja kun mies tulee töistä, alkaa nalkutus. Näin ei ole asia ollut. Minun sukupolveni naiset ovat pääsääntöisesti olleet työelämässä miesten rinnalla. Me olemme keränneet eläkettä itsellemme ja ottaneet vastuun kodin hoitamisesta miesten rinnalla. Osa meistä on taistellut oikeudesta olla muutakin kuin kotiäiti, mutta missään nimessä meitä ei voi laittaa kategoriaan: hameelliset nalkuttaa.

Vierailija
42/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on menkat ja se on pettynyt, että et kuuntele. Kosta ja lähde vieraisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut huhuja, että naiset aina nalkuttaa, mutta meilläkin om noin, että mies nalkuttaa. Ihan joka pikkujutusta pitää jotain nillittää. Tiedostan olevani joissakin asioissa turhan huoleton, mutta usein se nalkutus alkaa jostain täysin mitättömistä asioista.

Vierailija
44/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee niitä asioita mistä hän nalkuttaa. Ihan aiheesta hän sanoo. Ei se olisi iso vaiva laittaa ne pyykit sinne kaappiin tai pestä se juustoraastin. Itse aiheutat nuo nalkutukset. Minun ex mies oli juuri tuollainen. Saattoi kävellä kuraisilla kengillä ympäri taloa juuri sen jälkeen kun olin pessyt lattiat. Tietenkin pyysin ettei hän tekisi niin ja olin sitten nalkuttaja. Jos hän ei olisi liannut niitä juuri pestyjä lattioita niin minun ei olisi tarvinnut sanoa mitään.

Öhöm. Kuka perheessä päättää, milloin pyykit viedään kaappiin?! Se, joka ne viikkaa? Vai se, joka niitä ei viikkaa?

Vierailija
45/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asu erillään lasten kanssa. Ei jatkuvaa huomauttelua jaksa kuunnella kukaan. Ilmapiiri paranee

Vierailija
46/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaista pikkuasioista käden vääntämistä ollut joskus. Tunnistan tuon, että toinen haluaa steriilin ympäristön ja toisella saa eläminen näkyä. Meillähän ei mieheni sallinut edes legojen jättämistä lattialle. Kaikki leikitkin piti raivata heti pois tai oli huutomyrsky.

Vierailija
47/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyempänä tämä olisi ehkä toiminut paremmin?

Vastaa tai ole vastaamatta, mutta älä tule tänne pätemään.

Vierailija
48/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi pitäisi aloittaa TRT (testosterone replacement therapy). Ei ole normaalia että mies nalkuttaa. Kun on hormonit kohillaan olo on rento ja energinen.

Vierailija
49/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo miehen nalkutus oli lopun alkua meillä. Mitään en muka tehnyt oikein ja tyhmäkin olin kuin saapas. Lopulta paljastui miehen sivusuhde.

20v avioliitto loppui siihen.

Vierailija
50/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavanbyleistä suomalaisissa naisissa että he olettavat että heidän perässä kuljetaan siivoamassa heidän sotkuja

Vierailija
51/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottavanbyleistä suomalaisissa naisissa että he olettavat että heidän perässä kuljetaan siivoamassa heidän sotkuja

Mitä sotkuja? Missä aloittaja on sotkenut?

Vierailija
52/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen, jättää kotihommat miehen hoidettavaksi, kun itsellään on jotain "tärkeämpää" puuhaa.

Vierailija
53/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa ulko- ovi Hänelle, ja Sano: " Ja, tässä on ulko- ovi , josta Voi mennä , ja nyt , ULOS"

" Näkemiin "!

Ja sulje ovi hänen nokan edessä tiukkaan kiinni.

Vierailija
54/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee niitä asioita mistä hän nalkuttaa. Ihan aiheesta hän sanoo. Ei se olisi iso vaiva laittaa ne pyykit sinne kaappiin tai pestä se juustoraastin. Itse aiheutat nuo nalkutukset. Minun ex mies oli juuri tuollainen. Saattoi kävellä kuraisilla kengillä ympäri taloa juuri sen jälkeen kun olin pessyt lattiat. Tietenkin pyysin ettei hän tekisi niin ja olin sitten nalkuttaja. Jos hän ei olisi liannut niitä juuri pestyjä lattioita niin minun ei olisi tarvinnut sanoa mitään.

Ensinnäkin minä en voi tietää etukäteen, mikä häntä ärsyttää. Kun se raastinrauta ei ole koskaan ollut likainen astianpesukoneesta otettaessa, miksi se olisi ongelma? Toiseksi ihmisillä on erilaisia tapoja toimia kotonaan. Minulle ei ole ongelma viikata pyyhkeitä pyykkikoriin valmiiksi ja sitten isompi määrä pyykkiä kerralla laittaa kaappeihin. Kun se ei ole minulle mikään ongelma, miksi minun pitäisi tehdä toisin. Onhan joissain perheessä ihan pyykkivuoria puhdasta pyykkiä odottamassa (ei edes viikattuna) ja laittelevat niitä kaappiin kun on aikaa ja motivaatiota. Pikkuasia.

-ap

Vai tarkoittiko se mies, että se raastinrauta ei puhdistu siellä koneessa, koska konetta ei pantu päälle silloin? Vai siis olitteko käynnistämässä koneen? Jos hän ajatteli, että raastinta tarvitaan vielä ennen konepesua ja silloin on tietenkin kätevää pestä se raastin valmiiksi. (Vähän vaikeasti selitetty)

Vierailija
55/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hiukan helpottavaa kuulla että muissakin perheissä miehet voivat olla todella kamalia !

Me ollaan oltu naimisissa yli 30 vuotta, ja mies "menettää hermonsa " aivan milloin mistäkin pikkuasioista.... Harva se viikko alkaa äksyillä ja huutaa jostain "hiusten halkomisesta" !

Se on sitten sen sortin äksöniä että ei siihen voi mennä huutamaan väliin 🙈...tai huuto ois jo sitä luokkaa että naapurit soittaisivat ovikelloa 🥴.

Oon kyllä tottunut tähän kiukku kierteeseen, mutta mutta... Tottakai se ottaa mua pattiin !

Olen miettinyt myös sitä että oiskohan ( voiskohan?) olla jokin sairaus kuitenkin taustalla ?

Esimerkiksi MS taudissa on psyykkisiä oireita ensin..

Ja kun googletin MS taudin, niin huomasin että miehelläni on pari muutakin siihen verrattavaa oiretta. Just tuo siivous- ja tavaroiden tarkka järjestys voisi viitata johonkin..

Aika näyttää...ei tuollaisia epäilyjä voi heittää ilmoille.

Älä nyt sekoita hyvä ihminen tähän MS-tautia!

Olen itse sairastanut sitä vuosikymmenet, mutta minulla ei ole koskaan ollut tarvetta äksyillä ja huutaa jostain turhanpäiväisestä asiasta, eikä tuollainen käytös kuulu mitenkään tähän sairauteen. Sitä en tiedä, mitä oireita miehelläsi on lisäksi, mutta myöskään tavaroiden tarkka järjestys ei liity tähän sairauteen. Enemmän kai se on luonnekysymys, jos on tarkka siitä, että tavarat pidetään paikoillaan. Turha äksyily taas kertoo siitä, että miehen mieltä painaa ihan joku muu asia. 

Vierailija
56/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N60+MS kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hiukan helpottavaa kuulla että muissakin perheissä miehet voivat olla todella kamalia !

Me ollaan oltu naimisissa yli 30 vuotta, ja mies "menettää hermonsa " aivan milloin mistäkin pikkuasioista.... Harva se viikko alkaa äksyillä ja huutaa jostain "hiusten halkomisesta" !

Se on sitten sen sortin äksöniä että ei siihen voi mennä huutamaan väliin 🙈...tai huuto ois jo sitä luokkaa että naapurit soittaisivat ovikelloa 🥴.

Oon kyllä tottunut tähän kiukku kierteeseen, mutta mutta... Tottakai se ottaa mua pattiin !

Olen miettinyt myös sitä että oiskohan ( voiskohan?) olla jokin sairaus kuitenkin taustalla ?

Esimerkiksi MS taudissa on psyykkisiä oireita ensin..

Ja kun googletin MS taudin, niin huomasin että miehelläni on pari muutakin siihen verrattavaa oiretta. Just tuo siivous- ja tavaroiden tarkka järjestys voisi viitata johonkin..

Aika näyttää...ei tuollaisia epäilyjä voi heittää ilmoille.

Älä nyt sekoita hyvä ihminen tähän MS-tautia!

Olen itse sairastanut sitä vuosikymmenet, mutta minulla ei ole koskaan ollut tarvetta äksyillä ja huutaa jostain turhanpäiväisestä asiasta, eikä tuollainen käytös kuulu mitenkään tähän sairauteen. Sitä en tiedä, mitä oireita miehelläsi on lisäksi, mutta myöskään tavaroiden tarkka järjestys ei liity tähän sairauteen. Enemmän kai se on luonnekysymys, jos on tarkka siitä, että tavarat pidetään paikoillaan. Turha äksyily taas kertoo siitä, että miehen mieltä painaa ihan joku muu asia. 

Joo näin on. Ei ms-tauti aiheuta pakkomielteitä järjestyksen suhteen, eikä äkillisiä kiukunpuuskia. Jos kyse on sairaudesta, se on jotain muuta kuin ms-tauti. Se voi olla muistisairaus, masennus tai esim. ahdistuneisuushäiriö, johon liittyy pakkoneurooseja.

Vierailija
57/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun mieheltä. Joka päivä vähintään jostain pitää nalkuttaa ja kiroilla. Yleensä yritän vain jättää huomiotta, jotta ei tulisi riitaa. Siivoilen koko ajan jotta ei olisi aihetta nalkuttaa, mutta aina jotain löytyy.

Tällä viikolla esim: jääkaappi sotkuinen, joku esine hävinnyt ja syy tietenkin minun, muruja pöydällä ..

Todella raskasta kuunnella.

Vierailija
58/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse epäilen miehellä tuota ahdistuneisuushäiriötä, jotain pitää hallita kun kaikki muu on sekaisin, joten pienikin sotku ahdistaa. Hän ei koe asiaa ongelmaksi ja syyttää muita.

57

59/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sillä hame ja huulipunaa ja sano sille: "Vaali omaa naiseuttasi".

Haha, tältä minusta tuntuu nalkuttajamiehen vaimona. Tein sitten miehisen ratkaisun ja lopetin kotitöitten tekemisen ihan kokonaan. Yksinkertaisesti vaan kieltäytyn kaikesta enkä välitä paskaakaan siitä, miltä meillä näyttää. Lapset ovat onneksi jo niin isoja, että osaavat itsekin huolehtia ruuistaan.

En myöskään juuri ole enää kotona. Olen ylitöissä tai harrastuksissa, olen hankkinut itselleni oman "naisluolan" toiselta puolen kaupunkia. En viitsi ilmoittaa kotiin, jos jään jonnekin yöksi. Ja aika usein jään. Mies ei nalkuta yhtään, pyytelee kotiin ja tekee ruuat valmiiksi. Jos pyytää tekemään jotain niin vastaan "en" ja se on siinä.

Osaan siis hyvin samaistua miehiin, jotka tekevät tämän saman.

Siinä on se ero että 100% naisista nalkuttaa, miehistä vain 0,1%

Ei pidä paikkaansa. En  koskaan ole nalkuttanut

Niitä nalkuttavia miehiä olen nähnyt ja niistä pysyn erossa

60/75 |
29.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa mun mieheltä. Joka päivä vähintään jostain pitää nalkuttaa ja kiroilla. Yleensä yritän vain jättää huomiotta, jotta ei tulisi riitaa. Siivoilen koko ajan jotta ei olisi aihetta nalkuttaa, mutta aina jotain löytyy.

Tällä viikolla esim: jääkaappi sotkuinen, joku esine hävinnyt ja syy tietenkin minun, muruja pöydällä ..

Todella raskasta kuunnella.

Aiotko pitkäänkin vielä kuunnella tuota ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä