Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni nalkuttaa koko ajan, mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
28.08.2021 |

Ollaan oltu yhdessä 18 vuotta nalkuttaminen pahentunut vuosi vuodelta. Heti kun aikoinaan muutettiin yhteen, hän hyväntahtoisesti huomautteli, jos jätin pöydille tavaraa. Nyt ei ole hyväntahtoista. Kun hankittiin talo, se oli kompromissi, koska hän pitää modernista ja yksinkertaisesta ja minä romanttisesta tunnelmasta. Häntä ärsyttää, jos minä tai lapset jätetään tavaroita väärille paikoille ja sitten alkaa nalkutus. Esimerkkejä eilisillalta: ”Eikö nyt s**tana voi laittaa pyyhkeitä suoraan kaappiin, jos tyhjentää kuivausrummun? Miksi ne pitää viikata pyykkikoriin odottamaan kaappiin laittamista?” Ja toinen nalkutuksen aihe eiliseltä: ”Jos sinä raastat juustoa raastimella, niin miksi se pitää laittaa astianpesukoneeseen, kun se ei tule puhtaaksi. Miksei sitä voi suoraan pestä ja kuivata?” Huomiona siis, että ikinä en ole nähnyt likaista raastinrautaa pesun jäljiltä meidän tiskikoneessa.

Tämmöistä tämä on lähes joka päivä, että saan nalkutusta pikkuasioista. Olen kertonut, että se tuntuu minusta pahalta, mutta nalkutus on silti jatkuvaa. Tuntuu, että en osaa miehen mielestä hoitaa mitään oikein kotona.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli auton, eli pyhän lehmän kanssa tuollaista nipottamista, kun olin lasten kanssa kotona v. 2007-2011. Yhdellä autolla piti tulla toimeen. Mies valitti aina, että ajelen hänen bensat enkä tankkaa. Ei kai kukaan tankkaa jokaisen kauppareissun välissä. Sitä paitsi minä ostin myös bensaa aina lapsilisäpäivän jälkeen. Meillä kriisiytyi homma, kun olin käyttänyt sairasta lasta lääkärissä ja mies valitti koko illan, että olen antanut lapsen kurata tämän hänen pyhän lehmänsä takapenkit. Sen jälkeen en suostunut käymään edes kaupassa sillä autolla. Kun pääsin töihin, hain autolainan heti ekana palkkapäivänä ja hankin oman auton.

Olisin pistänyt kyllä ukon pihalle. Mutta odota sinä seuraavaa nslkutuksen aihetta.

Vierailija
22/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaile millaisissa tilanteissa hän nalkuttaa. Tavallisesti kenkkuilija ottaa mukavan asennon istuen ja nojautuen taakse. Huoneessa on vain yksi tuoli jossa istut sinä hups.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies välillä nalkuttaa mutta myönnän että ihan aiheesta. Olen laiska ja mukavuudenhaluinen ja jos asuisin yksin niin eläisin kaaoksen keskellä. Minä jopa arvostan miestä siinä että on ryhdikkäämpi ja saa asioita aikaan. Hänen takiaan yritän välillä itsekin tsempata.

Vierailija
24/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei onneksi pahemmin nalkuta.

Muutaman kerran sanoi esimerkiksi, että kun on niin tomuista. Sanoin, että siellä se on imuri kaapissa, sen voi vapaasti ottaa käteensä ihan koska haluaa.

Kun joskus valitti pikkuasioista sanoin, että tuo ei ole kivaa, käymme molemmat töissä ja kumpikin voi huomatessaan jonkun asian tehdä sen ilman huomauttamista toiselle.

Itse olen huono huomauttamaan niin en kestä sitä toiseltakaan.

Tajusin, että mies huomautti helpommin silloin kun oli jotain muuta harmia tai tressiä. Silloin yritin tehdä niin, että aloimme juttelemaan mistä kiikastaa ja mies usein sitten rentoutuikin ja sanoi, että anteeksi kun purin harmini sinuun.

Puhuminen, asiallisesti, ei oikein muuta keinoa ole.

Ja jos ei auta ja unohtaa mitä on puhuttu, niin napakasti heti siinä tilanteessa sanoa. Mutta ei keljuillen tai kostaen vaan asiasta.

Vierailija
25/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos korjaisit kätöstäsi ja tekisit jatkossa kuten hän pyytää?

Vierailija
26/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta sillä hame ja huulipunaa ja sano sille: "Vaali omaa naiseuttasi".

Haha, tältä minusta tuntuu nalkuttajamiehen vaimona. Tein sitten miehisen ratkaisun ja lopetin kotitöitten tekemisen ihan kokonaan. Yksinkertaisesti vaan kieltäytyn kaikesta enkä välitä paskaakaan siitä, miltä meillä näyttää. Lapset ovat onneksi jo niin isoja, että osaavat itsekin huolehtia ruuistaan.

En myöskään juuri ole enää kotona. Olen ylitöissä tai harrastuksissa, olen hankkinut itselleni oman "naisluolan" toiselta puolen kaupunkia. En viitsi ilmoittaa kotiin, jos jään jonnekin yöksi. Ja aika usein jään. Mies ei nalkuta yhtään, pyytelee kotiin ja tekee ruuat valmiiksi. Jos pyytää tekemään jotain niin vastaan "en" ja se on siinä.

Osaan siis hyvin samaistua miehiin, jotka tekevät tämän saman.

Siinä on se ero että 100% naisista nalkuttaa, miehistä vain 0,1%

Vierailija
27/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo liittyy aiheeseen? Naiseus? Siis naisetko vain tekevät ruokaa, tiskaavat, siivoavat ja pesevät pyykkiä? Nyt ei eletä 50-lukua, jolloin oli pikkuvaimoja kotona ja miehet kävivät vain lepäämässä ja nauttimassa täysihoidosta kotona.

Vierailija
28/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha, tältä minusta tuntuu nalkuttajamiehen vaimona. Tein sitten miehisen ratkaisun ja lopetin kotitöitten tekemisen ihan kokonaan. Yksinkertaisesti vaan kieltäytyn kaikesta enkä välitä paskaakaan siitä, miltä meillä näyttää. Lapset ovat onneksi jo niin isoja, että osaavat itsekin huolehtia ruuistaan.

En myöskään juuri ole enää kotona. Olen ylitöissä tai harrastuksissa, olen hankkinut itselleni oman "naisluolan" toiselta puolen kaupunkia. En viitsi ilmoittaa kotiin, jos jään jonnekin yöksi. Ja aika usein jään. Mies ei nalkuta yhtään, pyytelee kotiin ja tekee ruuat valmiiksi. Jos pyytää tekemään jotain niin vastaan "en" ja se on siinä.

Osaan siis hyvin samaistua miehiin, jotka tekevät tämän saman.

Siinä on se ero että 100% naisista nalkuttaa, miehistä vain 0,1%

Ei tuo pidä paikkaansa. Nalkuttaminen, huomauttelu ja henkinen alistaminen eivät ole sukupuolisidonnaisia.

Vierailija
29/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee niitä asioita mistä hän nalkuttaa. Ihan aiheesta hän sanoo. Ei se olisi iso vaiva laittaa ne pyykit sinne kaappiin tai pestä se juustoraastin. Itse aiheutat nuo nalkutukset. Minun ex mies oli juuri tuollainen. Saattoi kävellä kuraisilla kengillä ympäri taloa juuri sen jälkeen kun olin pessyt lattiat. Tietenkin pyysin ettei hän tekisi niin ja olin sitten nalkuttaja. Jos hän ei olisi liannut niitä juuri pestyjä lattioita niin minun ei olisi tarvinnut sanoa mitään.

Että kurakengillä vastapestyillä lattioilla kävely on sama asia kuin se, että viikkaa pyyhkeet pyykkikoriin eikä suoraan kaappiin? Eihän se ole ollenkaan sama asia. Kurakengillä kävely on sotkemista. Pyyhkeiden viikkaaminen ei ole sotkemista.

Vierailija
30/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset tee niitä asioita mistä hän nalkuttaa. Ihan aiheesta hän sanoo. Ei se olisi iso vaiva laittaa ne pyykit sinne kaappiin tai pestä se juustoraastin. Itse aiheutat nuo nalkutukset. Minun ex mies oli juuri tuollainen. Saattoi kävellä kuraisilla kengillä ympäri taloa juuri sen jälkeen kun olin pessyt lattiat. Tietenkin pyysin ettei hän tekisi niin ja olin sitten nalkuttaja. Jos hän ei olisi liannut niitä juuri pestyjä lattioita niin minun ei olisi tarvinnut sanoa mitään.

Ensinnäkin minä en voi tietää etukäteen, mikä häntä ärsyttää. Kun se raastinrauta ei ole koskaan ollut likainen astianpesukoneesta otettaessa, miksi se olisi ongelma? Toiseksi ihmisillä on erilaisia tapoja toimia kotonaan. Minulle ei ole ongelma viikata pyyhkeitä pyykkikoriin valmiiksi ja sitten isompi määrä pyykkiä kerralla laittaa kaappeihin. Kun se ei ole minulle mikään ongelma, miksi minun pitäisi tehdä toisin. Onhan joissain perheessä ihan pyykkivuoria puhdasta pyykkiä odottamassa (ei edes viikattuna) ja laittelevat niitä kaappiin kun on aikaa ja motivaatiota. Pikkuasia.

-ap

No mitä hän vastaa kun sanot näin hänelle? Miksi juustoa on hänen mielestään raastimessa jos sinusta ei ole? 

Vierailija
31/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hiukan helpottavaa kuulla että muissakin perheissä miehet voivat olla todella kamalia !

Me ollaan oltu naimisissa yli 30 vuotta, ja mies "menettää hermonsa " aivan milloin mistäkin pikkuasioista.... Harva se viikko alkaa äksyillä ja huutaa jostain "hiusten halkomisesta" !

Se on sitten sen sortin äksöniä että ei siihen voi mennä huutamaan väliin 🙈...tai huuto ois jo sitä luokkaa että naapurit soittaisivat ovikelloa 🥴.

Oon kyllä tottunut tähän kiukku kierteeseen, mutta mutta... Tottakai se ottaa mua pattiin !

Olen miettinyt myös sitä että oiskohan ( voiskohan?) olla jokin sairaus kuitenkin taustalla ?

Esimerkiksi MS taudissa on psyykkisiä oireita ensin..

Ja kun googletin MS taudin, niin huomasin että miehelläni on pari muutakin siihen verrattavaa oiretta. Just tuo siivous- ja tavaroiden tarkka järjestys voisi viitata johonkin..

Aika näyttää...ei tuollaisia epäilyjä voi heittää ilmoille.

Vierailija
32/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä oli nalkuttava mies - oli täissä asiakaspalvelutyössä ja kun töissä piti oli aina ystävällinen, kotona ensimmäinen puoli tuntia oli paineiden purkua. Syyn ei tarvinnut olla edes aito.

Tämä on muuten todella tavallista. Töissä pitää olla se ”hyvä tyyppi” ja viimeisen päälle mukava. Kotona sitten kiukutellaan kun sitä ei voi töissä tehdä.

Vierailija
33/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaiken tarvitse olla koko ajan tiptop ja järjestyksessä. Se on jo suorastaan sairasta, jos kaikki asiat pitää tehdä tietyllä tavalla ja omassa kodissa joka tavara järjestyksessä joka hetki. Sisustusohjelmia olen joskus katsonut kauhulla, kun usein ainakin Suomessa tehdään liian selkeää ja suorastaan rumaa. Jos ei huoneistoon astuessaan erota, onko nyt kotona vai sairaalassa, jotain on pahasti vialla. Muistan aikoinaan kun koulunkäynninohjaajana pyysin, voisiko luokkien seiniä maalata eri väreillä, minua katsottiin kuin vähä-älyistä. Nyt on oman tyttäreni luokassa puolukkapuuron värinen takaseinä ja luokan perällä 2 säkkituolia. Koulussa voi myös viihtyä, eikä senkään tarvitse näyttää 70-luvun sairaalalta.

Vierailija
34/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei joku tee kuten toinen haluaa? Koska ei koe sitä tärkeäksi. Eihän kurainen lattia ole herranjestas sentään sallittua. Eihän? Siinä vaiheessa kun ap alkaa kävellä kurasaappailla kotiinsa, voisi vielä ymmärtää nalkutuksen syyn. Mutta aloittaja ei ole maininnut kurasaappaista sanaakaan. Sinä oletat, että ap voisi tehdä niin, koska hän ei heti viikattuaan vie pyykkejä kaappiin tai ei pese käsin raastinta käytön jälkeen. Siitä on pitkä matka siihen, että alkaa kuralla sotata paikkoja.

Vierailija
35/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni oli nalkuttaja. Ja minä tein ne asiat. Yritin koko ajan miellyttää.

Pointti on siinä, ettei mikään riitä. Aina tulee uusi nalkutuksen aihe.

Vierailija
36/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen osallistuu kotitöihin, niin hän on osuutensa tehnyt. Tiskikoneeseen likaiset astiat ja viikataan puhtaat pyykit. Piste.

Vierailija
37/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun eksäni oli nalkuttaja. Ja minä tein ne asiat. Yritin koko ajan miellyttää.

Pointti on siinä, ettei mikään riitä. Aina tulee uusi nalkutuksen aihe.

Kyllä. Nalkuttaja ei lopeta. Jos teet yhden asian ”oikein”, on jotain taas väärin.

Vierailija
38/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo liittyy aiheeseen? Naiseus? Siis naisetko vain tekevät ruokaa, tiskaavat, siivoavat ja pesevät pyykkiä? Nyt ei eletä 50-lukua, jolloin oli pikkuvaimoja kotona ja miehet kävivät vain lepäämässä ja nauttimassa täysihoidosta kotona.

No ei se ihan tuollaista ollut 50-luvulla.

Se mies kävi ja elätti sillä työssä käynnillään koko perheen.  Sekä vaimon, että lapset.

Kun vaimo oli kotirouva, niin tottahan hän hoiti kodin ja lapset.

Se oli hänen työnsä.

Vierailija
39/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mies kävi ja elätti sillä työssä käynnillään koko perheen.  Sekä vaimon, että lapset.

Se oli hänen työnsä.

Niin? Miten se liittyy tähän, että joku nalkutttaa?

Vierailija
40/75 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli hänen työnsä.

Olen syntynyt v. 1963, joten voit varmaan valistaa minua, miten huulipuna liittyy nalkuttamiseen? En ole elänyt 50-luvulla, joten minun sukupolveni miehet eivät liity tähän. Oma mieheni on syntynyt v. 61, joten hänkään ei ole elänyt aikaa, jolloin naiset eivät käyneet töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä