lähihoitajaksi aikuisopiskeluna
Olen hakenut lähäri kouluun aikui puolelle ja minua alkoi nyt vaivaamaan että kuuluuko tähän kouluun myös matikat, englannit yms yleisaineet jos niitä ei ole ennestään suorittanut esim muussa tutkinnossa tai lukiossa?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 20:39"]Ei kuulu äidinkieli, englanti ym. Saat niistä hyväksiluvun.
[/quote]
Eikun siis, jos ei ole suorittanut niitä missään niin totta kai joudut käymään kurssit!
Oletettavasti kuuluu, jos sinulla ei ole lukio- tai ammattikoulutaustaa.
Kuuluu kyllä jos ei ole aiemmin opiskellut niitä esim lukiossa tai aiemmassa ammattikoulussa. Mutta eihän niitä paljoa ole, muistaakseni puoli tai yksi opintoviikkoa. Terv. Keväällä lähihoitajaksi valmistunut joka sai aiemman ammatin opinnoilla hyväksi luettua ko. aineet
Aikuiskoulutukseen ei kuulu. Toki lääkelaskut kuitenkin täytyy selvittää.
Olen käynyt kyllä äidinkieltä, englantia ja matikkaa toisessa tutkinnosta mutta jätin sen koulun kesken eli en suorittanut kaikkea. Opiskelin siis kosmetologiksi 1,5 vuotta. Miten tässä toimitaan?
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 20:46"]Olen käynyt kyllä äidinkieltä, englantia ja matikkaa toisessa tutkinnosta mutta jätin sen koulun kesken eli en suorittanut kaikkea. Opiskelin siis kosmetologiksi 1,5 vuotta. Miten tässä toimitaan?
[/quote]
Jos sinulla on esittää dokumenttia että olet suorittanut kurssit vähintään hyväksytysti niin saat hyväksiluvun.
Kyllä kuuluu ammattisanasto ja Lääkelaskut vaikka olisit käynyt minkä koulun.
Jos sinulla ei ole arvosanaa kyseisistä aineista, voit varmaankin neuvotella koulussa, miten ne suoritat. Tenttimällä vai kurssin käymällä.
Ei kuulu äidinkieli, englanti ym. Saat niistä hyväksiluvun.