välilevyn pullistuma
Minulla on todettu välilevyn pullistuma selässä ja tänään ollut hartioissa ja kaularangassa sellainen kipu ettei pää käänny enää kumpaankaan suuntaan kunnolla ja alas päin ei juuri ollenkaan.
Voikohan nämä liittyä toisiinsa?
Kommentit (13)
Älä venyttele, venytät vain pinteessä olevaa hermoa. Koita sen sijaan liikkua kevyesti kivun sallimissa rajoissa. Tulehduskipulääkekuuri myös ehkä paikallaan.
Ei siellä mikään hermo ole pinteessä, jos hartialihkset on jumissa :O
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 11:52"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:48"]
Tuntuu, että kipu on ennemmin jossain tuolla lapojen alla ja niskassa. Ei niinkään hartioita. Tulehduskipulääkkeet menee jo säännöllisinä pullistumaa varten... T:ap
[/quote]
Säteleekö käsivarteen ja sormiin saakka?
[/quote]
Välilevyn pullistuma kaularangassa
Tuntuu, että kipu on ennemmin jossain tuolla lapojen alla ja niskassa. Ei niinkään hartioita.
Tulehduskipulääkkeet menee jo säännöllisinä pullistumaa varten... T:ap
Kyllä ne yhteydessä toisiinsa ovat. Onko hartiakipu lihas- vai hermokipua?
Sairaslomaa jos oot työssä, lääkettä, lämmin kaurapussi hartioille ja lepäämään.
En osaa sanoa kumpaa kipua ovat. Aamulla en meinannut pystyä päätä nostamaan enää pystyyn ollenkaan kun niin kovin sattui.
Ja joo, töissä oon.
AP
Relaxanttia ja särkylääkettä, sillä se menee. Varmaan joku asentoperäinen jumittuma johon auttaa liike.
homeopaattiset pilsut apuun. sillä lähtee. aku myös hyvä apu
[quote author="Vierailija" time="30.09.2014 klo 10:48"]
Tuntuu, että kipu on ennemmin jossain tuolla lapojen alla ja niskassa. Ei niinkään hartioita. Tulehduskipulääkkeet menee jo säännöllisinä pullistumaa varten... T:ap
[/quote]
Säteleekö käsivarteen ja sormiin saakka?
Olisiko nikamalukko siellä rintarangassa. Minulla kun alkoi alaselän välilevyoireet, niin yllättävän monesta nikamalukosta kärsin ennen kuin selkä 'tottui' uuteen tilanteeseen. Jopa hengittäminen tuntui silloin koskevan. Osteopaatti pystyy avaamaan noita.
Varmaankin jännität selän lihaksia sieltä alaselästä alkaen kipua pelätessäsi ja se saa lihaskrampit jatkumaan niskaan asti. Venyttele ja rentoudu.
nimim. 3 välilevypullistumaa